نگاهی عمیق به دوربین جدید سونی a7S III

سرانجام پس از مدتها انتظار و طبق وعده ای که شرکت سونی داده بود ، دوربین Sony a7S III معرفی و رونمایی شد. دوربین جدید سونی با پشتیبانی از قابلیت 4K ، و یا کمک حسگرهای طراحی شده خود میتواند ویدئو های 4K را با نرخ حداکثر 120 فریم بر ثانیه ضبط کند .Sony a7S III دوربین فول‌فریم جدیدی میباشد که بر حوزه‌ فیلم‌برداری تمرکز دارد.


         
  
مدت هاست که شعار سری A7S سونی این میباشد که"پیکسل های بزرگتر بهتر هستند". a7S III سونی با یک سنسور تمام فریم 12.1MP نور بیشتری را جمع می کند و به کمک پردازنده BIONZ XR که 8 برابر سریعتر از نسخه قبلی خود است ، قدم های بزرگتری را برای ثبت هر چه بهتر تصاویر برمیدارد.دوربین جدید شرکت سونی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی BSI CMOS به‌عنوان عنصر اصلی و مهم خود بهره می‌گیرد که سرعت خواندن بسیار سریعی دارد و گستره‌ ایزو نیتیو آن بین ۸۰ تا ۱۰۲،۴۰۰ اعلام شده است. البته این گستره‌ را به ۴۰ تا ۴۰۹،۶۰۰ نیز می‌توان گسترش داد. سونی ادعا می‌کند دوربین جدیدش ازپس ثبت ۱۵ استاپ گستره‌ داینامیکی برمی‌آید و حسگر دوربین جدیدش دوبرابر سریع‌تر از a7S II میباشد.نرخ فیلم‌برداری 4K در این دوربین 60 فریم بر ثانیه به‌ صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ میباشد .دوربین a7S III سونی این قابلیت را دارد که ازطریق HDMI ویدئوهای ۱۶ بیت ProRes RAW را با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.
عکاسان و فیلمسازان با استفاده از 759 امتیاز که 92٪ از سنسور را پوشش می دهند ، می توانند به سرعت همه نوع سوژه های پر سرعت را به راحتی ردیابی کنند. همچنین سونی سیستم Eye AF فوق العاده خود را برای ردیابی راحتتر و دقیق تر انسان و حیوان در زمان واقعی خود به این دوربین اضافه کرده است .
Sony a7S III از قابلیت عکس‌برداری متوالی با نرخ حداکثر ۱۰ فریم‌بر‌ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین جدید سونی بواسطه این قابلیت می‌تواند بیش از ۱،۰۰۰ عکس پی در پی غیرفشرده‌شده‌ RAW را با پایش کامل AF/AE ثبت کند. درزمینه‌ طراحی ظاهری دوربین جدید سونی بدنه‌ بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد تا بتواند گرمای ناشی از فعالیت قطعات را بهتر پراکنده کند و بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهد. نکته‌ دیگر بهره‌مندی دوربین a7S III از سیستم لرزش‌گیر تصویر در داخل بدنه (IBIS) است.شرکت سونی در طراحی این دوربین تغییرات جالبی اعمال کرده‌است تا a7S III حس بهتری به کاربران خود منتقل کند. طراحی دوربین جدید سونی بیشتر به a7R IV شبیه است و بین این دو دوربین نکات مشترکی نظیر کیفیت ساخت و سیستم لرزش‌گیر IBIS دیده می‌شود.
این دوربین از درگاه HDMI تمام‌اندازه و سوکت هدفون و میکروفون و صفحه‌نمایش LCD کاملا چرخان با توانایی چرخش به سمت بیرون نیز بهره می‌برد و از درگاه دوگانه‌ هیبریدی برای کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. این یعنی درگاه‌های مذکور می‌توانند کارت‌های UHS-II SD یا کارت‌های کوچک‌تر و سریع‌تر CFExpress Type A را در خود جای دهند.
  

شرکت سونی در مراسم خود به یکی از برتری‌های دوربین جدیدش درمقایسه‌ با محصولات شرکت کانن اشاره کرد و اعلام کرد که بدنه‌ دوربین a7S III به‌ گونه‌ای طراحی شده که دچار مشکل داغی بیش‌ازحد نمی‌شود. در چند وقت اخیر، گزارش‌هایی درباره‌ داغی بیش از حد دوربین کانن EOS R5 منتشر شده که نگرانی‌های زیادی بین کاربرانش ایجاد کرده است.
دوربین Sony a7S III با قیمت 3.500 دلار از همین حالا برای پیش‌خرید دردسترس قرار گرفته است .این دوربین در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) دردسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت.