تست سرعت دانلود بازی در PS5 و PS4 Pro

اخیراً ، رسانه USgamer تست سرعت دانلود بازی را بین Sony PS5 و Sony PS4 Pro انجام داده است. برای نتایج دقیق ، هر دو کنسول از طریق کابل LAN به یک روتر با جزئیات اینترنت، حداقل Verizon FIOS - 756 مگابیت بر ثانیه و حداکثر939 مگابیت بر ثانیه متصل شده اند. این تست سرعت دانلود از لحظه ای آغاز شده که بازی دانلود و نصب شده تا آماده به اجرا باشد.
USgamer از دو بازی برای آزمون استفاده کرد. این یکی از بازی ها را "کوچک" در نظر می گیرد در حالی که دیگری "متوسط" است. برای این بازی کوچک ، از Disgaea 5 که 6.58 گیگابایت وزن دارد استفاده کرد. با این حال ، برای بازی در اندازه متوسط ، از Fist of the North Star: Lost Paradise که 36.6 گیگابایت وزن دارد استفاده کرد. بیایید نتایج هر دو بازی را ببینیم.

Disgaea 5 (6.58 GB)

PlayStation 4 Pro - زمان بارگیری 10 دقیقه و 42 ثانیه است.
PlayStation 5 - زمان بارگیری 1 دقیقه و 58 ثانیه است.

انتقال بازی به هارد اکسترنال حدود 1 دقیقه طول می کشد تا روی هر دو سیستم اجرا شود.

Fist of the North Star: Lost Paradise (36.6 GB)

PlayStation 4 Pro - زمان بارگیری 58 دقیقه و 34 ثانیه است.
PlayStation 5 - زمان بارگیری 7 دقیقه و 1 ثانیه است.

می توانیم ببینیم که تفاوت قابل توجهی در زمان بارگیری بین Ps4 Pro و Sony PS5 وجود دارد. برای بازی در اندازه متوسط ، از تقریباً یک ساعت به کمتر از ده دقیقه کاهش یافت. این یک افت شگفت انگیز از نظر زمان بارگیری است.
البته PS4 Pro از نظر سرعت بارگیری سریعتر از Sony PlayStation 4 معمولی است. بنابراین ، در PS5 سونی از نظر سرعت بارگیری یک پیشرفت جالب و گسترده ای وجود دارد. بنابراین افراد با شبکه های 5G و  4G LTE از مزایای بارگیری سریع نیز بهره مند بود ه و می توانند انتظار نتایج خوبی داشته باشند. اما افرادی که دسترسی به اینترنت با سرعت بالا را ندارند باید زمان بیشتری را برای دانلود بازی صرف کنند.