فاصله استاندارد نصب تلویزیون

در دنیای امروز کمتر خانه ای پیدا می شود که تلویزیون نداشته باشد . در تحقیقی که در کشور آمریکا صورت گرفته بود ، مشخص شد که نزدیک به 96 درصد خانه ها دارای تلویزیون هستند و از آنجا که معمولاً ما مدت زمان زیادی را در حال تماشای تلویزیون هستیم ، لازم است که از نظر پزشکی و زیبایی دکوراسیون منزلمان آن را در مکان مناسبی قرار دهیم .
یکی از موارد مهم در نصب تلویزیون ، قرار دادن آن در ارتفاع مناسب است . چون اگر تلویزیون شما در ارتفاع مناسبی قرار نگیرد ، امکان دارد بعد از مدتی شما دچار کمر درد یا گردن درد شوید و از تماشای تلویزیون لذت نبرید . در هنگام نصب تلویزیون ، باید به نکات مشخصی همچون ابعاد و کیفیت صفحه تلویزیون و فاصله نشیمن تا تلویزیون توجه داشته باشید .
دو قانون همیشگی در نصب تلویزیون ها وجود دارد ، اول اینکه خط مرکزی صفحه نمایش تلویزیون باید منطبق با خط دید بیننده باشد و قانون دوم فاصله بیننده از صفحه تلویزیون است که باید دو و نیم برابر طول تلویزیون باشد . البته بعضی از کارشناسان هم فاصله مطلوب را 1/5 برابر طول تلویزیون می دانند .
مثلا اگر محل نشستن شما برای تماشای تلویزیون 3/5 متر است برای شما یک تلویزیون 55 تا 60 اینچ مناسب است گرچه ممکن است برخی تلویزیون های 65 تا 70 اینچ را نیز برای چنین فاصله ای در نظر بگیرند.


در قانون اول که درباره ارتفاع نصب تلویزیون بود باید دو عامل اصلی ، ارتفاع متوسط بیننده و اندازه تلویزیون را در نظر بگیریم . معمولا بطور متوسط ارتفاع یک نفر که روی کاناپه نشسته است ، حدود 150 سانتی متر از سطح زمین می باشد . پس با در نظر گرفتن ارتفاع تلویزیون و ارتفاع خط دید بیننده می توانید محل نصب تلویزیون را از سطح زمین پیدا کنید .


باید توجه داشته باشید که تمامی قوانین فوق برای تمام تلویزیون ها و مکان ها صدق نمی کند مثلا شما در آشپزخانه میتوانید در ارتفاع بالاتری تلویزیون خود را نصب کنید .