اتومبیل مفهومی برقی سونی به نام Vision-S

سونی در نمایشگاه CES2020 از بزرگترین رویداد تعجب آور خود رونمایی کرد .اتومبیلی به نام Sony Vision-S ، که یک خودروی واقعی و اولین نمونه آزمایشی  و تحت برند شرکت سونی است. این اتومبیل توسط تیم هوش مصنوعی و رباتیک سونی ساخته شده است. شرکت سونی برای ساخت این ماشین برقی با شرکتهایی از جمله بوش ، کانتیننتال ، انویدیا و کوالکام وارد همکاری شده است تا نسخه اولیه این ماشین برقی را بسازد.

Vision-S، که به طور خلاصه در کنفرانس مطبوعاتی به نمایش در آمد ، از تخصص سونی در سنسورها ، تصویربرداری و سرگرمی استفاده می کند تا در نسل بعدی وسایل نقلیه برقی استفاده شود. سونی در حال حاضر این فناوری ها را در اختیار خودروسازان ژاپنی قرار می دهد.
نمونه اولیه ، Vision-S شامل 33 سنسور مختلف در داخل و خارج از ماشین میباشد که می تواند افراد و سایر وسایل نقلیه خارج خودرو را شناسایی کند تا از پشتیبانی رانندگی برخوردار شود.صدای فراگیر 360 صوتی و نمایشگر گسترده روی داشبورد هم یکی از ویژگی های این خودرو میباشد که امکان کنترل بخش های مختلف خودرو را به سازندگان می دهد. این خودرو دارای سنسورهای LIDAR است که از پالسهای نور برای تشخیص اشیاء استفاده می کنند و تعیین می کنند که فاصله آنها تا چه حد است.همچنین از یک "پلت فرم EV تازه طراحی شده" که به نظر می رسد توسط تامین کننده خودرو Magna  طراحی شده است ، پشتیبانی می کند .



یک دیگر از امکانات این خودروی مفهومی ، حالت جامد LiDAR میباشد که از اندازه گیری فاصله بسیار دقیق برای به دست آوردن درک دقیق و سه بعدی فضاهای اطراف استفاده می کند.فناوری فیوژن سنسور قابلیت سنسورهای مختلف را در هم می آمیزد تا امکان تشخیص زودهنگام و دقیق را حتی در شرایط دشوار مانند مه ، نور پس زمینه و رانندگی شبانه فراهم کند.
Vision-S که توسط سازندگان الکترونیک ژاپنی در نمایشگاه CES 2020 آغاز به کار کرده است ، یک مدل آینده نگرانه از یک ماشین برقی متمرکز برای راحتی و ایمنی مسافر را ارائه می دهد .سونی پیش بینی می کند در آینده و با پیشرفت خودرو ها، "وسایل نقلیه خودمختار" به یک فضای راحت مانند فضای داخل اتاق نشیمن تبدیل می شوند.
سنسورهای تصویر CMOS در این اتومبیل به حساسیت بالا ، کیفیت بالا و دامنه دینامیکی بالا مجهز میباشند و در عین حال قابلیت تشخیص دقیق شیء را دارند،حتی در شرایطی که تشخیص معمولی اشیاء مشکل باشد.

              

هر صندلی دارای بلندگوهای فردی خواهد بود ، بنابراین سرنشینان می توانند موسیقی خود را گوش دهند و یا رسانه ها را با هم به اشتراک بگذارند.حداکثر سرعت خودرو 149 مایل در ساعت است و در 4.8 ثانیه از 0 تا 62 مایل در ساعت حرکت می کند.
در نهایت یک سنسور ToF (زمان پرواز) در این خودرو قرار داده شده است که قادر است تا انسان ها را درون و بیرون از خودرو تشخیص دهد. این سنسور ها همچنین قابلیتی دارند که به واسطه آن می توان از آنها برای سرگرم کردن سرنشینان خودرو نیز استفاده نمود. تمام این سنسور ها و تکنولوژی با یکدیگر جمع شده اند و طرحی را ارائه کرده اند که سونی آن را “طرح مفهومی امنیت” می نامد و می تواند به صورت 360 درجه دور تا دور خودرو را تحت نظر داشته باشد.

      

قابلیت رانندگی خودکار این وسیله نقلیه در این مرحله در سطح 2 قرار گرفته است. بدین معنی که این سیستم می تواند کنترل خودکار پدال های گاز، ترمز و فرمان را بدست بگیرد. اما راننده باید وضعیت ماشین را تحت نظر داشته باشد تا در صورت رخ دادن هر اتفاق ناگهانی، از یک فاجعه رانندگی جلوگیری کند.

برای مشاهده فیلم اولین خودرو مفهومی سونی بنام Vision-S، اینجا را کلیک کنید .