نحوه بروزرسانی تلویزیون های سونی

چند سالی هست که شرکت سونی روی تلویزیون های براویای خود ، سیستم عامل اندروید قرار داده است و سیستم عامل تلویزیون ها نیز همانند تمام سیستم عامل ها نیاز به بروزرسانی دارد . شما با بروزرسانی سیستم عامل تلویزیون سونی خود ، تلویزیون خود را سالم تر نگه داشته و می توانید از جدیدترین امکانات برخوردار شوید .
شما به دو روش می توانید تلویزیون سونی خود را آپدیت کنید . در روش اول خود تلویزیون فایل آپدیت را از طریق اینترنت دریافت کرده و بر روی خود نصب می کند . اما در روش دوم شما فایل بروزرسانی تلویزیون خود را از اینترنت دانلود کرده و روی یک فلش USB میریزید و سپس بوسیله فلش تلویزیون خود را آپدیت می کنید . ما در این مقاله هر دو روش را توضیح می دهیم ولی چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که دستورالعمل را با دقت خوانده و اجرا کنید تا تلویزیون شما به مشکل برنخورد.در هنگام اجرای مراحل بروزرسانی به هیچ عنوان تلویزیون خود را خاموش نکرده و از برق نکشید و بجز مواردی که در دستورالعمل گفته شده هیچ دکمه دیگری را فشار ندهید .

روش اول

در روش اول تلویزیون شما حتما باید از طریق کابل شبکه و یا wifi به اینترنت متصل باشد تا بتواند فایل بروزرسانی را دریافت کند .
بعد از اینکه از اتصال تلویزیون به اینترنت مطمئن شدید ، دکمه Home روی کنترل تلویزیون را فشار دهید .



در صفحه ای که برای شما باز میشود ، گزینه Help را انتخاب کنید تا وارد صفحه Help تلویزیون سونی شوید .
در صفحه Help به سمت پایین حرکت کنید تا به گزینه System Software Update برسید سپس این گزینه را کلیک کنید .



در منوی System Software Update  دو قسمت وجود دارد :

1. automatic software download
این گزینه به شما امکان دانلود خودکار آپدیت سیستم عامل تلویزیون را می دهد .

2. check for a system software update
این گزینه بررسی می کند که برای تلویزیون سونی شما ،  بروزرسانی جدیدی وجود دارد یا خیر .

نکته مهم : حتی اگر دانلود خودکار آپدیت تلویزیون سونی شما ، روی on تنظیم شده باشد ، تا زمانی که شما با حفظ حریم خصوصی سونی موافقت نکرده باشید ، تلویزیون شما بروزرسانی سیستم عامل را از طریق اینترنت دریافت نمی کند . پس قبل از هر کاری به منوی Home/Help/Privacy Setting تلویزیون سونی خود بروید و با سیاست حفظ حریم خصوصی سونی موافقت کنید .
بعد از اینکه نکته فوق را اجرا کردید به Home/Help/System Software Update برگردید و گزینه اول automatic software download  را انتخاب کنید .
پس از انتخاب این گزینه ، تلویزیون از شما سوال میکند که آیا شما مایل به ادامه دانلود و نمایش محتویات بروزرسانی هستید یا خیر ؟ که شما برای ادامه باید گزینه Yes را انتخاب کنید .
دقت داشته باشید که دانلود آپدیت و نصب آن دو فرآیند متفاوت هستند و شما میتوانید در هنگام دانلود ، بطور عادی از تلویزیون خود استفاده کنید .بعد از دانلود (که زمان آن بستگی به سرعت اینترنت شما دارد ) ، شما میتوانید با انتخاب گزینه OK آپدیت جدید را بر روی تلویزیون سونی خود نصب کنید و اگر مایل هستید نصب را در زمان دیگر انجام دهید ، گزینه Cancel را انتخاب کنید .
باید توجه داشته باشید که نصب آپدیت جدید بر روی تلویزیون چیزی حدود سی دقیقه طول میکشد که در این مدت شما به هیچ عنوان نباید از تلویزیون استفاده کرده ، دکمه های آن را فشار دهید و یا آن را خاموش کنید .

روش دوم

روش دیگر برای بروزرسانی تلویزیون سونی این است که شما خود فایل آپدیت را از اینترنت دریافت کرده و سپس آن را با یک فلش USB به تلویزیون خود منتقل کنید .
جهت دانلود فایل آپدیت روی لینک زیر کلیک کنید.
 

https://www.sony-asia.com/electronics/support/televisions-projectors

 

در صفحه ای که برای شما باز می شود ، در قسمت Model name or keywords ، نام مدل تلویزیون سونی خود را وارد نموده و کلمه Search را
فشاردهید .(نام مدل تلویزیون های سونی معمولا در پشت دستگاه نوشته میشود .)



در صفحه جدید گزینه Download را انتخاب کنید .



حال در میان گزینه های آپدیت Asia pasific را انتخاب کرده و در صفحه جدید دکمه Download را فشار دهید .



بعد از دریافت کامل فایل آپدیت ، آن را روی یک فلش بدون ویروس کپی کنید . دقت کنید که فایل آپدیت را باید روی روت فلش بریزید .بعد از اینکه فایل بروزرسانی تلویزیون آماده شد ، ابتدا تلویزیون خود را روشن کنید . سپس فلش USB حاوی فایل آپدیت را به یکی از درگاههای USB تلویزیون بزنید .منتظر بمانید تا تلویزیون فلش شما را شناسایی کنید .(اگر تلویزیون فلش را نشناخت ، یکبار تلویزیون را بوسیله ریموت کنترل خاموش و روشن کنید .)بعد از شناسایی ،تلویزیون شروع به خواندن و نصب فایل آپدیت بر روی خود می کند .بعد از حدود یک ربع تا نیم ساعت ، تلویزیون خاموش و سپس روشن شده و پیغام Software Update is Complete بر روی صفحه نمایان می شود . در اینجا آپدیت تلویزیون به پایان رسیده و با دقت فلش را از تلویزیون جدا کنید .
در هنگامی که تلویزیون در حال آپدیت شدن است ، به نکات زیر دقت کنید :
1- به هیچ عنوان فلش را از تلویزیون جدا نکنید.
2- هرگز تلویزیون را خاموش نکنید.
3- مواظب باشید که برق تلویزیون به هیچ وجه قطع نشود .