مشخصات فنی ابر کنسول پلی استیشن 5 توسط سونی منتشر شد

طراح ارشد PS5  سونی آقای مارک سرنی ، طی مصاحبه با وایراد ، جزئیاتی از کنسول پلی استیشن 5 سونی را بطور رسمی اعلام کرد .
او طی این گفتگو عنوان کرد که کنسول جدید سونی دارای قابلیت  Backwards Compatibility  برای بازی های PS4 می باشد .
این بدان معنی است که خریداران کنسول PS5 می توانند از بازیهای کنسول پلی استیشن 4 خود بر روی کنسول جدید خود استفاده کنند و این یک خبر بسیار هیجان انگیز برای طرفداران پلی استیشن می باشد .
خبر خوش دیگری که مارک سرنی برای طرفداران پلی استیشن داشت این بود که کنسول جدید سونی مجهز به دیسک درایو خواهد بود و این برای طرفداران نسخه های فیزیکی بسیار عالی است .
طبق صحبت های مارک سرنی ، هارد کنسول پلی استیشن 5  از نوع SSD خواهد بود و سرعت بالای هاردهای SSD باعث لود شدن سریع تر بازی ها در کنسول PS5 می شود . مارک سرنی در این باره می گوید که بازی  Spider-Man را بر روی پلی استیشن 5 تست کرده و این بازی جهان باز در کمتر از یک ثانیه لود شده است در حالی که لود شدن آن در حالت عادی بر روی PS4 حدود 15 ثانیه طول می کشیده است .
پلی استیشن 5 از نظر صدا بر خلاف پلی استیشن 4 که تفاوت خاصی با PS3 نداشت ، پیشرفت زیادی خواهد داشت و تولید صدای سه بعدی به بازیگر حس غوطه ور شدن بیشتر در بازی را خواهد داد .
در مورد مشخصات فنی سرنی اعلام کرد که در کنسول پلی استیشن 5 از نسل سوم پردازنده AMD Ryzen هشت هسته ای و میکرو چیپ Zen 2  استفاده شده است و پردازنده گرافیکی آن Rabeon Navi  با قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing و همچنین تکنولوژی صوتی سه بعدی خواهد بود .
در کنار این ویژگی های هیجان انگیز ، مارک سرنی در گفتگوی خود اعلام کرد که کنسول جدید پلی استیشن 5 سونی از رزولوشن 8K پشتیبانی خواهد کرد .او همچنین تائید کرد که نباید در سال 2019 منتظر کنسول PS5 باشید .