تفاوت باتری های لیتیوم - پلیمری با لیتیوم - یونی

در باتری هایی که در حال حاضر در دستگاه های پاوربانک  استفاده می شوند از دو نوع تکنولوژی لیتیوم - یون یا لیتیوم - پلیمر استفاده می شود .باتری های لیتیوم - پلیمری انرژی خروجی کمتری نسبت به باتری های لیتیوم - یونی دارند و این باعث می شود که این نوع باتری ها نسبت به لیتیوم - یونی عمر بیشتری داشته باشند .
تفاوت دیگر این مدل باتری در دمای کارکرد آن هاست اصولا باتری های لیتیوم یونی در دماهای بین 20- تا 60 درجه سانتیگراد عملکرد خوبی دارند و در دماهای دیگر عملکردشان دچار مشکل می شود ولی باتری های لیتیوم پلیمری در دماهای پایین تر از 20- درجه و بالاتر از 60 درجه نیز به شکل عادی کار خود را انجام می دهند .
علاوه بر مزیت های که در بالا برای باتری های لیتیوم پلیمری گفته شده ، باید بدانید که این نوع باتری ها نسبت به باتری های لیتیوم یونی وزن کمتری دارند یعنی اگر دو پاوربانک با ظرفیت ها و جنس بدنه یکسان را با هم مقایسه کنید ، خواهید دید پاوربانکی که از باتری لیتیوم پلیمری استفاده شده وزن کمتری دارد .
به دلیل هیمن ویژگی هایی که گفته شد معمولا پاوربانک هایی که از تکنولوژی لیتیوم پلیمر استفاده می کنند گران تر هستند و شرکت سونی نیز در پاوربانک های خود از همین تکنولوژی استفاده کرده است.