سونی از افزایش سود شگفت انگیز تولید سنسورهای تصویری خود خبر میدهد!

خبرگزاری رویترز (توکیو - ژاپن) در آخرین اخباراز رکورد شکنی شرکت سونی خبر داد . این شرکت  ژاپنی روز سه شنبه از اولین سود عملیاتی سه ماهه خودشان نوشته است که بخش تولید سنسور های تصویریشان که هم اکنون در بسیاری از تولیدات مختلف گوشی های هوشمند به کار می رود، باعث شده تا روند سود دهی شرکت به شدت افزایش پیدا کند.
هیروکی توتوکی مدیر ارشد مالی شرکت سونی گفت: فروش حسگر تصویر ما به طور مستقل و باتوجه به رشد بازار تلفن های هوشمندی همچون هواوی و سفارش بالای شرکت های تکنولوژی در حال رشد است و این امر باعث میشود که سونی از فروش هر سنسور مبلغ مشخصی سود ببرد.تخمین زده می شود که محصولات شرکت هواوی بیش از 15 تا 20 درصد از فروش سنسور های شرکت سونی را به خود اختصاص داده است.
شرکت الکترونیک ،میزان سود عملیاتی شرکت سونی را در تاریخ آوریل تا ژوئن 230.93 میلیارد ین (2.1 میلیارد دلار) به ثبت رسانده است که نسبت به سال گذشته 18.4٪ رشد داشته ، و 8  تحلیلگر تالیف شده توسط Refinitiv برآورد اجماع 173.61 میلیارد ین را پیش بینی می کنند .
این شرکت که دو سال سابقه سود مستقیم داشته است ، پیش بینی سود خود را برای سال منتهی به مارس در 810 میلیارد ین حفظ کرده است.
تجارت تصویربرداری و سنجش که شامل سنسورهای تصویر است ، سود 49.5 میلیارد ین را به دست آورد که این شامل 29.1 میلیارد ین تنها در ابتدای سال 2019 می شود. با کمبود 9.6 میلیارد دلار سود در تجارت بازی ، فروش سنسور های تصویری آن را جبران کرد.
دانیل لوب سوم Point LLC  ازفعالان صندوق محافظت، از سونی خواسته است تا بخش تولید سنسور های تصویری را بصورت مستقل از بخش سرگرمی هایش هدایت کند.در همین راستا آقای توتوکی می گوید که این شرکت همیشه از نظرات و پیشنهادات سهام داران استقبال می کند اما بخش تجارت در زمینه سنسور های تصویری یکی از ستون ها و پایه های استراتژی سود آوری در شرکت سونی محسوب می شود.
سهام شرکت سونی در روز شه شنبه و قبل از انتشار نتایج سود دهی آن تقریبا تغییری نداشته است اما تغییرات بازار به صورت گسترده از صعود 0.4 درصدی سهام این شرکت خبر می دهد.
سهام شرکت سونی در 11 سپتامبر 2018 به بالاترین سطح خود رسیده بود .