آشنایی کامل با تلویزیون OLED A8F

تلویزیون‌ اُ ال ای دی (OLED = Organic Light-Emitting Diodes یا دیود های ارگانیک ساطع کننده نور )، نسل جدیدی از صفحات نمایشگر به شمار میرود که در آنها تکنولوژی پنل تفاوتهای چشم گیری با تلویزیون های LCD و LED و پلاسما دارد اما به طور خلاصه در تلویزیون های OLED، بک لایت که همان نور پس زمینه تصویر در تلویزیون ها میباشد به طور کلی حذف شده و در تلویزیون های OLED هر پیکسل بطور مجزا نور تولید می‌کند.
بررسی ساختار تلویزیون های  OLED سونی خالی از لطف نیست ، با توجه به اینکه کمپانی سونی در تولید تلویزیونهای خود از ویژگیهای خاص و منحصری استفاده میکند با این وجود تلویزیونهای OLED نسبت به باقی مدلها محبوب تر میباشند .ضخامت بسیار باریک نمایشگر A8F سونی ظرافت خاص و خیره کننده‌ای به تلویزیون بخشیده است .پایه فلزی بسیار باریک این مدل از اولد سونی در مرکز تلویزیون قرار میگیرد که اگر از روبرو به تلویزیون نگاه کنیم بنظر تلویزیون بدون پایه است در صورتی که تلویزیون بر روی پایه خوش فرم و کوتاه خود قرار گرفته است .
تلویزیونهای اندرویدی A8F سونی تولید سال 2018 و جزء دسته اولدهای سونی بوده که در دوسایز 55A8F و 65A8F تولید شده و محصول جایگزین مدلهای  A1E سونی که در سال 2017 تولید شده میباشند .
با استفاده از قابلیت HDR در تلویزیون OLED سونی سرگرمی‌ها به صورت دقیق و واضح آشکارو لذت اجرای بازی‌ها و محتویات 4K HDR دو چندان خواهد شد در تلویزیون های اولد A8F سونی فناوری Dolby Vision برای وضوح و کنتراست بیشتر صحنه های تیره و روشن طراحی شده است . همان طور که میدانید پردازنده اختصاصی 4K HDR Processor X1 Extreme  سونی با گنجاندن بیش از 8 میلیون پیکسل در نمایشگر ، برای پردازش بهتر تصاویربر روی تلویزیون A8F قرار گرفته که پس از توسعه 40 درصدی آن ،از پردازنده معمولی سریع‌تر عمل می‌کند .سونی با استفاده از پردازشگر X-Reality PRO کیفیت تمامی تصاویر را ارتقاء داده و آنها را بصورت زنده و طبیعی برای تماشاچی به نمایش میگذارد .
 .  در اولد های 2018 سونی با کمک نمایشگر TRILUMINOS و قابلیت عملکرد مستقل پیکسل‌ها ،تمامی رنگها شارپ تر و به همان کیفیت دنیای واقعی اطراف شما قابل مشاهده هستند . تفاوت قابل توجه دیگر اولدهای سونی با دیگر مدل های این برند ،سیستم صوتی حرفه ای آن میباشد که در این مدل قدرت این سیستم صوتی به 50 وات می‌رسد که تجربه یک سینمای خانگی را برای شما بوجود می آورد.
ازدیگر فناوری های جذاب و مورد تایید شرکت سونی میتوان به فرمت های جدید HLG و  HDR 10 ، فناوری های بهبود دهنده رنگ Live Colour ، نمایشگر TRILUMINOS™ Display، Super bit mapping™ 4K HDR ، Precision Colour Mapping  و موارد دیگر که همه این قابلیت ها باعث شده در کوتاهترین زمان پس از عرضه این کالا به بازار با استقبال قابل توجه گیمرها، علاقه مندان به فیلم‌های سینمایی، اکشن، مسابقات ورزشی و …روبرو شود.