نحوه اتصال موبایل به تلویزیون های سونی

در شرایط مختلفی ممکن است نیاز به این داشته باشید که محتوایی از گوشی تان را روی تلویزیون به نمایش بگذارید. مثلا ممکن است بخواهید چند عکس یا یک کلیپ را در ابعاد بزرگتر، برای اعضای خانواده تان به نمایش بگذارید، در این صورت، باید با توجه به امکانات و قابلیت های تلویزیون و گوشی هوشمندتان، بهترین روش همگام سازی را انتخاب کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از این فرآیند ببرید.
اولین روشی که ممکن است به ذهن هر شخصی برسد، استفاده از کابل میباشد که با توجه به خروجی های تلویزیون، می توانید از انواع کابل ها برای همگام سازی استفاده کنید. به عنوان مثال، پورت HDMI یکی از پورت های رایج است که برای اتصال انواع دیوایس ها به تلویزیون از آن استفاده می شود. اما اتصال با کابل همیشه آن نتیجه مطلوبی را که توقع دارید برآورده نمیکند ، نیاز به پورت های تبدیلی و رابط ها، مشکلات صدا و … از جمله مواردی هستند که هنگام اجرای این روش با آنها مواجه میشوید.
حتما شما هم اسم میراکست (MiraCast) بعنوان یکی دیگر از روش های اتصال به گوشتان خورده است .میراکست نیز به عنوان یک استاندارد رسمی و جامع، برای اتصال گوشی های هوشمند به تلویزیون سونی و سایر برندها کاربرد دارد. کروم کست (Chromecast) یکی از دستگاه هایی است که بر اساس این استاندارد ساخته شده و می توانید از آن برای همسان سازی گوشی و تلویزیون استفاده کنید. استفاده از قابلیت SlimPort یا MHL نیز به شما این امکان را می دهد که اتصال موبایل به تلویزیون سونی را بدون مشکلات صدا انجام دهید.
یکی از بهترین و پیشرفته ترین روش های اتصال گوشی به تلویزیون سونی استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct میباشد. وای فای دایرکت را می توان نوعی اتصال بلوتوثی به شمار آورد که سرعت و کیفیت انتقال آن به مراتب بهتر و بیشتر از روش های دیگر میباشد. قبل از استفاده از این روش باید حتما مطمئن شوید که هم تلویزیون و هم گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی میکنند. مزیت این روش این است که نیازی به سیم و کابل ندارد و حتی حجم اینترنتی هم مصرف نخواهد شد.
نحوه اتصال موبایل به تلویزیون سونی با استفاده از قابلیت WiFi Direct بدین صورت است:

1- وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.
2- گزینه اتصالات یا Connections را فعال نمایید.
3- گزینه Wi-Fi Direct را لمس کنید تا فعال شود.
4- قابلیت وای فای دایرکت را در تلویزیون sony خود نیز فعال کنید.
5- پس از فعال شدن سرویس در هر دو دستگاه، می توانید محتوای مورد نظرتان را در تلویزیون به نمایش بگذارید.

قابلیت WiFi Direct فقط برای اتصال گوشی های اندرویدی مناسب میباشد. نحوه استفاده از WiFi Direct در IOS به این صورت انجام میپذیرد که، با استفاده از گزینه AirDrop که در واقع مبتنی بر قابلیت WiFi Direct می باشد، میتوانید اتصالی دقیق و بی عیب و نقص را ارائه کنید و اشتراک گذاری با سرعت مطلوب و کیفیت عالی را داشته باشید . بنابراین برای اتصال موبایل ios به تلویزیون sony می توانید از ایر دروپ به جای وای فای دایرکت استفاده کنید. البته چون تنها دستگاه های IOS از این قابلیت پشتیبانی می کنند، برای برقراری اتصال نیاز به استفاده از هات اسپات خواهید داشت.
اما روش بیسیم دیگری که با استفاده از آن می‌توانید گوشی اندرویدی تان را به تلویزیون خود وصل کنید، استفاده از دانگل بی سیم مایکروسافت میباشد.شما میتوانید این دانگل کوچک را به تلویزیون خود متصل کنید و سپس ارتباط مابین تلویزیون و گوشی اندرویدی تان را برقرار کنید.