چه تلویزیون سونی برای کنسول بازی مناسب است ؟

همیشه قبل از خرید تلویزیون باید مشخص کنید که هدفتان از خرید تلویزیون چیست و یا اینکه چقدر تمایل دارید برای خرید آن هزینه کنید . بطور مثال اگر شما از طرفداران بازی با پلی استیشن و یا هر کنسول دیگری هستید باید تلویزیونی تهیه کنید که از سرعت رفرش بالا ، تاخیر ورودی کمتر و زمان پاسخگویی سریعتری برخوردار باشد . جدیداً بازی ها و کنسول های پلی استیشن سونی به کیفیت تصویر HDR ارتقا پیدا کرده اند و از این رو تلویزیون شما باید به تکنولوژی HDR مجهز باشد .
در این مقاله قصد داریم تعدادی از تلویزیون های سونی مدل 2018 را که مناسب برای کنسول های بازی هستند معرفی کنیم :

تلویزیون OLED سونی مدل A8F
تلویزیون های OLED سری A8F ،با موتور پردازشگر تصویر X1 Extreme 4K HDR تصاویری با کیفیت 4K برایتان به نمایش می گذارد .در تلویزیون های OLED سونی  تک تک پیکسل ها قابلیت روشن و خاموش شدن را دارا هستند و بخاطر همین توانایی تولید رنگ مشکی مطلق را دارند .محدوده دینامیکی بالا یا همان HDR10 تلویزیون های سری A8F باعث نمایش طیف بالایی از رنگ های زنده می شود و سرعت رفرش بالای این تلویزیون ها از تاری تصاویر و صفحه های در حال حرکت در هنگام بازی جلو گیری می کند .
اگر شما مشکلی از بابت بودجه نداشته باشید ،با اطمینان می توان گفت که بهترین گزینه برای شما تلویزیون های OLED سری A8F سونی می باشد که در سایزهای 55 و 65 اینچ بنام 55A8F و 65A8F تولید شده است .

تلویزیون سری  X9000F سونی
نور پس زمینه در تلویزیونهای سری X9000F سونی ،در کل پشت پنل به آن تابانده میشود ، که این امر باعث می شود تصاویر بسیار شفاف تر و درخشنده تر باشند و به همین دلیل است که ضخامت و مصرف برق این مدل تلویزیون سونی از بقیه مدل ها بیشتر است .تلویزیون های X9000F مجهز به پردازنده X-tended Dynamic Range PRO می باشد .این پردازنده امکان لذت بردن از یک منظره شب زیبا،پر از چراغ های خیره کننده را با حداکثر 6 برابر کنتراست بالاتر از تلویزیون های LED معمولی برای شما امکان پذیر می کند .

             

سری X9000F هم همچون A8F، مجهز به پردازشگر تصویر X1 Extreme 4K HDR می باشد که تصاویری با کیفیت 4K  و محدوده داینامیکی بالا (HDR10)  را تولید می کند .در هنگام انجام بازیهای سریعی مانند فیفا 19،سرعت رفرش بالای تصاویر X9000F باعث عدم تاری و جاماندن تصاویر در بازی میشود .تلویزیون های سری X9000F سونی نسبت به A8F دارای قیمت پایین تری بوده و در سه اندازه  55 ، 65 ، 75 و 85  اینچ با نام های 55X9000F , 65X9000F . 75X9000F , ,85X9000F  در بازار موجود میباشد .

تلویزیون سری X8500F سونی
دو مدل تلویزیون گفته شده در بالا دارای قیمت های بالایی می باشند و اگر شما دوست ندارید برای تلویزیون خود چنین هزینه ای را انجام دهید می توانید مدل X8500F سونی را انتخاب کنید .این سری تلویزیون سونی بر خلاف سری X9000F نور پس زمینه فقط از لبه به پشت پنل تابیده شده و در نتیجه دارای ضخامت و مصرف برق کمتری نسبت به X9000F می باشد .
تلویزیون سری X8500F سونی دارای نرخ حرکت تصویر Motionflow با میزان 800 هرتز بوده که سبب میشود تا لحظات بازی به صورت صاف و بدون نویز نمایش داده شود .تلویزیون X8500F دارای کیفیت تصویر 4K HDR و مجهز به تکنولوژی Triluminos و پردازنده 4K X-Reality Pro  می باشد .
این سری تلویزیون در ابعاد 49 ، 55 ، 65 ، 75  و 85  با نام های 75X8500F ,65X8500F , 55X8500F , 49X8500F  و  85X8500F  توسط شرکت سونی تولید شده است .

           

در بالا ما نام سه مدل از تلویزیون های سونی که مناسب برای پلی استیشن و یا کنسول های بازی دیگر است را به شما معرفی نمودیم ولی مدل های پایین تری نیز مانند X7500F و X7000F نیز هستند که دارای کیفیت تصویر 4K HDR بوده و قیمت مناسب تری نسبت به سه مدل گفته شده در بالا دارند .فقط تنها تقاوت آنها کمتر بودن سرعت رفرش تصویر میباشد .
در اینجا خالی از لطف ندیدیم که علاوه بر تلویزیون های سونی مناسب برای کنسول های بازی ،دو پروژکتور جیبی فوق العاده که میتوانید از آنها به جای تلویزیون به کنسول بازی متصل کنید ،معرفی نماییم .
خیلی از مواقع برای طرفداران پلی استیشن سونی و یا کنسول های دیگر ،مشکل نداشتن یک تلویزیون برای بازی کردن ،وجود دارد . معمولاً در منزل پدر ،مادر و یا خواهر و برادری وجود دارند که دوست دارند برنامه مورد علاقه خود را از تلویزیون ببینند و یا در مسافرت ها عدم وجود تلویزیون یکی از اساسی ترین مشکلات برای طرفداران بازی های دیجیتالی می باشد .از این رو شرکت سونی دو مدل پروژکتور جیبی به نام های MP-CL1A  و MP-CD1 را تولید و روانه بازار کرد . این دو مدل پروژکتور 120 اینچ تصویر با کیفیت HD روی هر سطحی به شما می دهند .فقط کافیست کابل HDMI کنسول خود را به پروژکتور وصل کرده و تصویر آن را روی سقف ،دیوار و یا هر سطح دیگری بیندازید و از آن لذت ببرید .
پروژکتور های CL1A و  CD1  سونی تا دو ساعت به شما شارژ می دهند و علاوه بر کنسول بازی خود می توانید موبایل و یا لپ تاپ خود را نیز به آن متصل کرده و به تماشای فیلم و ... بپردازید.

           

وزن کم و ابعاد کوچک این دو پروژکتور باعث شده که شما بتوانید براحتی آنها را با خود حمل کرده و هر جا که دوست داشته باشید با خود ببرید .شما میتوانید به جای هزینه کردن برای خرید یک تلویزیون مناسب برای کنسول بازی با مبلغی کمتر یکی از دو پروژکتور جیبی CL1A و یا  CD1 سونی را برای کنسول خود تهیه کنید .البته باید متذکر شد که کیفیت تصویر تلویزیون خیلی بالاتر از پروژکتور ها می باشد ولی برتری این دو پروژکتور قابل حمل بودن و همیشه در دسترس بودن آنهاست .