افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سونی

در ابتدا باید بدانید که کیفیت تصویر و تنظیمات آن یک چیز ثابت نیست و برای هر برنامه و نمایش تلویزیونی متفاوت است .مثلا در فیلم های اکشن و یا مسابقات ورزشی ، رزولوشن تصویر باید 1080P باشد و نه 1080i ، چون تصاویر در حالت 1080P سرعت بیشتری دارند که باعث می شود میزان تاری به حداقل برسد . پس در نتیجه برای هر برنامه شما باید تنظیمات خاصی انجام دهید که مناسب آن برنامه باشد .
در زیر برخی از تنظیمات که باعث بالا رفتن کیفیت تصویر تلویزیون سونی میشود را شرح می دهیم :

شارپ Sharp

Sharpness یا همان شفافیت از ترکیب دو عامل وضوح رزولوشن و تفکیک پذیری لبه های acutance می باشد . بنابراین هرچه شارپ تلویزیون بیشتر باشد ، تصویر شفاف تر و واضح تر خواهد بود ولی بالا بودن شارپ گاهی باعث اذیت شدن چشمان ببننده می شود ، پس بهتر است با چند بار تنظیم شارپ تلویزیون ، از میزان آن مطمئن گردید .بطور کلی بهتر است برای مشاهده تصاویر با کیفیت 4K و یا Full HD از Sharpness بالا و برای تماشای محتواهایی با رزولوشن پایین از شارپ پایین تر استفاده کنید .


رزولوشن Resolution

در تلویزیون های سونی رزولوشن یکی از عوامل مهم کیفیت تصویر می باشد و انتخاب دقیق آن می تواند تصویری با کیفیت عالی به شما بدهد  . در بالا توضیح دادیم که رزولوشن 1080P برای فیلم های اکشن و مسابقات ورزشی مناسب تر از 1080i میباشد .


تنظیم دستی حالت های تصویر

در تلویزیون های سونی می توان حالت های تصویر را بصورت دستی تغییر داد . مثلا اگر احساس کردید که در یک فیلم بهتر است دمای رنگ ها بالاتر باشد ، می توانید حالت تصویر را روی Warm یا گرم قرار دهید و برعکس اگر دوست داشتید برنامه ای با دمای رنگ کمتری تماشا کنید حالت تصویرتلویزیون را روی Cool یا سرد بگذارید .


حالت ورزشی

گزینه ای در تلویزیون های جدید و پیشرفته سونی ، به عنوان حالت ورزشی اضافه شده است که بهتر است هنگام مشاهده برنامه های ورزشی این حالت را انتخاب کنید تا سبب افزایش سرعت انتقال داده ها و کیفیت تصویر بالا گردد .
همانطور که می بینید و قبلا هم توضیح داده شد ، اینگونه نیست که با یک بار تنظیم تلویزیون بتوان کیفیت تصویر را برای همیشه ارتقا داد و باید با توجه به هر برنامه ، تنظیمات مناسب آن را بر روی تلویزیون انجام داد .