سونی کنسول پلی استیشن 5 را معرفی کرد

شرکت سونی سرانجام از مشخصات پلی استیشن 5 خود رونمایی کرد. سونی پس از گذشت نزدیک به یک ساعت از اعلام بازی های PS5، طراحی سخت افزاری PS5 را آشکار ساخت. کنسول PS5 شامل یک طراحی سفید و سیاه برای مطابقت با دسته بازی جدید است که در جعبه گنجانده خواهد شد.
 در درجه اول موضوعی که در رابطه با کنسول جدید سونی مورد توجه قرار گرفته این است که کنسول PS5 شامل دو نسخه میباشد.یک مدل آن با نام Standard Edition که قابلیت اجرای دیسک های Blu-ray 4K را دارد و مدل دیگر Digital-Only نام دارد. مدل دیجیتال PS5 (مخصوص کسانی است که قصد دارند بازی ها را به صورت دیجیتالی و از طریق فروشگاه آنلاین پلی استیشن خریداری کنند)به لطف برداشتن درایو، از مدل معمولی باریک تر و قطعا ارزان تر خواهد بود، اما سونی هنوز قیمت  PS5 را ذکر نکرده است. سونی به سادگی این طرح را در  جریان پخش مستقیم خود فاش کرد، اما این شرکت هیچ تاریخ انتشار رسمی را برای هر یک از انواع  PS5 ارائه نکرده است.

   

کنسول PS5 سونی به گونه ای طراحی شده است که می توانید آن را به صورت عمودی و یا افقی در زیر تلویزیون یا مانیتور قرار دهید. کنسول PS5 سیاه و سفید سونی دارای طراحی براق است. دو طرف کنسول به رنگ سفید است و فضای داخلی آن همه مشکی است.این کنسول مجهز به پورت USB-A،درگاه USB-C و نوارLED آبی که همه این موارد در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته اند. دو کنسول تقریباً در مورد رنگ و طراحی یکسان به نظر می رسند.

                                             
علاوه بر خود دستگاه شرکت سونی تعدادی لوازم جانبی هم برای PS5 معرفی کرده است،که از آن جمله این موارد می توان به پایه شارژ DualSense ، دوربین HD جدید و هدست بی سیم Pulse 3D اشاره کرد. سونی هنوز قیمت گذاری هیچکدام از لوازم جانبی خود را اعلام نکرده است.تمام تجهیزات نام برده شده در کنار کنسول های جدید PS5 عرضه خواهند شد.                           
                      
 این کنسول در اوایل سال 2021 وارد بازار خواهد شد و شرکت سونی به آرامی اطلاعات بیشتری را در مورد PS5 خود ارائه می دهد. کنسول PS5 سونی دارای یک پردازنده هشت هسته ای AMD Zen 2 و یک پردازنده گرافیکی AMD-RDNA 2 سفارشی میباشد. تراشه های سفارشی AMD با استفاده از فرکانس های متغیر در هر دو پردازنده و پردازنده گرافیکی ، 10.28قدرت را فراهم می کند.سونی همچنین از یک حافظه داخلی SSD برای نصب سریع تر بازی ها بر روی کنسول PS5 استفاده کرده است.این کنسول مجهز به SSD 825 گیگابایت فضای ذخیره سازی با سرعت 5.5 گیگابایت در ثانیه میباشد.همچنین کنسول PS5 سونی از گرافیک 8K و گرافیک 4K با سرعت رفرش120 هرتز و صدای سه بعدی پشتیبانی می کند.
      
                   

همان طور که میدانید شرکت سونی کنترل کننده DualSense PS5 را در تاریخ 7 آوریل معرفی کرد. تاچ بار دسته بازی جدید سونی همچنان به شکل قبلی اما با کناره های گرد تر و نوار نوری که اکنون بر روی گوشه ها متمرکز شده است در این میان به چشم می خورد . شکل ظاهری و محل قرار گیری دکمه های D-PAD و دکمه های ضربدر، مربع، مثلث و دایره هم هیچ تغییری نکرده اند.در عین حال عملکردهای  جدیدی را به این دسته بازی اضافه کرده و طراحی آن نیز اصلاح شده است. احساس لمس در دسته بازی DualSense دقیقاً مانند صدا ، برای بسیاری از بازی ها قابل لمس تر و هیجان انگیز تر خواهد بود.

برای مشاهده فیلم طراحی کنسول PS5 ، اینجا را کلیک کنید .