سونی مقام “پادشاه تلویزیون” را در رقابت سال 2019 Value Electronics بدست آورد

در سال جاری Value Electronics یکی از پیشگامان فروش محصولات صوتی و تصویری پانزدهمین سالگرد ارزیابی خود در مورد بهترین تلویزیون های قرار گرفته در لیست رقابت را ، با همکاری شرکت CE Week در مرکز کنوانسیون Jacob Javits در شهر نیویورک برگزار کرد تا تعیین کند که چه برندی بهترین تلویزیون را در سال 2019 تولید می کند .در این رقابت همانند سالهای گذشته 4 تلویزیون بالارده را بصورت تصادفی انتخاب کرده و مستقیما در مقابل یکدیگر قرار میدهند و امکانات و قابلیتهای هر کدام را در کنار دیگری توسط متخصصان مورد بررسی و تست قرار میدهند . در میان کارشناسان و متخصصان مربوطه در این رقابت ، جوئل سیلور از بنیاد علوم تصویربرداری و برنت مک کال نیز حضور داشتند .

مسابقه امسال Value Electronics  بین چهار تلویزیون از برندهای سونی ، ال جی و سامسونگ برگزار شده بود که مدلهای ال جی OLED65C9PUA ، سونی XBR-65Z9F (مدل KD-65ZF9 در اروپا) ، سونی XBR-65A9G (مدل KD-65AG9 در اروپا) و سامسونگ QN65Q90R (مدل QE65Q90R در اروپا) در این رقابت مورد آزمایش قرار گرفتند .

کارشناسان و علاقه مندان به ویدئو ، تمام جنبه های کیفیت تصویر از جمله کنتراست تصاویر، کیفیت رنگ ، وضوح حرکت و دیگر موارد را برای هر تلویزیون مورد بررسی قرار دادند که در مجموع تلویزیون سونی مدل A9G که از سری مستر توانست در بین این 4 تلویزیون بالاترین میانگین نمره را بدست بیاورد و موفق به کسب رتبه اول در هر 4 دسته شود .

نتایج کلی هر 4 دسته بندی این رقابت را در زیر برای شما آماده کرده ایم :

بهترین تلویزیون در محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) در حالت روز: تلویزیون A9G OLED سونی.
بهترین تلویزیون در محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) در حالت مرجع (کارخانه): تلویزیون A9G OLED سونی.
بهترین تلویزیون در محدوده دینامیکی بالا (HDR) : تلویزیون A9G OLED سونی.
بهترین تلویزیون جهت استریم محتوا: رقابت نزدیک بین تلویزیون A9G OLED سونی و تلویزیون OLED ال جی OLED65C9.

تلویزیون LCD  سونی مدل Z9F در این رقابت همه را شگفت زده کرد . چرا که سونی در ماه فوریه سال جاری اعلام کرده بود در سری Z9F پنل صفحه نمایش از این مدل جدا شده و با مدل پرچم دار X9G (XG95) جایگزین شده است . در حقیقت Z9F نیز در رقابت سال گذشته نیز شرکت کرده و نتایج مشابهی را بدست آورده بود . همچنین لازم به ذکر است که مانیتور حرفه ای Sony BVM-X300   با پنل OLED  استفاده میشد در حال حاضر جایگزین مدل های پایه مانیتورهای LCD  شرکت سونی مانند مدل BVM-HX310 شده است . گرچه بنظر میرسد که مدل  X300 همچنان در استودیوهای این شرکت به جای مدل جایگزین خود استفاده میشود .

همچنین باید اشاره کرد که مدل HX310 روشنایی 1000 نیت ارائه شده توسط مدل X300 از سری مانیتور های OLED را نشانه گرفته است، با این حال در بخش محدوده دینامیکی بالا این مانیتور روشنایی بیشتری دارد . این رقابت در نهایت این مفهوم را به ما می رساند که پردازنده X1 Ultimate شرکت سونی تصویری بسیار بهتر از تلویزیون های ال جی به خصوص مدل OLED65C9 را منتشر می کند.