Dynamic Vibration System دراکسپریا XZ2

وقتی یک گوشی هوشمند جدید از سونی معرفی میشود، حتماً باید دنبال یک خلاقیت جدید از سونی هم باشیم. سال گذشته با قابلیت 3D Creator در اکسپریا XZ1 و یا فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه در اکسپریا XZ Premium سونی گوشه هایی از خلاقیت خود را نشان داد و امسال نیز در اکسپریا XZ2 از قابلیت جدیدی به نام Dynamic Vibration System بهره برده که حتماً در آینده میتواند بیشتر در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. اما این قابلیت Dynamic Vibration System چیست و چه کاری انجام میدهد؟

سونی در خصوص قابلیت Dynamic Vibration System در اکسپریا XZ2 توضیح میدهد تا مشتریان و علاقه مندان بیشتر با این ویژگی جدید آشنا شوند. به صورت خلاصه Dynamic Vibration System یک قابلیت جدید است که در هنگام پخش موزیک، ویدئو یا اجرای بازی، متناسب با صدای خروجی، دستگاه را به لرزه در می آورد.

قدم اول در این قابلیت، استفاده از یک موتور ویبره بسیار قدرتمند و بزرگ است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، موتور ویبره به کار رفته در اکسپریا XZ2 (سمت راست) بسیار بزرگتر و قوی تر از موتورهای ویبره ای است که در گوشی های هوشمند به صورت معمول (سمت چپ) استفاده میشود. این موتور ویبره موجب ایجاد لرزش های قوی در دستگاه میشود که نمونه آن را در هیچ گوشی هوشمند دیگری مشاهده نخواهیم کرد.

اما یک موتور ویبره به تنهایی برای یک قابلیت جدید کافی نیست. اینجاست که نبوغ نرم افزاری سونی به میدان می آید. سونی در قابلیت Dynamic Vibration System با تجزیه و تحلیل صدا، آن را با لرزش های این ویبره هماهنگ میکند. در نهایت سبب میشود که هماهنگ با صداهای خروجی لرزش هایی ایجاد گردد که البته این تنها ویژگی موجود در صدای اکسپریا XZ2 نیست. چرا که قدرت صدای بسیار بیشتر به صورت استریو نیز توسط بلندگوهای این دستگاه تجربه خواهد شد.

قابلیت Dynamic Vibration System نیاز به هیچگونه فرمت صوتی خاصی ندارد که همین مورد یکی دیگر از موفقیت های سونی در ارائه یک قابلیت جدید و کاربردی است. این قابلیت تنها بر روی اکسپریا XZ2 قرار دارد و نسخه کامپکت این دستگاه فقدان آن را تجربه میکند. با این حال در آینده شاید شاهد استفاده از این قابلیت در گوشی های بیشتری از سونی باشیم.