بررسی کامل هدست بلوتوثی حذف نویز 1000XM3

چند سالی است که شرکت سونی اقدام به تولید هدست های حذف نویز سری WH-1000X نموده که با قرار دادن ویژگی های فوق العاده و جذاب نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است . مدل جدید از این سری هدفون سونی ، بنام WH-1000XM3 در سال 2018 توسط شرکت سونی به بازار عرضه شد .



هدفون مدل  1000XM3 نسبت به مدل های قبلی 1000X و 1000XM2 دارای وزن بسیار کمتری در حدود 255 گرم می باشد و از لحاظ ظاهری حس یک هدست گران قیمت و بالارده را به شما میدهد.این هدفون سونی مجهز به درگاه  USB Type-C جهت شارژ شدن و یک جک 3/5 میلیمتری برای زمانی که شارژ دستگاه تمام میشود و نمیتوانید از قابلیت اتصال بوسیله بلوتوث این هدفون استفاده کنید و یا اینکه شما بخواهید از طریق سیم، 1000XM3 را به پخش کننده متصل کنید ، می باشد .با کشیدن دست خود بر روی سطح کاپ سمت راست  1000XM3 ، شما میتوانید موزیک خود را کنترل و صدای آن را کم و زیاد کنید .به عنوان مثال با کشیدن انگشت به سمت بالا و پایین حجم صدا کم و زیاد شده و با دو بار ضربه زدن ، موزیک متوقف و دو باره پخش می شود . زیر کاپ چپ نیز دو دکمه جهت خاموش و روشن کردن هدفون و فعال کردن قابلیت حذف نویز صدای محیط تعبیه شده است .



خیلی مواقع شما دوست دارید که هنگام گوش دادن به موزیک با فناوری حذف نویز،اعلان های مهم مانند صدای سخن گوی اطلاعات ایستگاه مترو ویا فرودگاه را بشنوید . سونی در  1000XM3 قابلیتی قرار داده است بنام Ambient Sound Mode که بوسیله آن کاربر می تواند علاوه بر لذت بردن از تکنولوژی حذف نویز، صدای اعلان های اطراف را نیز بشنود و از اتفاقات مهم اطرافش نیز آگاه باشد . شما میتوانید با یکبار فشار دادن دکمه NC/AMBIENT ، قابلیت حذف نویز و دوبار فشار دادن ، قابلیت Ambient را فعال کنید و با فشار دادن بار سوم ، سیستم حذف نویز را غیر فعال کنید .
طبق اعلام شرکت سونی ، هدست 1000XM3 ، مجهز به چیپ QN1 و پردازنده HD حذف نویز میباشد که این پردازنده علاوه بر حذف صدای مزاحم اطراف توانایی پردازش سیگنالهای 32 بیتی و نیز عملکردی مانند آمپلی فایر دارد .



یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از تکنولوژی حذف نویز بوجود می آید این است که اگر به گفت و گو با شخص دیگری مثل مهماندار هواپیما نیاز داشته باشید ، باید آهنگ متوقف و هدفون را از سر بردارید. شرکت سونی برای رفع این معضل ، قابلیتی را در هدست 1000XM3 قرار داده است که با پوشاندن کاپ سمت راست با کف دست ، تمامی ویژگی های حذف صدای محیط غیر فعال می شود وحجم صدای موسیقی نیز تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد . در این حالت شما براحتی می توانید به مکالمه خود بپردازید و بعد از اتمام گفت و گو ، با برداشتن کف دست ، تمامی تنظیمات به حالت عادی برمیگردد.



هدفون WH-1000XM3 سونی دارای قطر اسپیکر 40 میلیمتر ، حساسیت 104.5 دسی بل ، امپدانس 47 اهم فرکانس پاسخگویی 4Hz-40.000Hz می باشد .میزان شارژدهی این هدفون 30 ساعت و به لطف قابلیت شارژشدن سریع ، با 10 دقیقه شارژ می توانید 5 ساعت از این هدفون استفاده کنید.
شرکت سونی برای هدست 1000XM3 ، اپلیکیشن Sony Headphones Connectرا تعبیه کرده است که با نصب آن بر روی موبایل هوشمند خود می توانید زمان خاموش شدن خودکار 1000XM3 راتعیین کنید . علاوه بر آن شما میتوانید به کمک این اپلیکیشن تنظیماتی از قبیل اکولایزر و عملکرد بخش های مختلف این هدفون را انجام دهید .