اکسپریا XZ3 بهترین صفحه نمایش را در بین گوشی های هوشمند پرچمدار در اختیار دارد

یک روز از معرفی اکسپریا XZ3 میگذرد که در همین مدت کوتاه، بسیاری از رسانه ها و یا بازدیدکنندگان نمایشگاه IFA 2018 به تمجید از این گوشی پرداختند. سونی موبایل ویژگی های مهمی را در اکسپریا XZ3 گنجاند که شاید مهمترین آنها، استفاده از صفحه نمایش OLED باشد که برای اولین بار در گوشی های سونی شاهد آن هستیم.

گوشی اکسپریا XZ3 روز  یک هفته قبل از این، وبسایت تحلیلی Strategy Analytics یک دستگاه از اکسپریا XZ3 را به همراه 5 پرچمدار معتبر دیگر برای یک آزمون سخت و دشوار در اختیار گرفت. این مرجع شش گوشی اکسپریا XZ3، گلکسی S9، آیفون X، ال جی V30، هواوی P20 و اکسپریا XZ2 را در شرایط کاملاً یکسان قرار داد تا کاربران نظر خود را نسبت به صفحه نمایش آنها بیان کنند.

در این نظرسنجی، کاربران گوشی های مذکور را از 5 منظر مورد بررسی قرار دادند. پویایی تصویر، وضوح، روشنایی، کنتراست و واقعی بودن رنگ ها سوالی بود که از کاربران خواسته شد که در پایان، گوشی اکسپریا XZ3 با اختلاف فاحشی نسبت به 5 گوشی دیگر رده نخست را در اختیار گرفت. در هر 5 منظر، اکسپریا XZ3 با اختلاف بسیار زیاد نسبت به دیگر گوشی ها رای اول را بدست آورد تا در نهایت، این دستگاه با 70 درصد آرا از نظر کاربران صاحب بهترین صفحه نمایش در بین گوشی های هوشمند پرچمدار باشد.


این نظرسنجی در انگلستان و از جامعه آماری 202 نفره  به عمل آمد. شش گوشی مطابق چیزی که در تصویر میبینید، در شرایط یکسان کنار هم قرار گرفتند و در هر شش مدل، یک محتوا با شرایط کاملاً برابر نمایش داده شد. نور صفحه نمایش در حداکثر حالت ممکن قرار گرفت و روشنایی خودکار نیز غیر فعال شد. در این حالت بود که مشتریان از بین 6 گوشی نامبرده، بیشترین توجه را به صفحه نمایش اکسپریا XZ3 داشتند و این دستگاه را با اختلاف زیاد، صاحب بهترین صفحه نمایش تلقی کردند.