قابلیت Smart Launch، امتیاز ویژه اکسپریا XZ3 در بخش دوربین


یک روز از معرفی اکسپریا XZ3 گذشت اما هنوز فرصت شناخت کامل با این گوشی هوشمند به ما دست نداده است. اکسپریا XZ3 در خود چند قابلیت جذاب و ویژه را جای داده که برخی از آنها نرم افزاری و برخی دیگر سخت افزاری هستند. Side Sense یکی از ویژگی های جالب توجه در اکسپریا XZ3 بود که روز گذشته در مورد آن صحبت کردیم. حال دیگر ویژگی جالب در اکسپریا XZ3، قابلیت Smart Launch است که به بخش دوربین خلاصه میشود.

قابلیت Smart Launch امتیاز ویژه اکسپریا در بخش دوربین است که در ادامه قصد داریم تا در مورد آن به تشریح صحبت کنیم. در مورد این ویژگی در یک جمله میتوانیم توضیح دهیم: Smart Launch قابلیتی در اکسپریا XZ3 است که به کمک هوش مصنوعی، هنگامی که گوشی را به قصد گرفتن عکس از جیب خارج میکنید، به صورت خودکار برنامه دوربین را باز کرده و دوربین را در حالت آماده به کار قرار میدهد.

هدف از به کار بردن قابلیت Smart Launch در اکسپریا XZ3، از دست ندادن سوژه ها و ثبت عکس های سریع است. این قابلیت بسیار کاربردی است، اما سوالی که مطرح است اینجاست که Smart Launch به چه صورت کار میکند؟ چه تضمینی وجود دارد که برنامه دوربین در مواقعی که نیازی به عکس برداری نداریم به صورت خودکار اجرا نشود؟

سونی برای دستیابی به این هدف، یعنی راه اندازی دوربین به صورت خودکار، چندین سنسور را درگیر میکند. اولین سنسور، Proximity یا همان سنسور مجاورتی است که خروج گوشی از جیب را تشخیص میدهد. سنسور بعدی، شتاب سنج است که چرخش گوشی و نحوه به ثبات رسیدن آن را که باید حتماً در حالت افقی باشد در نظر میگیرد. سنسور دیگر نیز سنسور نور است که بعد از اینکه دو سنسور قبلی وظیفه خود را به درستی انجام دادند، نور محیط را تشخیص میدهد. تمامی این سنسورها در کنار هم به گونه ای عمل میکنند تا بتوانند، خروج گوشی از جیب به قصد عکس برداری در حالت افقی را تشخیص دهند.

سونی در اکسپریا XZ3 قابلیت Smart Launch را به قابلیت Motion Eye پیوند داده تا مراحل عکس برداری بی نقص به بهترین شکل ممکن انجام دهند. یعنی اینکه وقتی برنامه دوربین به صورت خودکار اجرا شد، قبل از فشار دادن دکمه شاتر به صورت خودکار سه عکس به ثبت میرسد تا کاربر از بین سه عکسی که دستگاه ثبت کرده و عکسی که خودش گرفته، یک عکس را انتخاب کند.

در حقیقت، Smart Launch و Motion Eye دو قابلیتی است که از ترکیب این دو با هم، سونی یک شاهکار ویژه در دوربین اکسپریا XZ3 ساخته است که کاربر را کمک میکند تا هیچ سوژه ای را از دست ندهد. فقط کافیست تا کاربر هنگام برخورد با یک سوژه ناب، گوشی خود را فوراً از جیب خود خارج کرده و با قرار دادن مقابل سوژه از آن عکس بگیرد. اینجاست که برنامه دوربین به صورت خودکار باز شده و تا قبل از فشار دادن دکمه شاتر سه عکس را به صورت پیاپی ثبت میکند.

 

تضمین بهترین قیمت

ضمانت اصل بودن کالا

پرداخت در محل در تهران

ارسال کالا به کلیه نقاط کشور