سونی از اکسپریا پرو (Xperia Pro) رونمایی کرد

شرکت سونی بتازگی از گوشی جدید خود رونمایی کرد .گوشی جدید سونی مدل Xperia PRO که متخصصین فیلمبرداری و عکاسی را قادر می سازد تا سریعتر و دقیق تر از گذشته کار کنند ، از تکنولوژی 5G برای انتقال داده ها با سرعت بالا پشتیبانی می کند و از درگاه ورودی Micro HDMI برخوردار است .با وجود دسترسی به درگاه Micro HDMI ،می توانید Xperia PRO را به دوربین خود متصل کنید و طیف وسیعی از کارهای خود از جمله نظارت بر تصاویر تا پخش مستقیم فیلم ها را به لطف برخورداری از سرعت بالای 5G به آسانی انجام دهید . گوشی جدید سونی مدلXperia PRO با داشتن ورودی Micro HDMI به تصویربرداران این اجازه راد می‌دهد تا دوربین‌های حرفه‌ای خود را به اکسپریا پرو متصل کنند و از نمایشگر ۶.۵ اینچی 4K با پنل OLED بهترین استفاده را ببرند. همچنین نسبت تصویر ۲۱:۹ و رنگ‌های دقیق ، بهترین خبری است که تصویربرداران حرفه‌ای به دنبال آن هستند.
از Xperia PRO به عنوان یک مانیتور یا منظره یاب خارجی با کیفیت بالا با مجموعه ای از تنظیمات مفید مانند روشنایی ، بزرگنمایی و خطوط شبکه استفاده کنید. فقط کافیست که دوربینی که از Micro HDMI و یا کلاس ویدیویی USB (UVC)پشتیبانی می کند به آن متصل کنید. می توانید در گرفتن بهترین عکس ها تمرکز کنید چرا که بین دوربین آلفا و Xperia PRO سونی سرعت و ثبات انتقال فایل عکس ها افزایش پیدا میکند .پس از انتقال تصاویر به Xperia PRO ، می توانید با استفاده ازسرعت دانلود 5 گیگابایت آنها را به سرعت در یک سرور FTP بارگذاری کنید.
          
اینکه چرا شرکت سونی تا به این اندازه عرضه گوشی اکسپریا پرو را به تعویق انداخته در حالی که در همان سال گذشته هم تیزر های کار با این گوشی توسط کارگردانان مختلف در دسترس بود ، برای همه ما سوال شده بود تا اینکه متوجه شدیم هدف ژاپنی ها از این کار این بوده است تا در کنار معرفی دوربین فوق العاده شگفت انگیز آلفا 1 ، این گوشی هوشمند موسوم به Xperia Pro هم برای بازار آمریکا معرفی شود و در واقع می توان گفت که این دو محصول به نوعی مکمل یکدیگر هستند چرا که از برخی جهات می توان شباهت هایی میان آنها پیدا کرد.
        

گوشی اکسپریا پرو را می توان نسخه قدرتمند تر از Xperia 1 II نامید.Xperia PRO از طراحی آنتن 360 درجه برخوردار است که چهار طرف دستگاه را می پوشاند.میتوان گفت که گوشی اکسپریا پرو با بهره‌گیری از تراشه‌ اسنپدراگون ۸۶۵ ، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی تفاوت چندانی با مدل اکسپریا ۱ مارک ۲ ندارد. دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بخش دیگری از شباهت این دو مدل میباشد. البته بر خلاف اکسپریا ۱ مارک ۲، گوشی اکسپریا پرو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.علاوه بر این ، یک ماده ثابت دی الکتریک که در شاسی Xperia PRO استفاده می شود امواج رادیویی را قادر می سازد تا راحت تر از آن عبور کنند. یک دکمه‌ تنظیم شونده روی فریم کناری این گوشی قرار دارد که می‌توانید مشخص کنید با کلیک روی آن کدام اپلیکیشن اجرا شود. دوربین‌های روی قاب پشتی آن نیز با الهام از دوربین‌های Sony Alpha طراحی شده است که ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و پشتیبانی از رهگیری چشم انسان و حیوان و عکاسی پیاپی 20 فریم بر ثانیه با فوکوس و اکسپوژر خودکار ، تنها بخشی از قابلیت هایی این ترکیب سه گانه دوربین ها هستند.سونی می‌گوید Xperia Pro یک راه حل حرفه‌ای به جای یک گوشی است و به زودی می‌توان آن را از فروشگاه‌ها خریداری کرد ، این محصول همچنان در دست توسعه است.



گوشی سونی اکسپریا پرو 5G از امروز توسط اپراتور وریزون در آمریکا به فروش خواهد رسید و قیمت در نظر گرفته شده برای آن 2500 دلار خواهد بود. همچنین یک نسخه آنلاک از این گوشی تنها مجهز به مودم های 4G هم به فروش می رسد که سونی تا به امروز صحبتی درباره قیمت و نحوه عرضه آن نکرده است.