میان رده جدید سونی Xperia 8 فقط برای ژاپن است

سونی در نمایشگاه IFA با معرفی اکسپریا 8 در واقع قول یک گوشی کم حجم را به کاربران خود داده است.Xperia 8 یک دستگاه میان رده محکم با برچسب قیمت مناسب است. نکته جالب اینجاست که شما باید در ژاپن باشید تا بتوانید از آخرین رنجر سونی لذت ببرید ، زیرا برنامه ریزی نشده است که این گوشی هوشمند به طور رسمی در جاهای دیگر ظاهر شود.
در اقدامی نادر برای این گوشی هوشمند میان رده امتیاز استاندارد IP65 / 68 در برابر آب و گرد و غبار داده شده و این در حالیست که شرکت Sony همیشه این استاندارد را در میان تلفن های باکیفیت بالاتر خود قرار می دهد.
Xperia 8 نیز همانند دیگر گوشی های امسال سونی از نمایشگری با استاندارد 21:9 استفاده می‌کند. در این گوشی 6  اینچی با رزولوشن صفحه                    FHD + (2520 x 1080) ، می توانید انتظار تصویری با کیفیت تر نسبت به بسیاری از نمایشگرهای میان رده را داشته باشید.
با وجود داشتن صفحه نمایش بزرگ،این دستگاه فقط 170 گرم وزن دارد .این گوشی بسیار سبک تر از گوشی های معمولی با صفحه نمایش 6 اینچی یا بزرگتر است. دقیقاً مانند پرچمدار اکسپریا 5 ، اکسپریا 8 هم یک گوشی بسیار خوش دست میباشد. به نظر می رسد سونی بعد از چند نسل تولید تلفن های بزرگ،قصد دارد گوش های جمع و جور خود را دوباره احیا کند.
Xperia 8  هم مانند Xperia 10 از رم 4 گیگابایتی ، Snapdragon 630 و حافظه داخلی 64 گیگابایت بهره می برد.ظرفیت باتری این گوشی هوشمند 2760 میلی آمپر ساعت است که با وجود یک چیپست میان رده میتواند تمام روز بدون مشکل دوام آورد.سونی در گوشی اکسپریا 8 از دوربین دوگانه استفاده کرده است .سنسو دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی  و دوربین جلوی آن نیز 8 مگاپیکسل است.
اکسپریا 8 ازجک صوتی 3.5 میلی متری برای هدفون و بسیاری از موارد مفید دیگر بهره می برد و این باعث می شود این دستگاه از بهترین دستگاه های سونی در این بخش توانمندتر باشد.
سونی گوشی اکسپریا 8 را با قیمت 54 هزار ین و از اواخر این ماه در کشور ژاپن عرضه خواهد کرد.