تلویزیون های 2021 سونی با پردازنده جدید هوشمند XR

تلویزیون های2021 Sony Bravia در انواع LED و OLED از 50 اینچ تا 100 اینچ ارائه می شود و دارای HDMI 2.1 ، رابط استاندارد Google TV و همچنین پردازنده هوشمند جدید XR میباشند.پورت HDMI 2.1 یک قابلیت مهم و ضروری است برای دارندگان PS5 و Xbox Series X که می خواهند به صورت کامل با قابلیت 4K و سرعت 120 هرتز بازی کنند.
مسلماً Cognitive Processor XR جز بزرگترین ویژگی در تلویزیون های جدید سونی میباشد، جدیدترین تراشه پردازش تصویر و صدای سونی که چندین عنصر را روی صفحه همزمان با هم تجزیه و تحلیل می کند و پارامترها را برای کیفیت تصویر مطلوب تر تنظیم می کند. صدا یکی دیگر از تمرکزهای این تراشه جدید است زیرا می تواند موقعیت صدا را تجزیه و تحلیل کرده و آن را با تصویر مطابقت دهد و در عین حال عناصر صوتی سنتی را به صدای فراگیر 3D ارتقا دهد.
در حالی که هوش مصنوعی معمولی (AI) فقط می تواند عناصر تصویری مانند رنگ ، کنتراست و جزئیات را به صورت جداگانه تشخیص و تجزیه و تحلیل کند ، پردازنده جدید می تواند مجموعه ای از عناصر را همزمان تجزیه و تحلیل کند ، همانطور که مغز ما این کار را انجام میدهد.
با این کار ، هر عنصر در پیوند با عنصر دیگر به بهترین نتیجه نهایی خود دست پیدا میکند، بنابراین همه چیز هماهنگ و واقعی است، چیزی که هوش مصنوعی معمولی نمی تواند به آن دست پیدا کند.
تلویزیون های جدید همچنین با پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر ، حالت تأخیر کم خودکار و پشتیبانی از کانال بازگشت صوتی پیشرفته را ارائه میکند. همه آنها از قابلیت Dolby Vision HDR نیز پشتیبانی می کنند.

دو مدل از تلویزیون های سری Master Series سونی (شامل مدل 8K LCD و 4K OLED) به یک سنسور جدید برای تشخیص دمای رنگ مجهز شده اند تا نور را به صورت محیطی در اتاق شما پخش کنند و این قابلیت باعث خواهد شد تا میزان سفیدی (White Balance) تلویزیون به صورت خودکار و بر اساس تصویر و رنگی که نمایش داده می شود تنظیم شود. (صد البته که این ویژگی برای کسانی که به تصویر خالص علاقه مند هستند قابل خاموش شدن است). مهم تر از همه اینکه تلویزیون A90J Master Series OLED اکنون نمایشگری روشن تر از مدل قبلی و OLED این شرکت دارد که این را مدیون محافظ گرمای آلومنیومی هستیم که به پنل تلویزیون جدید سونی اضافه شده است. اینکه بتوانیم تلویزیون های OLED را روشن تر داشته باشیم یکی از مواردی است که سازندگان همیشه با آنها دست و پنجه نرم می کرده اند و در این میان نمایشگر های LCD همیشه دست بالاتر را داشته اند.

سونی همچنین بر روی تغییرات کوچک هم تمرکز داشته است ، به طور مثال پایه های تلویزیون های جدید این شرکت اکنون می توانند از نظر جا به جایی آزدای عمل بیشتری در اختیار خریداران قرار بدهند تا جا به اندازه کافی برای قرار دادن ساند بار ها در جلوی تلویزیون فراهم شده بدون آنکه مانعی برای نمایش تصویر بر روی پنل تلویزیون ایجاد شود و نمایش بهم بخورد. در خط تولید محصولات جدید سونی اما ، چندین ویژگی جالب را از دست خواهید داد (مانند پوشش ضد بازتاب نور که بر روی تلویزیون های سری 8K موجود بود) ، اما با این حال تمامی تلویزیون های جدید سونی از قابلیت نمایش محتوای Dolby Vision HDR بهره می برند و یکبار دیگر باید بگوییم که تمامی استاندارد های لازم برای پورت HDMI 2.1 در این محصولات رعایت شده اند.


پرچمدار مدلها  Master Series Z9J 8K LED در اندازه های 85 اینچ و 75 اینچ ارائه می شود

      

 مدل A90J Master Series 4K OLED در انواع 55 ، 65 و 83  اینچ ارائه میشود
      

مدل A80J 4K OLED از 55 تا 77 اینچ ارائه میشود

      
مدل X90J 4K از ۵۵ تا 100 اینچ ارائه میشود