ساعت هوشمند FES

ساعت هوشمند FES، از جمله پروژه هایی است که دوران آزمایش آن بسیار طولانی شده بود. این ساعت اولین بار در اواخر سال 2014 در رسانه ها رونمایی شد و بعد از گذشت یک سال، اواخر سال 2015 خبر عرضه قریب الوقوع آن در برخی کشورها منتشر شد.

شاید در نگاه اول این ساعت چندان هم عجیب نباشد، اما آن چیزی که ساعت هوشمند FES را خاص کرده تکنولوژی به کار رفته در آن است. FES Watch از تکنولوژی کاغذ الکترونیکی یا همان E-paper استفاده میکنند. این فناوری چندان هم جدید نیست اما سونی به خوبی از این تکنولوژی برای جذاب تر کردن این ساعت استفاده کرده است.

FES Watch در واقع یک ساعت هوشمند بسیار ساده است که نه تنها در صفحه نمایش خود، بلکه در تمام قسمت های آن از کاغذ الکترونیکی استفاده شده است. همین سبب شده تا تمام بدنه این ساعت به نیاز و سلیقه کاربر قابلیت شخصی سازی را داشته باشد. به این معنی که کاربر میتواند در هر لحظه رنگ و طرح این ساعت را متناسب با سلیقه خود تغییر دهد.

این ساعت هوشمند از سونی که قیمت آن نزدیک به 250 دلار تعیین شده، با گذشت مدتها از معرفی اولیه هنوز به عرضه جهانی ختم نشده و تنها در برخی کشورها پیش فروش شده است. اما سونی این محصول شیک را با خود به شهر لاس وگاس برده تا در CES 2016 آن را یکبار دیگر به نمایش بگذارد. ویدئویی کوتاه از این ساعت در جریان نمایشگاه CES فرصت خوبی است تا بیشتر با این ساعت و قابلیت جذاب آن یعنی تغییر رنگ و طرح آن آشنا شویم.