خودروی شاسی بلند الکترونیکی جدید سونی Vision-S 02

شرکت سونی که برای کشور ژاپن می باشد در نمایشگاهی که داشت به تازگی از خودروی جدید خود که به صورت برقی می باشد رونمایی کرد ، این مدل جدید بسیار مشاب سری قبلی خود می باشد اما تفاوت مهمی که در این دو مدل وجود دارد این می باشد که سری جدید جزو دسته ماشین های شاسی بلند می باشد .

      

البته شرکت سونی درحوزه طراحی و تولید ماشین فعالیت کمی دارد و بیشتر تمرکز خود را بر روی تلویزیون های سونی و اسپیکر های سونی  و پلی استیشن های  سونی و هدفون های سونی  دیگر محصولات دیجیتال خود قرار داده  که بسیار با کیفیت می باشند و مخاطبان خاص خود را نیز دارد اما به تازگی در حال کار بر روی صنعت خودرو نیز می باشد .
البته شرکت سونی در نمایشگاه CES 2022  اعلام کرده است که قصد دارد تا ماشین جدید خود را به بخش EV که شامل کشورهای آمریکای شمالی ، اروپا ، آمریکای لاتین ، خاورمیانه ، آفریقا و آسیا و اقیانوسیه می باشد نیز وارد کند و همچنین ای شرکت اسم شرکت تولید کننده را تحت عنوان  Sony Mobility Inc نامیده است.
با توجه به اخباری که در رابطه با ماشین جدید سونی Vision-S 02 منتشر شده است ، گفته می شود که طراحان این شرکت از دسامبر سال 2020 در حال تست ها و آزمایش های مختلف بر روی این ماشین جدید بودند و موقعیت مکانی که این تست ها بر روی  ماشین  Vision-S 02 اعمال شده است د رجاده های عمومی اروپا بوده است.
اگر شما  ماشین جدید سونی Vision-S 02 رااز نزدیک مشاهده کنید در میابید که این خودرو به تعداد زیادی سنسور داخلی و خارجی مجهز شده است به گونه ای بتوانند بیشترین امکانات را برای کاربران خود به وجود بیاورد ، اگر بخواهیم به نمونه ای از این سنسور ها اشاره کنیم میتوانیم به سنسورهایی اشاره کنیم که برای کمک به راننده برا ی بهبود شرایط رانندگی و رانندگی خودکار اشاره کرد که  سنسورهای تصویری CMOS و حسگرهای LiDAR می باشند.
شرکت سونی در حال حاضر در حال کار و آزمایش  بر روی فناوری کمک راننده سطح 2+ می باشد که بتواند مجوز این فناوری را گرفته و از آن در ماشین های خود استفاده کند ، اگر شرکت سونی بتواند مجوز این فناوری را بگیرد ، صاحبان این ماشین می توانند از امکانات رانندگی خودکار و امکانات رانندگی راحت تر و امنیت بالا بهره مند شوند.

   

ماشین جدید سونی Vision-S 02 به اتصال 5G مجهز شده است که این اتصال باعث می شود که نرم افزار ها همیشه به روز و آپدیت شده باشند و همچنین با وجود این اتصال 5G شما به راحتی میتوانید ازقابلیت کنترل از راه دور استفاده کنید ، با توجه به جمله قبل در میابید که این ماشین به کنترل از راه دور نیز مجهز می باشد بدین گونه که شما میتوانید به راحتی به ماشین خود دستور دهید که جا به جا شود که همه این قابلیت ها برای افزایش کیفیت خدمات اتومبیل و همچنین راحتی هر چه بیشتر سرنشینان صورت میگیرد.
از دیگر ویژگی های ماشین جدید سونی Vision-S 02 می توان به مجهز بودن این اتومبیل به  حسگرهای ToF برای احراز هویت راننده  اشاره کرد که این ویژگی باعث افزایش سطح امنیت اتومبیل می شود و راننده را شناسایی می کند و از ورود افراد ناشناس به داخل ماشین و سوء استفاده آن ها جلوگیری میکند ، در کنار این حسگر این ماشین به  ژست‌ های ناوبری نیز مجهز می باشد .
یکی از قابلیت های بسیار کاربردی که در طراحی این ماشین قرار گرفته شده است پشتیبانی این ماشین از دستورات صوتی می باشد و به این گونه عمل میکند که کاربران درخواست خود را بیان کنند و درخواستشان از طریق دستیار صوتی  انجام شود.

    

با توجه به اطلاعات بالا درمیابیم که شرکت سونی در حال کار بر روی این اتومبیل جدید و فناوری های مورد نیاز برای این اتومبیل هوشمند برقی می باشد اما با توجه به اخبار این اطلاعات هنوز در حال آزمایش می باشد و شرکت سونی هنوز نمونه ی قطعی را ارائه نکرده است که برای تولید انبوه وارد بازار شود . با این وجود ما امیدوار می باشیم که شرکت سونی بتواند در حوزه ی تولید اتومبیل نیز بسیار موفق ظاهر شود و اتومبیل های جدید خود را با فناوری های جدید و تجهیزات بالا به سرعت وارد بازار کند و از بازخورد خوبی نیز برخورد ار شود .