واکمن جدید سونی مدل WS413

وقتی نام واکمن را میشنوید، شاید به یاد یک ابزار مستطیل شکل قابل حمل بیفتید؛ و یا شاید اگر عمرتان بیشتر از 3 دهه باشد، یاد پخش کننده هایِ کاست قابل حمل بیفتید. اما سونی یک بار دیگر در CES 2016 تعریف واکمن را برای جهانیان تغییر داد. البته هنوز هم با شنیدن نام واکمن یاد یک جعبه کوچک مستطیلی قابل حمل برای پخش صدایِ با کیفیت می‌اُفتیم، اما سونی پا را فراتر گذاشته است و اینبار واکمن را به یک ابزار پخش کننده موسیقی پوشیدنی و قابل حمل بدل کرده است.

سری جدید واکمن هایِ پوشیدنی سونی به گونه ای طراحی شده است که در هر شرایط آب و هوایی و انواع و اقسام شرایط هایِ سخت همراه شما باشد. شاید WS410 در نگاه اول همگان را به یاد هدفون هایِ وایرلس سونی بیندازد و کمی از این بابت مأیوس شوند، اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید و توصیه میکنیم گول ظاهر این محصول را نخورید!

WS414 سونی یک واکمن کاملاً مستقل با حافظه داخلی 4 گیگابایت و WS413 سونی یک واکمن با حافظه داخلی 8 گیگابایت میباشد. این هدفون ها یک پلیر تمام عیار هستند و در هر شرایطی میتوانید آنها را با خود همراه کنید. به عنوان مثال، نیاز نیست نگران اُفتادن این هدفون از گوش خود باشید، چون WS410 طوری طراحی شده است که حتی در حین دویدن با سرعت بالا نیز بر رویِ گوش شما ثابت بماند.

این محصولات برای اولین بار در بین تمامی محصولات سونی مقاوم در برابر آب شور و مانند برخی محصولات سونی مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار هستند، پس هر زمانی اَعم از شنا کردن در دریا، دراز کشیدن بر رویِ ماسه هایِ ساحلی یا دوش گرفتن میتوانید واکمن هایِ پوشیدنی سونی را با خود همراه داشته باشید. هر دو محصول جدید سونی از خانواده WS410 در شرایط دمایی 5- درجه سانتی گراد تا 45+ درجه سانتی گراد میتوانند استفاده شوند.

WS410 ویژگی هایِ مقاومتی زیادی با خود به همراه دارد، که میتوان به پایانه هایِ داخلی مخصوص برای مقاومت در برابر نفوذ اجسام ریز خارجی، طراحی بدنه منحصر به فرد ضد گرد و غبار و هدفون هایِ ضد آب اشاره کرد. همچنین، ویژگی صدایِ محیطی WS410 بسیار جذاب به نظر میرسد.

بسیاری از هدفون هایِ دنیا مجهز به حذف صدایِ محیط هستند، اما WS410 دقیقاً یک فناوری برعکس فناوری مذکور را به کاربر ارائه میدهد! در صورت فعالسازی این قابلیت، هدفون مذکور با میکروفون هایِ خاصی که بر رویِ بدنه آن تعبیه شده است، صدایِ اطراف شما را به خود جذب میکند و به نحوی شما را از صدایِ اطرافتان مطلع میکند.

اما هدف از این کار چیست؟ با این فناوری دیگر نیازی نیست حین گوش دادن به موسیقی نگران نشنیدن صداهایِ اطرافتان باشید و هر وقت کسی صدایتان زد، نیاز نیست هدفون را از گوش خود خارج کرده یا آهنگ در حال پخش را قطع کنید تا بتوانید با کسی صحبت کنید. به علاوه، این قابلیت باعث میشود در خیابان و معابر عمومی بتوانید با امنیت بیشتری تردد کنید.

سونی برای نسخه 8 گیگابایتی این محصول که واکمن WS413 نام دارد قیمت 120 یورویی ( 130 دلار آمریکا ) و برای نسخه 4 گیگابایتی که واکمن WS414 نام دارد قیمت 110 یورویی ( 120 دلار آمریکا ) در نظر گرفته است. گفتنی است که این محصولات از ماه مارس سال 2016 میلادی در دسترس علاقه مندان قرار خواهند گرفت.