نام تلویزیون‌های سونی

حتما تا کنون علت نامگذاری تلویزیون های سونی برای شما هم سوال برانگیز بوده !
ۤبعنوان مثال KDL-49W800G ، KD-49X7000G ، KD-55X8000H ما در این مقاله میخواهیم مفهوم هر کدام از این آیتم ها را برای شما روشن کنیم .در ابتدا باید توضیح مختصری درباره کلمه براویا که به تلویزیون های سونی گفته میشود بدهیم .
کلمه براویا (BRAVIA) مخفف جلمهBest Resolution Audio Visual Architecture بوده که به معنای "بهترین کیفیت صدا و تصویر بوسیله معماری بی عیب و نقص "می باشد . پس از عرضه تلویزیون های سونی با نام WEGA و موفقیت آمیز بودن این محصول ، از سال 2005 میلادی ، شرکت سونی تصمیم گرفت با عرضه نسل کاملا توسعه یافته تلویزیون های WEGA ،نام Bravia را برای تلویزیون های سونی برگزیند .
حال به معنی حروف واعداد به کاررفته در مدل تلویزیون های سونی میپردازیم .
نام تلویزیون های سونی از 5 بخش تشکیل شده است .
1- بخش اول که معمولا از دو یا سه حرف تشکیل شده است جهت دسته بندی نمایشگر ها استفاده می شود همانند XBR،KD و یا KDL
2-بخش دوم که یک عدد دو رقمی است نشان دهنده قطر صفحه نمایش تلویزیون سونی به اینچ میباشد که هر چه این عدد بزرگتر باشد تلویزیون شما هم بزرگتر می شود .
3- بخش سوم از حروف تشکیل شده است که تکنولوژی و کیفیت صفحه تلویزیون را نشان می دهد .به عنوان مثال حرف W نشان دهنده کیفیت تصویر Full HD و حرف X نشانگر کیفیت صفحه نمایش4K می باشد .
4- بخش چهارم از چند عدد تشکیل شده که مربوط به سری تلویزیون میباشد و نشان دهنده امکانات تلویزیون از قبیل سیستم عامل اندروید ،سرعت Refreshو ... میباشد .
5- درقسمت پنجم با یک حرف سال عرضه این محصول به بازار نشان داده میشود . به عنوان مثال حرف G نشان دهنده این است که این محصول سال 2019 و حرف H عرضه این محصول در سال 2020 را نشان میدهد . در اینجا چند مدل از تلویزیون های سونی را بررسی میکنیم .



مدل KD-55X9000H
این تلویزیون 55 اینچی سونی در سال 2020 به بازار عرضه شده و دارای کیفیت صفحه 4K می باشد و همچنین این تلویزیون دارای سیستم عامل اندروید می باشد .
مدل KD-49X7500H
این تلویزیون 49 اینچی سونی دارای سیستم عامل اندروید می باشد با رزولوشن تصویر 4K و سال عرضه این تلویزیون 2020 می باشد .
مدل KDL-49W800G
این تلویزیون 49 اینچی سونی تولید سال 2019 بوده و دارای سیستم عامل اندروید و کیفیت تصویرFull HD می باشد .