سونی از دو گوشی Xperia 1 III و Xperia 5 III پرده برداری کرد

شرکت سونی در یک رویداد آنلاین ، با معرفی Xperia 1 III (Xperia 1 Mark 3) و Xperia 5 III (Xperia 5 Mark 3) از دو گوشی هوشمند جدید اندرویدی رونمایی کرد. مدل Xperia 5 III  گزینه مناسب تری برای افرادی میباشد که دنبال گوشی های کامپکت و جمع و جورتر هستند و شرکت سونی مثل گذشته این اطمینان را به آنها میدهد که حتی با داشتن گوشی کوچکتر چیزی را از دست نمیدهید .
این دو گوشی دارای دوربین های تله متغیر و منحصر به فرد هستند که می توانند بین 70 میلی متر و 105 میلی مترکه برابر است با بزرگنمایی نوری 2.9x و 4.4x تغییر کنند.دوربین سلفی همان 8 مگاپیکسل است اما در مدل Xperia 1 III یک حسگر 3D ToF میباشد که قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر دنبال کردن چشم را ممکن کرده است. برای چاپ عکس روی محصولات مختلف این سایت را ببینید. البته قابلیت Eye AF در Xperia 5 III یافت می‌شود.لنز تغییر پذیر به معنای استفاده از دو دریچه دیافراگم متفاوت برای جذب نور به داخل سنسور است که این را برای اولین بار در صنعت تلفن های همراه شاهد هستیم. سونی برای این دوربین از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.9 اینچ استفاده کرده که گشودگی دریچه دیافراگم آن بین f/2.3 و f/2.8 متغیر خواهد بود و همه چیز بستگی به میزان فاصله کانونی و تثبیت گر اپتیکال تصویری دارد.

       

شرکت سونی در هر دو گوشی از لنزهای ZEISS با پوشش T استفاده کرده است. از قابلیت‌های نرم افزاری دوربین Xperia 1 III می‌توان به Eye AF آنی برای فوکوس خودکار مبتنی بر دنبال کردن چشم سوژه اشاره کرد. همچنین این گوشی‌ها دارای قابلیت Optical SteadyShot و ضبط ویدئو 4K با نرخ فریم برداری 120 فریم در ثانیه هستند.
هر دو گوشی دارای دوربین هایی تقریبا یکسان هستند ، اما صفحه نمایش Xperia 1 III و Xperia 5 III آنها را از یکدیگر متمایز می کند. اکسپریا 1 III بزرگتر بوده و از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K OLED با نسبت تصویر سینمایی 9: 21 بهره می برد و قادر است با سرعت 120 هرتز کار کرده و محتوای HDR را نمایش دهد.اکسپریا 5 III نیز به سرعت تازه سازی 120 هرتز حرکت مجهز بوده، اما در یک صفحه کوچکتر 6.1 اینچی OLED با وضوح Full HD با همان نسبت ابعاد 9: 21 که با پشتیبانی HDR کامل می شود.

      

بعلاوه ، هر دو مدل فوکوس خودکار مداوم را ارائه می دهند که محاسبات AF / AE را با سرعت 60 بار در ثانیه انجام می دهد - به کاربران امکان می دهد 20 عکس (20 فریم در ثانیه) را با دقت بالا ، فوکوس دقیق و نوردهی بهینه شده ضبط و ذخیره کننداین سطح از عملکرد قابل مقایسه با دوربین های ورزشی حرفه ای مانند سری آلفا 9 است. پردازنده BIONZ X users کاربران را قادر می سازد برای اولین بار در حالت های کم نور در حالت Burst Mode عکسبرداری کنند و نتیجه هایی با کاهش نویز تولید کنند که قبلاً در مدل های قبلی هرگز امکان پذیر نبوده است.

هر دو گوشی به چیپست کوالکام اسنپدراگون Snapdragon 888 مجهز هستند.مدل  Xperia 1 III با 12 گیگابایت حافظه رم در دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود.اما مدل Xperia 5 III دارای 8 گیگابایت حافظه رم است و در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی روانه بازار می‌شود. هر دو گوشی دارای قابلیت نصب دو سیم کارت هم زمان و امکان افزودن کارت حافظه microSD مشترک با سیم کارت دوم هستند.
حتی باتری هم در این دو مدل یکسان است .باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات نوید طول عمر بالا را میدهد.Xperia 1 III همچنین به شارژ بی سیم مجهز است.

       

یکی دیگر از تفاوت های دو گوشی جدید Xperia 1 III و Xperia 5 III متریال صفحه نمایش است. مدل اول از Gorilla Glass Victus برای صفحه نمایش جلو و Gorilla Glass 6 برای پشت استفاده می کند در حالی که مدل کوچکتر(Xperia 5 III ) به دو ورق Gorilla Glass 6 مجهز خواهد بود. این دو گوشی برای محافظت در برابر گرد ، غبار و آب دارای استاندارد درجه IP65 و IP68  هستند.
سونی همچنان تأکید زیادی بر تجربه صوتی می کند و به همین ترتیب Xperia 1 III و Xperia 5 III دارای جک صوتی 3.5 میلی متری ، بلندگوهای استریو کامل ،فناوری Dolby Atmos ، پشتیبانی صوتی 360 درجه ، قابلیت Hi-Res هستند.

      

رنگ های موجود برای Xperia 1 III مشکی مات،خاکستری مات و بنفش مات خواهد بود در حالی که رنگ های Xperia 5 III فقط سیاه ، سبز و صورتی است. سونی می گوید هر دو گوشی در ابتدای تابستان امسال با قیمت گذاری در دسترس خواهند بود.