شرکت سونی در حال توسعه دو سنسور جدید

شرکت سونی در تلاش است تا برتری حسگر تصویر خود را حفظ کند. این شرکت در نظر دارد دو سنسور تصویر جدید را در نشست بین المللی دستگاه های الکترونیکی 2019 (IEDM) نشان دهد که حتما عکاسان را به هیجان خواهد آورد.یک سنسور تصویر 3 لایه ای ارگانیک که ساختش باعث تخریب رنگ های دیگر نخواهد شد و اولین سنسور تصویر PDAF CMOS در جهان میباشد .
به گزارش Image Sensor World ، هر دو سنسور جدید به طور خلاصه در برنامه IEDM 2019 توضیح داده میشوند که این برنامه تا چند هفته دیگر نیز برگزار خواهد شد. طبق این برنامه ، سونی قصد دارد سنسورهای جدیدی را از جمله تراشه 48 مگاپیکسلی جدیدش که اندازه ای در حدود 1.2 اینچ دارد و از نوع چهار لایه می باشد به همراه سنسور اورگانیک سه لایه خودش معرفی نمایید. 
تراشه چهار لایه 48 مگاپیکسلی این شرکت به عنوان اولین "جهان" توصیف شده است که امکان ضبط و عملکرد HDR با وضوح بالا را فراهم می کند .
"ما برای اولین باردر جهان موفق به تولید سنسور تصویر PDAF CMOS بر روی یک چیپ 2 در 2شده ایم .این پیکسل دارای اندازه  1/2 اینچ و رزولوشن 48M پیکسل با کدگذاری Quad Bayer 0.8 میکرومتر برای کارایی با وضوح بالا و عملکرد HDR بوده که قادر است در حداقل سطح روشنایی که با 1 lux معرفی میشود نیز اقدام به عکاسی کند."
ظاهراً سنسور ارگانیک "مشکل رنگ کاذب" را برطرف می کند ، زیر شما در این سنسور یک لایه برای قرمز ، دیگری برای سبز و دیگری برای آبی دارید.
"این سنسور سه لایه در گذشته بر روی فیلم های رنگی اورگانیک استفاده می شد و ما اکنون توانسته ایم با مهندسی ویژه خودمان مشکل رنگ کاذب را در آن حل کرده و با اندازه 2.0 میکرومتر این سنسور جدید را تولید نماییم که ویژگی های طیفی آن بهبود یافته و توانایی تفکیک رنگی قرمز، آبی و سبز در آن به بالاترین حد خودش رسیده است."
از آنجا که سنسور های ساخته شده توسط سونی از اندازه عادی سنسور دوربین های فعلی کوچک تر هستند، سنسور 48 مگاپیکسلی 0.8 میکرومتر و سنسور 3 لایه 2.0 میکرومترمیباشد.