کمک 100 میلیون دلاری سونی برای مقابله با ویروس کرونا

شرکت سونی روز پنجشنبه اعلام کرد كه برای حمایت از كاركنان مراقبت های بهداشتی  ، كودكان و مربیانی كه از راه دور كار می كنند و همچنین هنرمندان و خالقانی كه كار خود را از دست داده اند، صندوق امداد به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا تاسیس کرده است .تونی وینچیکاررا ، مدیرعامل سونی پیکچرز در یادداشتی  اعلام کرد : "تیم مسئولیت اجتماعی شرکت ما به واسطه همکاری نزدیک با Sony Corp بهترین مسیر را برای توزیع وجوه به کشورهای مختلف انتخاب خواهند کرد."
وینچیکاررا افزود:"همانطور که همه شما دیدید ، نیاز به پشتیبانی در این بحران بی سابقه است ، و ما در حال جستجوی گزینه های مختلف و ایده های سازنده ای با سازمان های امدادی موجود ، شرکای SPE و مدیران داخلی خودمان هستیم .
در بحث پشتیبانی از بخش مراقبت های بهداشتی پزشکی ، 10 میلیون دلار آمریکا از این 100 میلیون دلار برای این بخش در نظر گرفته شده است که این مبلغ به سازمان بهداشت جهانی (WHO) و بنیاد بشر دوستانه سوئیس و همچنین نهاد هایی مانند پزشکان بدون مرز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) تعلق خواهد گرفت. سونی همچنین قصد همکاری با دیگر نهاد ها برای کنترل ویروس و جلوگیری از پخش شدن بیشتر آن در شهر ها و کشور های جهان را دارد.
سونی همچنین اعلام کرده است که کارمندان این شرکت که در سراسر دنیا به بیش از 110 هزار نفر می رسند بزودی به برنامه ای با نام Maching Gift Program دست پیدا خواهند کرد تا از این طریق بتوانند کمک های بشر دوستانه خودشان را از این طریق به دست نیازمندان در سراسر دنیا برسانند.
آقای کنشیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) مدیر عامل شرکت سونی در این زمینه بیانیه ای منتشر کرده است:
"“سونی مراتب تسلیت و همدردی خودش را به عرض تمامی خانواده هایی که عزیزانشان را به خاطر بحران ویروس COVID-19 از دست داده اند می رساند و برای غلبه بر این چالش بی سابقه که در سراسر جهان با آن روبرو هستیم ، تمام تلاش خود را به عنوان یک شرکت جهانی خواهیم کرد تا از افراد در جبهه های نبرد علیه COVID-19 حمایت کنیم ، کودکانی که آینده ما هستند. و افراد خلاقی که شغلشان در حال حاضر در جامعه تحت تأثیر قرار گرفته است. "