مشکل شبکه‌های HD❗️

- صدا و سیما از تاریخ نهم آذرماه 1399 تصمیم به تغییر کیفیت 13 شبکه تلویزیونی از SD به HD گرفت.

- این شبکه ها عبارتند از شبکه اول سیما ، شبکه ورزش ، شبکه تماشا ، شبکه آی فیلم ، شبکه خبر و ....

- جهت دریافت شبکه های اچ دی ( HD ) باید ابتدا شبکه های تلویزیونی خود را مجددا کانال یابی کنید . دقت کنید بعد از کانال یابی مجدد شبکه های اس دی ( SD ) حذف نخواهند شد و علاوه بر این شبکه ها ، کانال های معادل انها نیز بصورت اچ دی ( HD ) نمایش داده می شود.

- بر اساس اعلام صدا و سیما تلویزیون های خانگی جهت پخش تصاویر با کیفیت HD باید به تکنولوژی HEVC مجهز باشند و اگر گیرنده دیجیتال یا تلویریون شما قابلیت HEVC  نداشته باشد ، باید یک گیرنده جدید تهیه نمایید. ( مزیت کدک HEVC این است که این فناوری با حفظ کیفیت تصویر ، امکان کاهش حجم فایل‌ها تا دو برابر بیشتر از کدک قدیمی را دارد )

- درباره تلویزیون‌های سونی باید گفت که فناوری HEVC از سال 2014 رو اکثر مدل‌‌های تلویزیون گذاشته شده و فقط شما کافیست که  دوباره تلویزیون خود را کانال‌یابی کنید

- البته بسیاری از مخاطبین نیز از عدم دریافت کانال های اچ دی صدا و سیما خبر می دهند . این درحالی است که بنا به گفته این دسته از مخاطبین امکانات انها برای نمایش کیفیت اچ دی کامل است اما نمی توانند تصاویر اچ دی را دریافت کنند. هنوز صدا و سیما در این خصوص واکنشی نشان نداده و مشخص نیست این موضوع موقتی است یا دائمی!