کارت های حافظه مقاوم و جان سخت سونی

شاید برای شما و یا یکی از نزدیکانتان این اتفاق افتاده باشد که بخاطر آب خوردن و یا شکستن کارت حافظه ، تمام عکسها ، فیلم ها و یا اطلاعاتی را که روی آن داشته اید از دست داده باشید و این حادثه وقتی ناگوارتر می شود که عکسها و فیلم های از دست رفته ، مربوط به یک مراسم و یا رخداد بسیار مهم و تکرار نشدنی باشد .
به همین دلیل شرکت سونی تصمیم گرفت تا کارت های حافظه SD تولید کند که در برابر هر گونه آسیبی از قبیل ضربه ، آب ، گرد و غبار و ... مقاوم باشد و نام آن را Tough گذاشت .
این مدل کارت های SD در برابر سقوط از ارتفاع 5 متری مقاوم هستند و موفق به دریافت گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبارو آب شده اند . علاوه بر این کارت های حافظه Tough در برابر پرتوهای اشعه X نیز مقاوم هستند  واطلاعات داخل آن در اثر اشعه X آسیبی نمیبیند .
شرکت سونی فقط روی مقامت کارتهای حافظه Tough کار نکرده است بلکه سرعت خواندن و نوشتن بر روی این مدل کارت های حافظه SD را ارتقا داده است . سرعت نوشتن در این کارت ها 299 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن 300 مگابایت بر ثانیه می باشد .
شرکت سونی نرم افزاری را نیز جهت تست سلامت این مدل کارتهای حافظه SD ارائه کرده است .
سونی کارت های حافظه Tough را با قیمت 72 دلار برای ظرفیت 32 گیگابایتی در ماه اکتبر سال 2018 روانه بازار کرد .
مقاوم  وجان سخت بودن کارتهای حافظه Tough سونی این آسودگی را به کاربران خود می دهد که دیگر نگران از دست دادن اطلاعات SD کارت خود بر اثر ضربه و آب خوردن نباشند و با خیال راحت در شرایط محیطی سخت عکاسی کنند .