واکمن جدید سونی NWZ-A17

سونی در نمایشگاه سال گذشته مصرف کنندگان الکترونیکی CES توانست با واکمن جدید ZX2 بازنوآوری کند، یک محصول اعلا 1200 دلاری که برای عاشقان موسیقی طراحی شده است. این بار هم واکمن پا به نمایشگاه CES گذاشته است اما این دفعه کمی مایل به میان رده بودن در واکمن جدید A26 دیده می‌شود، معشوق جدید علاقه‌مندان موسیقی این بار رنگارنگ ظاهر شده است و در رنگ های خاکستری، آبی، قرمز، بنفش، سفید و سبز لیمویی موجود است. همراه این محصول هدفون های نویز کنسلر هم دیده می‌شود.
این رنگارنگ دوست‌داشتنی فرزند خلف واکمن A17 است که پیش از این در سال 2014 پا به عرصه وجود نهاده بود، که محصولی با قابلیت پخش موسیقی با کیفیت بالا همراه با قیمتی 300 دلاری بود. A26 طراحی مشابه با محصول قبلی دارد، کار کردن با این محصول تنها از راه دکمه های فیزیکی امکان پذیر است و خبری از صفحه نمایش لمسی در این محصول دیده نمی‌شود. واکمن جدید سونی از بلوتوث برای پخش صدا و NFC برای اتصال سریع به دیگر محصولات مثل بلندگو های استریو استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد سونی قصدی برای استفاده از اندروید در محصولات سری واکمن خود ندارد و ZX10 را به عنوان یک واکمن اندرویدی کافی و پاسخگوی بازار می‌داند.
پس خبری از دانلود نرم‌افزار بر روی این گجت نیست و تمرکز اصلی بر روی پخش موسیقی با کیفیت بالا می‌باشد. کمتر فردی خواهید یافت (البته غیر از عاشقان درجه یک موسیقی) که نیاز به گجتی برای پخش این طیف وسیع از فرمت های موسیقی را داشته باشد، واکمن جدید سونی از فرمت های موسیقی FLAC، AIFF، WAV، ALAC، MP3 و AAC پشتیبانی می‌کند.
واکمن پیشین سونی یعنی A17 از حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار بود، اما محصول جدید یعنی A26 تنها از 32 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند که در کنار آن می‌توان با یک microSD با حافظه 128 گیگابایتی خلا به وجود آمده را پوشش داد. باتری این دستگاه برای پخش موسیقی کیفیت بالا hi-res تا 30 ساعت و برای پخش موسیقی معمولی MP3 تا 50 ساعت استقامت خواهد کرد. قیمت A26 به صورت رسمی هنوز مشخص نشده اما انتظار می‌رود به علت پایین تر بودن حافظه داخلی و جنس به مراتب با کیفیت کمتر نسبت به محصول قبلی قیمتی پایین تر از A17 برای آن در نظر گرفته شود.