بازگشت قدرتمند سونی به عرصه موبایل، مشخصاتی که همیشه منتظر آنها بودیم!

شرکت سونی در انتهای ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل (MWC) قصد معرفی جدید ترین محصولات خود را که شامل دو گوشی هوشمند می شدند را داشت ،اما این کنگره به دلیل محافظت جان مردم از ویروس کرونا لغو شد و شرکت سونی و دیگر برندها تصمیم گرفتند تا گوشی های خود را به صورت آنلاین معرفی کنند.
اما اطلاعات اولیه و مشخصات این دو گوشی هوشمند زودتر از موعد و توسط یکی از نویسندگان وب سایت معتبر XDA Developer به نام مکس وینبچ (Max Weinbach) منتشر شده است.
در حال حاضر،نام دقیق و مشخصی برای این محصولات اعلام نشده است . انتظار داشتیم که این گوشی Xperia 2 نامیده شود ، اما شرکت سونی تصمیم گرفت نامی بسیار عادی تر و راحت تر برای این مدل انتخاب کند که بتواند عدد رومی را به ترکیب نام گوشی های خود اضافه کند. شاید نامگذاری این مدل ها Xperia 1 II یا Xperia 1ii یا Xperia 1 Mark II و یا Xperia 1 Mark 2 باشد،این تغییر می تواند تا حدودی هم جالب و هم متفاوت برای سونی و طرفداران محصولاتش باشد. اما به هر حال باید منتظر ماند و دید که سونی چه تصمیمی دارد.
                         
Sony Xperia 1 II–پرچمدار هوشمند سال 2020

اگر اکسپریا 1 را مشاهده کرده اید ، بسیاری از جزئیات طراحی را در اینجا می دانید. این گوشی به هیچ وجه با گوشی سال گذشته تفاوت ندارد.گوشی جدید سونی از یک نمایشگر با نسبت تصویر 21: 9 برخوردار است ،به این معنی که شما فضای بیشتری را برای لمس کردن دارید . اما از آنجایی که شرکت سونی حرفه ای ترین تولید کننده تلویزیون در دنیا محسوب میشود،به واسطه این قابلیت در گوشی های خود ما شاهد ارائه فناوری “Motion Blur Reduction” به جهت کاهش تاری صفحه نمایش در این گوشی خواهیم بود. این فناوری به ما می گوید که می توانید همه چیز را با کیفیت خیره کننده سینما تماشا کنید.
این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی بهره می برد که وضوح صفحه نمایش 4K (1644 x 3840) را دارد. صفحه نمایش HDR OLED به کار برده شده در این مدل نیز بسیار شبیه به گوشی Sony Xperia 1 میباشد.
                  
دوربین منطقه دیگری است که سونی در این گوشی روی آن متمرکز شده است.دوربین این گوشی شامل سه لنز میباشد که در قسمت پشتی آن طراحی شده است .سنسورهای این دوربین شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی از نوع 16 میلی متری و اندازه 1/2.6 اینچی به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع 24 میلی متری با اندازه 1/1.7 اینچی مجهز به لرزگشیر اپتیکال (OIS) و سنسوری دیگر با رزولوشن 12 مگاپیکسل از نوع 70 میلی متری و با اندازه 1/3.4 اینچ می شوند.همه این موارد به این معناست که هرگز یک دوربین هوشمند نمتواند عکس هایی مانند Xperia 1 II را ضبط کند.

                    

کیفیت دوربین گوشی Xperia 1 II سونی حاصل آخرین فن آوری های پیشرفته ای است که با همکاری مهندسان دوربین آلفا سونی تولید شده و برای ارائه فوکوس خودکار فوق العاده سریع در این تلفن هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است و هدف در اینجا این است که بهترین عکسبرداری را از طریق فوکوس خودکار قوی تر به شما ارائه دهد.
این فن آوری می تواند محاسبات فوکوس اتومات و قرار گرفتن در حالت خودکار را با سرعت 60 فریم در ثانیه تکمیل کند در حالی که خود دوربین می تواند در هر ثانیه 20 عکس در حالت پشت سر هم بگیرد.سیستم فوکوس خودکار در Xperia 1 II تقریباً 2/3 از ناحیه سنسور را در بر می گیرد ، این بدان معناست که تمرکز بهتری بر روی موضوعات سریع در یک منطقه بزرگتر از قاب ،شبیه به آخرین دوربین های سری RX100 سونی را دارد.در صحنه هایی که نور کم یا محدود است ، به لطف سه فناوری قدرتمند که در کنار هم کار می کنند ، می توانید از فوکوس خودکار و سریع لذت ببرید ، حتی وقتی سوژه شما در حال حرکت است . یک سنسور سه بعدی iToF ، BIONZ X® برای موتور موبایل و سنسور تصویر 1 / 1.7 "Exmor RS سونی که نسبت به مدل قبلی 50٪ بزرگتر است و دارای پیکسل های بزرگتری است که برای کیفیت بهتر تصویر ، نور بیشتری دریافت می کنند.
                  
با Xperia 1 II کنترلی را که معمولاً در دوربین های حرفه ای پیدا می کنید پیدا خواهید کرد. می توانید تنظیمات اتوماتیک را انتخاب کرده یا ISO ، سرعت شاتر ، تراز سفیدی و موارد دیگر را به صورت دستی کنترل کنید ، سپس با رابط کاربری الهام گرفته از دوربین های آلفا به RAW (.DNG) بروید.
لنزهای افسانه ای ZEISS با کیفیت مخصوص کالیبره شده برای تلفن هوشمند Xperia، با استفاده از پوشش ZEISS® T  با کاهش بازتاب ، به رندرینگ و کنتراست بدیع کمک می کند.در گوشی جدید سونی وظیفه عکاسی سلفی بر عهده یک سنسور 8 مگاپیکسلی است.

                 
 
نحوه اتصال هدفون و هندزفری در گوشی Xperia 1 II بواسطه جک صوتی 3.5 میلی متری  و یا به صورت بی سیم میباشد. فناوری صدا در Xperia 1 II توسط کارشناسان صوتی نظارت شده است ، بنابراین شما می توانید یک فضای صوتی طبیعی و با کیفیت صدای 360 واقعی را تجربه کنید .
                 
با یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در هر فضا و مکانی ، به اندازه کافی شارژ خواهید داشت تا بتوانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید . شرکت سونی در گوشی جدید خود با استفاده از قابلیت Xperia Adaptive Charging  در حالی که بر روی شارژ تلفن شما نظارت می کند،باتری دستگاه شما را برای مدت طولانی سالم نگه می دارد.
Xperia 1 II قدرتمند و سریع است و همچنین از استاندارد مقاومت در برابر آب IP65 / 68 و جنس بدنه Corning Gorilla Glass 6 در هر دو طرف برخوردار است ، و آن را محکم و همچنین به زیبایی طراحی کرده است .ابعاد گوشی Xperia 1 II برابر است با 166x72x7.9 میلی متر و وزن آن 181 گرم است. این گوشی از چیپست قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 665 به همراه 8 گیگ حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.
گوشی پرچمدار سونی Xperia 1 II در سه ماهه دوم سال 2020 (بهار 1399) در دو رنگ مشکی و بنفش و با قیمت 1200 یورویی در اورپا عرضه خواهد شد.

برای مشاهده فیلم معرفی گوشی جدید سونی Xperia 1 II ،اینجا را کلیک کنید.