۲۶ نکته کاربردی PS4 و PS4 Pro

چه از کاربران قدیمی کنسول PS4 باشید و چه تازه به جمع این جامعه کاربری ملحق شده باشید همیشه نکاتی در مورد PS4 وجود دارد که خیلی ها از وجود آنها خبر ندارند،در ادامه قصد داریم تا شما را با ۲۶ نکته جالب و کاربردی در این کنسول  آشنا کنیم.

چند سالی از عرضه نسل اول کنسول PS4 می گذرد که به تازگی شاهد رسیدن نسل های بعدی این کنسول قدرتمند به بازار هستیم،PS4 Slim که نمونه به اصطلاح ظریف تر کنسول نسل چهارم PlayStation است به لحاظ قدرت سخت افزاری کوچک ترین تغییری در مقایسه با نسل اول کنسول PS4 نداشته و تغییر در آن به کاهش حجم خلاصه شده است،در طرف دیگر PS4 Pro را داریم که نسخه بهینه سازی شده کنسول اولیه است،PS4 Pro قدرت گرافیکی بیشتری داشته،مموری آن بیشتر است و علاوه بر این می تواند از کیفیت تصویر ۴K و HDR نیز پشتیبانی نماید.

از زمان عرضه نسخه اولیه کنسول نسل چهارم خانواده PlayStation تا به امروز به روز رسانی های متعددی برای آن منتشر شده،این مسئله به این معنی است که PS4 اکنون ویژگی های مخفی زیادی را در خود جای داده است.

در این مطلب سعی کرده ایم تا شما را با چند نکته جالب و کاربردی در مورد PS4 آشنا کنیم و مطمئن هستیم که با یاد گیری این نکات تجربه شما از بازی با کنسول PS4 به کلی متحول خواهد گردید.

1-نحوه راه اندازی اولیه کنسول PS4

راه اندازی کنسول PS4 به لطف رابط کاربری ساده و بی آلایش آن فوق العاده آسان است،البته بدیهی است که تسلط به زبان انگلیسی برای این امر لازم می باشد،با توجه به امکانات گوناگون این کنسول در مقایسه با کنسول های نسل پیش شرکت سونی به سوالاتی که در هنگام راه اندازی از شما پرسیده می شود توجه کامل داشته باشید.

2-با استفاده از دسته DualShock 4 هدفون خود را وایرلس کنید

سونی در ساخت نسل جدید دسته های خود که همه آن را با نام DualShock 4 می شناسند ویژگی ای قرار داده که کاربر با بهره گیری از آن می تواند از هدفون خود به صورت وایرلس استفاده کند،کافیست تا هدفون خود را به جک ۳٫۵ میلی متری صدای این دسته متصل کنید تا هدست شما به یک هدست بی سیم تبدیل گردد.

تنظیمات پیش فرض برای استفاده از هدست به منظور بر قراری مکالمات صوتی هنگام بازی های مولتی پلیر و آنلاین بهینه سازی شده است اما شما می توانید به سادگی این تنظیمات را برای استفاده خود بهینه کنید،به این منظور کافیست تا دکمه PS را فشار داده و نگه دارید و از منوی جدیدی که برای شما باز می شود گزینه Adjust Devices را انتخاب کنید،سپس به قسمت Output to headphones رفته و تنظیمات مربوط به این قسمت را بر روی All audio قرار دهید.

به همین سادگی قادر هستید تا تمام صدای خروجی تلویزیون خود را به هدست خود منتقل کنید،دیگر هیچ کدام از اعضای خانواده از صدای آزار دهنده بازی های جنگی شما شکایت نمی کند و می توانید هر ساعتی از شبانه روز که مایل هستید بدون ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده و یا همسایگان به انجام بازی های مورد علاقه خود بپردازید،علاوه بر این شما قادر خواهید بود تا به هنگام انجام بازی های آنلاین و مولتی پلیر با دیگر بازیکنان تیم خود به مکالمه صوتی بپردازید.

3-از گوشی هوشمند خود به عنوان کیبورد PS4 استفاده نمایید

پیش از این و در دوران کنسول PS3 وارد کردن کلمات از طریق دسته امری فوق العاده سخت و زمان بر بود و کاربران همیشه از این وضعیت ناراضی بوده و انتقادات خود را به سونی منتقل می کردند،خوشبختانه این انتقادات دلیلی شد تا سونی سهولت بیشتری به این امر ببخشد.

با تغییری که سونی برای وارد کردن اطلاعات متنی به کنسول گیمینگ جدیدی خود داده است امروزه کاربران PS4 قادر هستند تا علاوه بر استفاده از روش سابق،از تاچ پد قرار گرفته بر روی دسته DualShock نیز برای وارد کردن متن استفاده کنند و این همه ماجرا نیست!

کاربران می توانند تا با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند و نصب بر نامه PlayStation App بر روی آن گوشی خود را به کیبوردی برای PS4 تبدیل کنند،کافیست برنامه مذکور را نصب کرده و گوشی را به همان شبکه وای فایی متصل کنید که کنسول PS4 شما به آن متصل است،سپس از طریق برنامه PlayStation App شناسه و رمز عبور PSN خود را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید،در ادامه گزینه Secend Screen را فعال کنید،پس از رفتن به محیط جدید می توانید بر روی علامت کیبورد که در قسمت بالا و چپ صفحه قرار دارد اشاره ای کنید تا گوشی شما به یک کیبورد تبدیل شود و به همین سادگی توانستید تا از شر پروسه سخت و زمان بر وارد کردن اطلاعات متنی از طریق دسته خلاص شوید،از این طریق به راحتی می توانید تا با دوستان خود بر روی PlayStation Network گفتگو(متنی)کنید و با به روز رسانی برنامه PlayStation App بر روی گوشی خود حتی می توانید در گفت و گو های خود از استیکر های جذابی که در آخرین نسخه این برنامه وجود دارد استفاده نمایید.

4-پیش خرید بازی ها به صورت دیجیتال

باید بگوییم که با وضعیت اینترنتی که در داخل کشور با آن رو به رو هستیم این ویژگی زیاد برای ما در دسترس نخواهد بود،همانطور که می دانید سونی امروزه به کاربران PS4 این امکان را داده است که بازی ها را  به صورت دیجیتال خریده و فایل های آن را بر روی کنسول خود دانلود کنند،در نتیجه کاربر دیگر نیازی به خرید دیسک فیزیکی نخواهد داشت اما با توجه به سرعت پایین اینترنت کشور ما و حجم بالای بازی های PS4 کمتر کاربر ایرانی ای را مشاهده کرده ایم که بازی ها را به صورت دیجیتالی بخرد.

به هر حال اگر شما هم از آن دسته از کاربرانی هستید که دانلود ۴۰-۵۰ گیگابایتی یک بازی PS4 برایتان سخت نیست می توانید نیاز خود به خرید دیسک فیزیکی بازی ها را حذف کنید،علاوه بر این سونی سیاست جدیدی را در این مورد در دستور کار خود قرار داده است که طبق آن کاربر می تواند از طریق پیش خرید بازی ها و چند روز قبل از انتشار رسمی آن فایل های مربوط به آن را بر روی کنسول خود دانلود کند تا به محض انتشار رسمی بازی بتواند به اجرای آن بپردازد،بدین منظور لازم است تا پس از اقدام به پیش خرید یک بازی دیجیتالی به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و مطمئن شوید که گزینه Automatic Downloads به هنگامی که کنسول در حالت Rest Mode است فعال باشد،از این جای کار به بعد را به کنسول خود بسپارید،به محض اینکه فایل های بازی پیش خرید شده شما بر روی سرور سونی قرار بگیرند دستگاه عملیات بارگیری را آغاز خواهد کرد.

5-از راه دور با کنسول خود بازی کنید!

برخی اوقات تلویزیون در اختیار خانواده است و یا شما حوصله خارج شدن از تخت خود را ندارید و …. به هر حال هر عذری که شما بیاورید موجه است چون سونی ویژگی ای را در کنسول نسل چهارم خود به کار برده که کاربر را قادر می سازد تا از راه دور به انجام بازی ها بپردازد،بدین منظور کافیست تا یک PlayStation Vita داشته باشید،سپس کافیست تا از طریق کنسول قابل حمل خود به حساب کاربری PSN وارد شده(همان حساب کاربری ای که برای PS4 خود تعریف کرده اید،سپس قادر خواهید بود تا از راه دور و با بهره گیری از ویژگی Remote Play به انجام بازی های خود بپردازید.

به منظور اتصال دو دستگاه به یکدیگر دو روش در دسترس کاربر می باشد،اگر فاصله شما از کنسول PS4 کمتر از ۱۰ متر است می توانید تا کنسول PS Vita خود را به صورت مستقیم به و به صورت بی سیم به PS4 متصل کنید اما اگر فاصله شما بیشتر از این مقدار است می توانید با اتصال هر دو دستگاه به یک شبکه اینترنت وایرلس آنها را با هم اتصال دهید،لازم است تا از قسمت تنظیمات به زیر شاخه Power Save Setting رفته و از آنجا گزینه Turning On PS4 From Network را فعال نمایید،با فعال سازی این ویژگی قادر خواهید بود تا با استفاده از PS Vita و یا حتی گوشی هوشمند خود PS4 را روشن نمایید و از راه دور به انجام بازی های خود بپردازید.

6- از کنسول PS Vita خود به عنوان یک دسته اضافی PS4 استفاده نمایید

اگر برای کنسول خود دسته دوم تهیه نکرده اید و همین حالا به یک دسته برای انجام بازی های دو نفره نیازمندید باید بگوییم که PS Vita می تواند برای شما نقش این دسته دوم را بازی کند،کافیست تا طبق توضیحاتی که در مرحله قبل دادیم PS Vita را از طریق ویژگی Remote Play به کنسول PS4 خود متصل کنید،در بدو اتصال PS Vita به PS4 همه دسته های متصل به PS4 خاموش می شوند،در این مرحله بازیکن دوم با فشار دادن دکمه PS بر روی دسته و ورود به یک حساب کاربری کنترل دسته DualShock 4 را بر عهده گرفته و بدین ترتیب می توانید بدون داشتن دو دسته DualShock 4 به انجام بازی های دو نفره بپردازید.

7-ویدئویی از گیم پلی زیبای خود ضبط کنید

برای هر گیمری پیش آمده که در حال انجام بازی به طور اتفاقی صحنه جالبی را خلق کرده باشد،شاید شانس در این لحظه به او روی آورده،شاید واقعا از روی مهارت این موقعیت به وجود می آید،به هر حال در این موارد گیمر دوست دارد تا یک یادگاری از این لحظه بر دارد تا آن را به دوستان خود نشان دهد،اگر شما هم از این دسته از افراد هستید باید بگوییم که سونی به هنگام طراحی کنسول نسل چهارم خود به این موضوع فکر کرده است.

چه بخواهید و یا نخواهید کنسول PS4 هموراه در حال ضبط کردن ویدئوی گیم پلی شما در ۱۵ دقیقه اخیر می باشد و دلیل این امر هم این است که اگر شما موفق به اجرای یک فن جالب و دیدنی شدید و یا شرایط دست به دست هم داد تا صحنه ای جالب پدید اید بتوانید به سادگی هر چه تمام تر ویدئویی از آن را برای خود به یادگار ذخیره نمایید.

بدین منظور کافیست تا دکمه Share را فشار داده و در صفحه جدید دکمه مربع را فشار دهید تا ویدئویی از گیم پلی ۱۵ دقیقه اخیر شما در فولدر Capture ذخیره سازی گردد.

علاوه بر این اگر قصد دارید تا در لحظه ای خاص عملیات ضبط ویدئو را آغاز کنید کافیست تا دکمه Share را دو بار پشت سر هم فشار دهید،با دو بار فشار دادن دکمه Share از همین لحظه پروسه ضبط ویدئو آغاز می شود و هر لحظه که خواستید تا به این ویدئو پایان دهید کافیست تا یکبار دیگر دکمه Share را فشار دهید.

همانطور که گفتیم PS4 از این طریق ویدئو هایی با حداکثر طول ۱۵ دقیقه را ضبط خواهد کرد،البته شما می توانید تا طول ویدئو های ضبط شده را افزایش دهید،بدین منظور به قسمت setting رفته و وارد زیر شاخه System شوید و از صفحه جدیدی که برایتان باز شده گزینه Enable HDCP را غیر فعال نمایید.

8-از گیم پلی خود اسکرین شات بگیرید

تنظیمات پیش فرض PS4 به گونه ای است که اگر کاربر یک بار دکمه Share را فشار دهد به صفحه Share منتقل خواهد شد که در این قسمت می تواند ویدئویی از گیمپلی ۱۵ دقیقه اخیر خود ضبط کنید و اگر کاربر دکمه Share را فشار داده و لحظه ای آن را نگه دارد کنسول از گیم پلی شما یک اسکرین شات تهیه خواهد نمود،اگر می خواهید گرفتن اسکرین شات را آسان تر کنید می توانید پس از ورود به صفحه Share(با فشار دادن دکمه Share)به قسمت Options رفته و از آن جا گزینه Easy Screenshots را فعال نمایید.

از این پس با یک بار فشار دادن دکمه Share کنسول برایتان اسکرین شات گرفته و برای ضبط کردن ویدئوی گیمپلی خود لازم است تا پس از فشار دادن دکمه Share برای لحظه ای آن را پایین نگه دارید.

علاوه بر این به لطف به روز رسانی جدید سونی و نسخه ۳٫۰ سیستم عامل PS4 کاربر قادر است تا اسکرین شات های خود را درقالب فرمت های گوناگونی همچون JPG و یا PNG ثبت نموده و در نتیجه اسکرین شات هایی با کیفیت دلخواه داشته باشد،به منتظور انجام تنظیمات مربوط به این موضوع پس از ورود به صفحه Share وارد زیر شاخه Share Settings شوید.

9-ویدئو ها و اسکرین شات های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

ممکن است که است که کاربران داخل ایران این ویزگی و یا حداقل قسمتی از آن را به واسطه کیفیت پایین خدمات اینترنت از دست بدهند،به هر حال سونی در کنسول PS4 این امکان را به کاربر داده تا یتواند لحظات به یاد ماندنی از گیمپلی خود را در قالب اسکرین شات و یا ویدئو ضبط کرده و سپس از طریق شبکه های اجتماعی آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارد،کاربر می تواند تا اسکرین شات های خود را بر روی شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر منتشر کند و در مورد ویدئو ها هم باید بگوییم که علاوه بر دو شبکه اجتماعی مذکور قادر خواهید بود تا آنها را ب روی شبکه اجتماعی یوتیوب هم به اشترا گذاری کنید،هم فیسبوک و هم یوتیوب به شما اجازه می دهند که ویدئو هایی با طول ۱۵ دقیقه را بر روی سرور هایشان آپلود کنید اما سقف طول یک ویدئو به منظور آپلود بر روی توییتر ۱۰ ثانیه است،و برای انتخاب ۱۰ ثانیه منتخب خود باید به صفحه Share و سپس فولدر Capture رفته و با فشار دادن دکمه Options بر روی ویدئو کلیپ مذکور ۱۰ ثانیه از آن را انتخاب نمایید.

10-گیمپلی خود را به صورت زنده بر روی شبکه های اجتماعی پخش کنید

شرکت سونی ویژگی جالبی را بر روی کنسول نسل چهارم خود قرار داده است که کاربر را قادر می سازد تا بتواند گیمپلی خود را به صورت زنده بر روی شبکه های اجتماعی پخش و یا به اصطلاح استریم کند،کافیست تا در حین انجام بازی دکمه Share را فشار داده و از منوی جدیدی که به آن وارد می شوید می توانید شبکه اجتماعی ای که قصد دارید از آن استفاده کنید را انتخاب نمایید در حال حاضر کاربران می توانند یکی از شبکه های اجتماعی Twitch،Ustream و YouTube Live را به این منظور انتخاب کنند،علاوه بر پخش زنده گیمپلی در قسمت تنظیمات اپلیکیشن Share می تواند به دوربین و میکروفون دستگاه خود نیز دسترسی بدهید تا در حین پخش زنده گیمپلی تماشاچیان بتوانند تصویر زنده ای که دوربین PS4 در حین بازی از شما ضبظ می کند را نیز ببینند،از دیگر تنظیمات موجود در این قسمت می توان به انتخاب کیفیت ویدئویی که از گیمپلی شما استریم می شود و نیز نمایش دادن نظرات زنده تماشاچیان به صورت زیر نویس اشاره نمود.

البته بدیهی است که اکثر کاربران ساکن در ایران به دلیل کیفیت نامناسب و نیز قیمت بالای خدمات اینترنت نخواهند توانست تا از این ویژگی استفاده لازم را داشته باشند.

11-با خرید یک هدست واقعیت مجازی PlayStation VR به درون دنیای ۳ بعدی بازی سفر کنید

همانطور که می دانید سونی چندی پیش گجت واقعیت مجازی خود با نام PlayStation VR را به بازار عرضه کرد،سونی برای تولید این هدست با شرکت معروف و متخصص در دنیای فناوری واقعیت مجازی و یا Oculus Rift همکاری کرده که نتیجه آن به ساخت یکی از بی نقص ترین گجت های واقعیت مجازی بازار بدل گردیده است،این هدست صفحه نمایشی با کیفیت فول اچ دی را دارا بوده و از صدای ۳ بعدی نیز پشتیبانی می کند تا کاربر به راستی تجربه جدیدی را از انجام بازی های تحت پشتیبانی فناوری واقعیت مجازی کسب نماید،به گفته شرکت سونی در حال حاضر بیش از ۲۰۰ دولوپر به طور شبانه روزی برای ساخت بازی و نرم افزار های تحت پشتیبانی PlayStation VR فعالیت می کنند و قرار است تا در آینده نزدیک ۵۰ عنوان بازی برای کاربران PlayStation VR به بازار عرضه گردد.

یکی از بازی های جدیدی که برای این گجت منتشر شد بازی ترسناک Until Dawn:Rush Of Blood است که اگر نسخه قبلی این بازی را دیده باشید می دانید که انجام آن با گجت واقعیت مجازی واقعا دل و جرات می خواهد،PlayStation VR 400 دلار قیمت دارد و اگر می خواهید تا فناوری روز را از دست ندهید پیشنهاد می کنیم تا در اسرع وقت این گجت را تهیه نمایید.

12-از اپلیکیشن Share Factory استفاده کنید.

شما می توانید گیمپلی خود را به صورت اصلی و خام  بر روی شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید و همچنین می توانید آنها را قبل از به اشتراک گذاری قدری ویرایش کنید،اگر به ویرایش ویدئو علاقه دارید می توانید اپلیکیشن رایگان و فوق العاده کاربردی Share Factory را از روی سرور پلی استیشن استور به صورات رایگان دانلود نمایید.

با استفاده از این برنامه و با توجه به رابط کاربری فوق العاده دوستانه و ساده آن قادر خواهید بود تا به سادگی هر چه تمام تر ویدئو های خود را به صورت حرفه ای ویرایش کنید،می توانید بر روی آنها موسیقی متن میکس کرده و یا جلوه های ویژه به آنها اضافه کنید و خواهید دید که مخاطبان و دوستانتان چقدر بازخورد های بهتری را نسبت به ویدئو های ویرایش شده نشان می دهند.

13-با دوستان PSN خود گروه تعریف کنید

متصل کردن حساب کاربری PSN به حساب کاربری FaceBook ویژگی های زیادی را به فرد می دهد،از این طریق می توانید تا تصویر پروفایل فیسبوکتان را برای حساب کاربری PSN خود استفاده کرده و نیز می توانید تا به سادگی هر چه بیشتر اسکرین شات ها و ویدئو های ضبط شده از گیمپلی بازی را بر روی این شبکه اجتماعی منتشر نمایید.

در این قسمت تنظیماتی برای کاربر موجود است که وی از طریق آنها خواهد می تواند تا مشخص کند که محتوایی که به واسطه PS4 بر روی حساب کاربری او منتشر می گردد توسط چه کسانی قابل دسترسی باشد،برای مثال یکی از ضروری ترین تنظیماتی که نیاز به تغییر آنهاست تنظیمات مربوط به انتشار خبر بدست آوردن Trophy های کاربر است،مطمئنان دوستان فیسبوکی شما حوصله دیدن خبر بدست آوردن ۱۰ Trophy در روز شما را ندارند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به گروه های تلگرامی علاقه دارید باید بگوییم که سونی اخیرا ویزگی مشابهی را بر وی PSN راه اندازی کرده است،بدین ترتیب کاربران می توانند تا با تعریف کردن گروه دوستان و گیمر ها را به دور هم جمع کرده و پیرامون بازی ها به بحث و تبادل نظر دوستانه بپردازند.

14-همیشه دسته های خود را شارژ شده نگه دارید

 

PS4 در حالت Rest Mode نیز می تواند فعالیت های گسترده ای را انجام دهد که دانلود به روز رسانی ها،دانلود بازی های دیجیتال و … بخشی از این قابلیت هاست و اما قطعا مهم ترین کاری که می توان در حالت Rest Mode انجام داد شارژ کردن باتری دسته های DualShock4 است،با رفتن به قسمت تنظیمات و سر زدن به زیر شاخه Power Saving Settings مطمئن شوید که پورت های USB در حالت Rest Mode نیز فعال باشند،یکی از بد ترین حس ها وقتی به یک گیمر PS4 دست می دهد که پس از ۱ ساعت بازی کردن و رسیدن به مراحل حساس یک بازی دسته اش نیاز به شارژ پیدا می کند و با توجه به طول کوتاه رابط USB باید به کنسول نزدیک شود و شاید حتی مجبور شود تا بر روی کف خانه بنشیند تا بتواند دسته را به کنسول متصل کند.

از طرف دیگر خیلی از کاربران نمی دانند که دسته PS4 را می توان با استفاده از هر پریز برقی شارژ نمود،اگر بتوانید شارژر موبایلی را پیدا کنید که سوکت خروجی آن با سوکت ورودی برق Dual Shock4 مطابقت داشته باشد دیگر نیازی به اتصال دسته به کنسول وجود نخواهد داشت.

15-از فرمان های صوتی استفاده کنید

پشتیبانی از فرمان های صوتی یکی از جالب ترین ویژگی های کنسول نسل چهارم سونی می باشد،شما قادرید تا با داشتن دوربین مخصوص PS4 و یا اتصال یک هدست و یا هندزفری به دسته Dual Shock 4 از فرمان های صوتی تعریف شده برای کنسول استفاده کنید،برای شروع هر فرمان نیاز است تا کلمه PlayStation را به زبان بیاورید و در مرحله بعدی باید فرمان مورد نظر خود را برای کنسول بخوانید،برای مثال برای اجرای یک بازی کافیست تا پس از گفتن کلمه PlayStation نام بازی مورد نظر خود را گفته و سپس کلمه Start را بگویید و خواهید دید که کنسول به سرعت و راحتی هر چه بیشتر بازی مورد نظر را برایتان اجرا می کند،با صدور فرمان Power Off دستگاه خاموش خواهد شد و می توانید فرمان های متنوع دیگری را نیز به دستگاه بدهید،ویژگی پشتیبانی از فرامین صوتی در PS4 به قدری پیشرفته و هوشمند می باشد که کاربر برای اجرای بازی Assassin’s Creed Syndicate نیازی به تلفظ نام کامل آن نخواهد داشت و تنها می توانید Syndicate را برای فرمان صوتی خود تلفظ کنید.

16-از مولتی تسکینگ PS4 استفاده کنید

شاید مولتی تسکینگی که سونی در سیستم عامل کنسول نسل چهارم خود قرار داده به قدرت و ظرافت مولتی تسکینگی که در گوشی های هوشمند شاهد هستیم نباشد اما باز هم کار با کنسول و نرم افزار های متعدد بر روی آن را آسان تر می کند،با دو بار فشار دادن دکمه PS Button می توانید به سرعت به دو نرم افزار آخر اجرا شده دسترسی پیدا کنید،برای مثال فکر کنید در حال اجرای یک بازی هستید و نیاز دارید تا به طور مداوم پیام های گروه دوستان خود را هم چک کنید،بدین منظور می توانید بدون رفتن به صفحه اصلی و بدون هیچ گونه دردسری بین این دو محیط جابجا شوید،برای آن دسته از دوستانی که تازه به جمع گیمر های PS4 پیوسته اند لازم به ذکر است که وقتی شما در حال اجرای یک بازی دکمه PS را فشار دهید بدون اینکه بازی بسته شود به صفحه اصلی منتقل خواهید شد و پس از برگشتن به محیط بازی مذکور کار از همان جایی که آن را قطع کردید دنبال خواهد شد.

17-نور لایت بار دسته DualShock 4 را کاهش دهید

این ویژگی در ابتدای عرضه کنسول PS4 در دسترس نبود اما تحت تاثیر انتقاد کاربران از عمر کم باتری دسته سونی نهایتا ویژگی ای را به کنسول خود اضافه کرد تا به واسطه آن کمی به طول عمر باتری دسته اضافه شود،اکنون کاربر می تواند تا شدت روشنایی لایت بار روی دسته را به ۳ حالت از پیش تعریف شده تغییر دهد.

البته به دلیل کاربردی که لایت بار برای شناخته شدن کاربر توسط دوربین PS4 دارد نمی توان نور آن را به طور کلی خاموش کرد اما اگر دکمه PS را فشار داده و نگه دارید منویی برای شما باز می شود که با رفتن به قسمت Adjust Devices آن می توانید نور لایت بار را به ۳ انتخاب پیش فرض Bright،Medium و Dim تغییر دهید.

18-دسته های PlayStation خود را دور نیاندازید!

دسته PlayStation Move در دوره PS3 به بازار عرضه گردید اما همچنان می توان از آن برای بازی با PS4 بهره گیری نمود،گفتنی است که با وجود پشتیبانی PS4 از دسته Move نمی توان دوربین PS3 را به PS4 متصل کرد و لازم است که به منظور استفاده از دسته Move بر روی PS4 ازدوربین مخصوص کنسول PS4 استفاده کنید،خبر خوب دیگری که برای دارندگان دسته Move داریم این است که اساس کار هدست واقعیت مجازی PlayStation VR بر روی کار با دسته Move طراحی شده است،گرچه می توان به هنگام انجام بازی های واقعیت مجازی از دسته DualShock 4 هم استفاده نمود اما کاربر با استفاده از دسته Move لذت بیشتری از بازی های واقعیت مجازی خواهد برد.

19-مدال های افتخار خود را افزایش دهید

هر کسی که تجربه بازی با کنسول PS3 و یا PS4 را داشته باشد معنی Trophy را درک می کند،Trophy ها در واقع مدال های افتخاری هستند که کاربر به واسطه اجرای حرکات قابل تحسین دریافت می کند،اگر از آن دسته از گیمر هایی هستید که همیشه علاقه به افتخار آفرینی و رکورد زنی دارید پیشنهاد می کنیم حتما سری به قسمت Trophy ها بزنید.

در این قسمت می توانید آمار کلی Trophy های خود را بر رسی کرده و علاوه بر مقایسه آمار خود با دوستانتان به واسطه اتصال به اینترنت می توانید از وضعیت کلی پلیر های PS4 در سرتاسر جهان آگاه شوید.

20-کنسول خود را رمز گذاری کنید

آن دسته از کاربرانی که دوربین PS4 را نیز خریده اند می توانند برای اطمینان از امنیت کنسول خود از فناوری تشخیص چهره استفاده کنند،یعنی تا وقتی که دوربین PS4 چهره کاربر را تشخیص ندهد اجازه دسترسی به هیچ گونه امکانی را به شخصی که دسته را در دست دارد نخواهد داد،اما با توجه به اینکه بعضی از کاربران دوربین PS4 را نخریده اند سونی به آنها این امکان را داده است که بتوانند رمز عبوری برای ورود به دستگاه تعریف کرده و از این طریق هر کسی که به کنسول دسترسی دارد نخواهد توانست تا بدون اجازه کاربر اصلی از PS4 استفاده نماید.

21-به طور زنده بازی دیگر پلیر ها را تماشا کنید

یکی از اپلیکیشن هایی که به طور پیش فرض بر روی هر PS4 نصب می شود نرم افزار Live From PlayStation می باشد،این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد که با اتصال به سرور های UStream،Twitch و یا Youtube بتوانید گیمپلی آن دسته از کاربرانی را که در آن لحظه در حال استریم کردن روند بازی خود هستند تماشا کنید،در بالای صفحه و قسمت جست و جو می توانید نام بازی ای که قصد تماشای آن را دارید را وارد کرده و بدین ترتیب به شما لینک هایی برای تماشای این بازی مورد نظرتان پیشنهاد خواهد شد.

22-از طریق PS4 تلویزیون خود را روشن کنید

آیا می دانستید که می توانید با روشن کردن PS4 خود باعث روشن شدن خودکار تلویزیون شوید؟هر کاربری از این ویژگی خبر ندارد در صورتی که به کار گیری این قابلیت می تواند نیاز شما به استفاده از ریموت کنترل تلویزیون را حذف کند،البته باید بدانید که همه تلویزیون ها این امکان را به شما نخواهند داد اما تقریبا همه تلویزیون های هوشمند که امروزه در هر خانه ای می توان آنها را مشاهده کرد از این ویژگی که به آن HDMI Device Link گفته می شود پشتیبانی می کنند.

برای راه اندازی این ویژگی لازم است تا از فعال بودن آن در تنظیمات تلویزیون خود مطمئن شده و سپس در کنسول به منوی Setting رفته و زیر شاخه System را باز کنید،سپس باید مورد Enable HDMI Device Link را فعال نمایید تا از این به بعد نیازی به استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون نداشته باشید و همه چیز را به کنسول خود بسپارید.

23-خود را از دید دوستان همیشه آنلاین و بعضا مزاحم پنهان کنید

در دوره کنسول نسل پیشین شرکت سونی و یا PS3 کاربر می توانست تا ترتیبی دهد تا دوستان او نتوانند از آنلاین بودن او اطلاع کسب کنند،این ویژگی از ابتدا بر روی PS4 وجود نداشت اما با سیل انتقاداتی که کاربران در این باره به سمت سونی روانه کردند نهایتا سونی مجبور شد تا ویژگی Appear Offline را به PS4 هم اضافه کند،اگر به هر دلیلی دوست ندارید تا دوستان شما بر روی PSN از آنلاین بودن شما با خبر شوند از منوی بالای صفحه به قسمت Profile رفته و زیر شاخه Quick Menu را باز کنید،سپس از قسمت Online Status گزینه Appear Offline را انتخاب کنید.

24-با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ و ویژگی Remote Play از راه دور با کنسول خود بازی کنید

همانطور که پیشتر هم گفتیم شما قادرید تا با داشتن یک PS Vita از راه دور با کنسول PS4 خود بازی کنید،اما صفحه کوچک PS Vita نمی تواند پاسخ گوی بازی چند ساعته و سنگین کاربر باشد پس سونی قابلیت دیگری را به کاربران ارائه می دهد که به واسطه آن شما بتوانید با استفاده از لپ تاپ و یا کامپیوتر خود با PS4 بازی نمایید.

در ابتدا لازم است تا نرم افزار Remote Play را بر روی لپ تاپ و یا کامپیوتر نصب کرده و همانند روندی که در PS vita به منظور همگام سازی با کنسول انجام میدادیم لازم است تا ابتدا کامپیوتر خود را با PS4 لینک کنید،سپس قادر خواهید بود تا با استفاده از یک کامپیوتر از راه دور با PS4 بازی کنید،علاوه بر استفاده از کیبورد و موس شما می توانید تا با استفاده از کابل USB دسته DualShock 4 خود را به کامپیوتر متصل کرده و با آن به اجرای بازی ها بپردازید.

25-دوستان خود را بر روی اسکرین شات هایتان تگ کنید

با هر به روز رسانی جدیدی که منتشر می شود شاهد هستیم که سونی روز به روز تلاش می کند تا PS4 را با شبکه های اجتماعی بیشتر هماهنگ کند،امروز کاربر قادر است تا پس از ثبت اسکرین شات و قبل از انتشار آن دوستان خود را بر روی آن تگ کند،دقیقا مثل کاری که کاربران فیسبوک و اینستاگرام انجام می دهند،علاوه بر این شما قادر هستید تا کسانی که می توانند شما را بر روی اسکرین شات هایشان تگ کنند را محدود و یا فیلتر کنید،بدین منظور از قسمت Setting به زیر شاخه PlayStation Network رفته و از آنجا به قسمت Privacy Setting و نهایتا به زیر شاخه Sharing Your Exprience بروید.

26-اطلاعات خود را از روی PS4 قدیمیتان به PS4 PRO منتقل کنید .

همانند کاربران Xbox 360 که پس از خرید یک Xbox 360 جدید تر مجبور بودند تا اطلاعات کنسول قدیمی تر را به صورت دستی به کنسول جدیدی منتقل کنند کاربران PS4 نیز می توانند اطلاعات و بازی ها و فایل های ذخیره شده بر روی PS4 خود را به صورت دستی به PS4 Pro خود منتقل کنند،بدین منظور نیازی به خرید کابل گران قیمت و مخصوصی نخواهد بود و از طریق کابل شبکه و یا Ethernet می توانید به سادگی عملیات انتقال اطلاعات را بین دو کنسول انجام دهید.

هر دو کنسول را از طریق کابل های شبکه به روتر متصل کنید و مطمئن شوید که بر روی هر دو کنسول نسخه سیستم عامل حداقل نسخه ۴ باشد،سپس با کنسول جدیدتان به حساب کاربری خود بر روی شبکه PSN متصل شوید و سپس به سادگی می توانید اطلاعاتی که قصد انتقال آنها بر روی کنسول جدیدی را دارید انتخاب نمایید،پروسه انتقال اطلاعات بین دو کنسول واقعا می تواند زمان بر باشد پس بهتر است صبر داشته باشید.

به منظور تسریع پروسه انتقال اطلاعات می توانید بازی ها و فایل های غیر ضروری را بر روی کنسول قدیمی مشخص و آنها را حذف کنید و بدیهی است که هر چقدر حجم اطلاعات کمتر باشد مدت زمان لازم برای انتقال آنها نیز کمتر خواهد بود.