سونی مشخصات سخت افزاری PS5 را فاش کرد

شرکت سونی پس از ماهها پیش بینی و بررسی جزئیات ، سرانجام مشخصات و جزئیات سخت افزاری  کنسول خانگی نسل بعدی خود ( پلی استیشن 5) را فااش کرد.
PS5 دارای یک پردازنده هشت هسته ای AMD Zen 2 سفارشی با فرکانس 3.5GHz (فرکانس متغیر) و یک پردازنده گرافیکی سفارشی مبتنی بر سخت افزار معماری RDNA 2 AMD است که نوید 10.28 ترافلاپسی  و 36 واحد محاسبهاتی را با زمان 2.23 گیگاهرتز (همچنین فرکانس متغیر) می دهد. همچنین دارای 16 گیگابایت رم GDDR6 و یک SSD سفارشی 825 گیگابایتی است که سونی پیش از این قولش را داده بود بارگذاری بسیار سریعتررا در PS5 از طریق Eurogamer ارائه دهد.
 یکی از بزرگترین به روزرسانی های فنی در PS5 تعویض حافظه SSD برای هارد اصلی کنسول میباشد ، که شرکت سونی می گوید به طور چشمگیری راه اندازی و بارگذاری را سریعتر خواهد کرد.نسخه آزمایشی  PS5 میزان بارگیری Spider-Man را در کمتر از یک ثانیه نشان داد ، این در حالیست که این بازی در مدل کنسول PS4 تقریباً هشت ثانیه  به طول انجامید.
آقای مارک سرنی مدیر ارشد بخش سخت افزار پلی استیشن 5 ، هدف از ارتقاء حافظه این کنسول به  SSD را اینگونه اعلام کرد: بارگذاری یک گیگابایت داده در PS4 در حدود 20 ثانیه طول میکشد و این در صورتی است که در مدل PS5  ، با وجود حافظه SSD  امکان بارگذاری به پنج گیگابایت داده در یک ثانیه ارتقا یافته است.
بر اساس اطلاعاتی که مارک سرنی از SSD کنسول سونی منتشر کرد، ما با یک حافظه از نوع M.2 NVMe سفارشی رو به رو هستیم که ظرفیتی 825 گیگابایتی داشته و 100 برابر سریع از هارد HDD معمولی استفاده شده در کنسول قبلی شرکت سونی عمل می کند.
شرکت سونی همچنین اعلام کرد برنامه ای برای اضافه کردن "صدا سه بعدی" برای صدای همه جانبه تر ، یک حالت کم مصرف اختیاری برای صرفه جویی در مصرف انرژی و قابلیت  پشتیبانی از بازی های PS4 وجود خواهد داشت.