قابلیت Side Sense در اکسپریا XZ3 چیست و چگونه عمل میکند؟

قابلیت Side Sense در اکسپریا XZ3 چیست و چگونه عمل میکند؟


تا همین چند روز قبل، تصاویری که از اکسپریا XZ3 درز کرده بود، موجب ناامیدی کاربران و طرفداران سونی شده بود، چرا که همه این مدل را یک گوشی کاملاً مشابه با اکسپریا XZ2 تلقی میکردند. اما امروز و بعد از معرفی رسمی اکسپریا XZ3، سونی نشان داد که دلایل خاص خود را داشته تا اکسپریا XZ3 را به عنوان یک پرچمدار جدید معرفی کند.

اکسپریا XZ3 از قابلیت های اختصاصی و جدیدی بهره میبرد که میتواند برگ برنده این دستگاه باشد. بعضی از این قابلیت ها در انحصار سونی بوده و برخی دیگر انحصاری نیست، اما در بین گوشی های سونی فقط اکسپریا XZ3 از آن بهره میبرد. به هر حال اکسپریا XZ3 با قابلیت های جدیدی که دارد، در همین ابتدای امر بازخوردهای مثبتی را به خود دیده است.

یکی از قابلیت های جذاب در اکسپریا XZ3، قابلیت Side Sense است. Side Sense را میتوانیم بدنه حساس به لمس، یا حسگر جانبی ترجمه کنیم. اما مهمتر از ترجمه لغوی، کاربردی است که این قابلیت دارد. به کمک قابلیت Side Sense با دوبار کلیک بر روی فریم کناری دستگاه، یک منو بر روی صفحه نمایش باز میشود که بر روی آن تعدادی برنامه و میانبر را پیش روی شما قرار میدهد. انتخاب برنامه هایی که با دو کلیک بر روی فریم دستگاه بر روی صفحه نمایش داده میشوند، به کمک هوش مصنوعی انجام میشود. به عبارت دیگر به کمک هوش مصنوعی، برنامه هایی انتخاب میشوند که شما به دنبال آن هستید و نیاز به استفاده از آن دارید.

فرآیند انتخاب برنامه ها به چند عامل از جمله موقعیت مکانی کاربر، میزان مصرف و یا زمان استفاده از این قابلیت بستگی دارد. به طور مثال شما هنگام صبح و وقتی که در حال پیاده روی هستید، در این حالت برنامه هایی نظیر موزیک به شما پیشنهاد داده میشود. هنگام ظهر وقتی در محل کار هستید، برنامه هایی نظیر ایمیل یا مرورگر و وقتی که در تعطیلات به سر میبرید، برنامه هایی نظیر دوربین به شما پیشنهاد میشود. البته که هوش مصنوعی دستگاه، برنامه های پرکاربرد را هم در اولویت قرار میدهد تا آنها را هم به جمع برنامه های پیشنهادی اضافه کند.

این حسگر تنها به ضربه حساس نبوده و از حالت کشیدن دست هم پشتیبانی میکند. این قابلیت امکان برگشت به عقب و خروج از برنامه ای که در آن قرار دارید را فراهم میکند. در مجموع حسگر جانبی اکسپریا XZ3، قابلیت جذابی است که بیشتر از اینکه جنبه سرگرمی داشته باشد، جنبه کاربردی دارد. دسترسی سریع به برنامه هایی که نیاز دارید، شما را از جستجو در بین برنامه های پرتعدادی که در منوی گوشی وجود دارند نجات میدهد. به علاوه اینکه از بالا تا پایین هر دو فریم کناری، یعنی راست و چپ از این حالت پشتیبانی میکنند تا راست دستان و چپ دستان به راحتی بتوانند از این قابلیت جذاب استفاده کنند. شما میتوانید در این ویدئو، نگاهی کلی به این قابلیت در اکسپریا XZ3 داشته باشید.

 

تضمین بهترین قیمت

ضمانت اصل بودن کالا

پرداخت در محل در تهران

ارسال کالا به کلیه نقاط کشور