سونی اکسپریا 10 III را وارد بازار می کند!

شرکت سونی به تازگی از دو گوشی Xperia 1 III و Xperia 5 III و یک تلفن هوشمند میان رده جدید با نام Xperia 10 III رونمایی کرده است. در نگاه اول مدل Xperia 10 III شباهت بسیار زیادی به مدل قبلی خود دارد. بار دیگر شرکت سونی Xperia 10 جدید را به نمایشگر OLED 6.0 اینچی با نسبت ابعاد 9: 21 مجهز کرده است،که یکی از اصلی ترین گوشی های هوشمند Xperia در چند سال گذشته است.گوشی جدید Mark III سونی نیز همانند مدل قبلی خود به پنل 1080p متکی است.



باید به این موضوع اشاره کنیم که حاشیه‌های این نمایشگر که نرخ بروزرسانی 60 هرتزی دارد علی‌رغم ساختار بدون حفره، نسبتاً ناچیز بوده و در بیشترین مقدار خود به 3 میلی‌متر می‌رسد که یک میلی‌متر از مدل قبلی خود کمتر است.
شرکت سونی باتری 4500 میلی‌آمپری بر روی این دستگاه قرار داده است و ضخامت دستگاه را یک، و طول آن را 3 میلی‌متر کاهش داده تا شاهد ارگونومی بهتری از مدل III اکسپریا 10 باشیم.



در گوشی Xperia 10 III از شیشه‌های گوریلا گلاس 6 در دو طرف دستگاه برای محافظت قرار گرفته است .با دریافت استاندارد مقاومتی IP65/68، می‌توان با خیال آسوده در هر مکان و هر شرایطی حتی تماس با گرد و غبار استفاده کرد.



سونی با استفاده از سیستم‌های LDAC و پشتیبانی از استانداردهای صوتی Hi-Res قابلیت ارائه یک صدای باکیفیت را میسر کرده است. قابلیت مهم دیگر این دستگاه درگاه 3.5 میلی‌متری جک هدفون میباشد که در این گوشی مشاهده شده است .



شرکت سونی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی ( معادل 27 میلی‌متر) در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو (معادل 54 میلی‌متر) استفاده نموده که قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری را به دستگاه می‌دهد. نرخ 10 فریم بر ثانیه و نوردهی خودکار را نیز در این گوشی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.دوربین جلوی دستگاه هم 8 مگاپیکسلی با یک لنز واید است.
Xperia 10 III از بهبود پردازش تصویر مرتبط با تغییر درSnapdragon 690 SoC کوالکام بهره مند خواهد شد. این گوشی با 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است .
Xperia 10 III از اوایل تابستان در رنگ های سیاه ، آبی ، صورتی و سفید در دسترس خواهد بود. متأسفانه ، سونی هنوز اطلاعات قیمت گذاری را تأیید نکرده است.