سونی بصورت رسمی در نمایشگاه CES 2019 از اولین تلویزیون 8K خود رونمایی کرد

سال 2018 شرکت سونی موفقیت بسیار چشمگیری در تولید و فروش  تلویزیون های خود بدست آورد  و حالا در نمایشگاه CES 2019 شهر لاس وگاس آمریکا قصد دارد با معرفی تلویزیون های 4K و 8K جدید خود ، راه سود آور سال گذشته را ادامه دهد .
شرکت سونی در نمایشگاه CES 2019  از دو مدل تلویزیون با نام های  Z9G و A9G رونمایی کرد . مدل Z9G ، دارای رزولوشن تصویر 8K و در سایز های 98 اینچ و 85 اینچ و مدل A9G با کیفیت تصویر 4K و در ابعاد  55 ، 65 و 77 اینچ عرضه میشود .
در تلویزیون های سونی فوق از پردازنده X1 Ultimate  استفاده شده است و مسئولان شرکت سونی اعتقاد دارند که این پردازنده (که مخصوص تلویزیون های 8K طراحی شده )با پردازش و آنالیز دقیق همه اجزای داخل تصویر ، جزئیات فوق العاده ای در اختیار بیننده گذاشته و تصاویر کاملا واقعی را به نمایش می گذارد.
یکی دیگر از تکنولوژی های بکار برده شده در تلویزیون Z9G ، فناوری  Back Light Master Drive می باشد که باعث میشود کنتراست تصویر بسیار افزایش پیدا کند . همچنین سونی ادعا دارد که این مدل تلویزیون دارای 33 میلیون پیکسل میباشد .
از آنجا که تلویزیون Z9G از پنل OLED بهره نمی برد ،  پس نمی توان انتظار فناوری ایجاد صوت از درون صفحه نمایش همچون سری های( 65A1 , 55A1 ) را برای این مدل داشته باشیم و بخاطر همین شرکت سونی برای این مدل تلویزیون چهار بلندگو که دو تای آنها در بالا و دو تا در پایین قرار داده است که صدایی همانند تلویزیون های OLED با فناوری Acoustic Surface Audio تولید می کند .
همانطور که در بالا گفته شده شرکت سونی در نمایشگاه CES 2019  ، علاوه بر مدل Z9G ، از یک مدل تلویزیون دیگر با نام A9G نیز رونمایی کرد . این مدل تلویزیون سونی از پنل OLED بهره برده و طراحی آن به گفته کارشناسان سونی به گونه ای است که اگر آن را به دیوار متصل کنید ، همانند یک قاب عکس دیجیتال بدون حاشیه خواهد بود . رنگ مشکی خالص ، کنتراست فوق العاده و زاویه دید عالی از دیگر مشخصه های این تلویزیون سونی می باشد .
هر دو مدل تلویزیون سونی که توسط شرکت سونی در نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند . به سیستم عامل Android ، Netflix ، سیستم صوتی Atmos و Dolby vision مجهز شده اند .