نحوه انتقال داده های بازی PS4 به PS5

با وارد شدن کنسول بازی جدید سونی مدل PlayStation 5(PS5) مطمئنا این سوال در ذهن شما مطرح میشود که آیا بازی های ذخیره شده در حافظه PlayStation 4 (PS4) بر روی نسل جدید کنسول بازی PS5 قابل بارگیری و بازی میباشد؟
بله این امکان برای دارندگان کنسول های PS4 مهیا میباشد تا با چندین روش بازی ها و اطلاعات ذخیره شده بر روی PS4 خود را بهPS5 منتقل کنند.ما در اینجا آنها را توضیح خواهیم داد تا بتوانید داده های خود را به راحتی منتقل کنید.
اگر شما هم صاحب PS5 و PS4 هستید ، پس می توانید به راحتی بین کنسول های خود جابجایی انجام دهید . اکثربازی های پلی استیشن 4 با پلی استیشن 5 سازگار هستند ، و همین امر به شما این امکان را میدهد که بازی های ذخیره شده خود را به کنسول جدید تان منتقل کنید.
در ابتدا توجه داشته باشید که این به داده های ذخیره شده و بارگیری بازی های دیجیتالی مربوط می شود. اگر یک دیسک بازی PS5 و PS4 استاندارد دارید ، می توانید دیسک را در درایو دیسک PS5 قرار دهید و بازی به طور خودکار نصب می شود.

انتقال داده از طریق اینترنت

PS5 چیزی به نام "انتقال داده" را ارائه می دهد که همانطور که از نامش پیداست به شما این امکان را می دهد تا تمام داده ها را از کنسول قدیمی خود به کنسول جدید خود منتقل کنید. این کار از طریق اتصال به اینترنت انجام می شود و شما می توانید همه کارها را به صورت بی سیم یا با استفاده از کابل های اترنت انجام دهید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که به همان حساب PlayStation Network که در PS5 خود استفاده می کنید وارد شده اید. با رفتن به منوی تنظیمات در هر کنسول و بررسی جزئیات "حساب" می توانید این کار را انجام دهید.

         

سپس بررسی کنید که هر دو کنسول به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند. با رفتن به منوی "Network" می توانید این کار را از انجام دهید.

          

می توانید کنسول ها را به صورت بی سیم یا از طریق کابل های اترنت به همان شبکه متصل کنید. در هر دو صورت کار انجام می شود ، اما انتقال بی سیم ممکن است بیشتر طول بکشد. با اتصال کنسول ها به یکدیگر با یک کابل اترنت می توانید سرعت کار را افزایش دهید.
هنگامی که کنسول ها در همان شبکه قرار گرفتند ، دوباره به PS4 خود و به قسمت «تنظیمات» بروید. سپس به System> System Software> Data Transfer بروید.

         

هنگامی که آخرین گزینه را انتخاب می کنید ، PS5 اطلاعات بیشتری در مورد داده هایی که از PS4 شما منتقل می شود را نشان می دهد و به شما خواهد گفت که از PS4 شما حذف نمی شود.

         

وقتی "ادامه" را بزنید ، پنج دقیقه شمارش معکوس به شما داده می شود. باید دکمه روشن / خاموش PS4 خود را برای یک ثانیه فشار دهید تا قبل از پایان شمارش معکوس بوق بزند.

           

پس از این کار ، لیستی از داده های ذخیره شده را در فضای ذخیره سازی کنسول PS4 خود مشاهده خواهید کرد. انتخاب کنید که مایلید انتقال دهید .

            

لیست مشابهی از بازی ها و برنامه ها برای انتقال در PS5 خود پیدا خواهید کرد. باز هم ، انتخاب کنید که کدام یک را می خواهید منتقل کنید.

           
   
زمان انتقال را که نشان می دهد مرور کنید ، سپس Start Transfer را بزنید.منتظر بمانید تا انتقال انجام شود. پس از راه اندازی مجدد سیستم ، آماده استفاده از داده های منتقل شده در PS5 خود هستید.
هنگامی که انتقال داده ها به پایان رسید ، بازی ها در منوی اصلی شما ظاهر می شوند و ذخیره های شما در قسمت ذخیره کنسول شما خواهد بود.

انتقال فایل های ذخیره شده از طریق PlayStation Plus

اگر اشتراک PlayStation Plus دارید ، گزینه دیگری برای انتقال داده های ذخیره شده خود از یک کنسول به کنسول دیگر دارید.
باز هم باید مطمئن شوید که به سیستم حساب PlayStation Plus خود در هر دو کنسول وارد شده اید. می توانید این کار را با رفتن به منوی "تنظیمات" و بررسی مجدد منوی "حساب" انجام دهید تا مطمئن شوید نام کاربری شما در هر دو کنسول یکسان است.
به Game Library در سمت راست منوی اصلی مراجعه کنید و همه عناوینی را که به صورت دیجیتال متعلق به شماست ، خواهید دید. یکی را انتخاب کنید و download را فشار دهید . می توانید پس از نصب روی سیستم ، آن را پخش کنید.
این تنظیمات به شما این امکان را می دهد تا نحوه انتقال داده های ذخیره شده بین حافظه سیستم و فضای ذخیره سازی ابری آنلاین را که با PS Plus دریافت می کنید ، کنترل کنید و لیستی از تمام بازی هایی که در آنها داده ذخیره کرده اید را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب یک بازی لیستی از هر سیو ذخیره شده در بازی به شما نشان داده می شود. می توانید همه یا فقط ذخیره های خاص را منتقل کنید.
اگر این ذخیره ها قبلاً در cloud بارگذاری شده باشند ، این روند به شما هشدار می دهد. PlayStation Plus به طور مکرر موارد ذخیره را همگام سازی می کند ، بنابراین ممکن است لازم نباشد فرآیند را به صورت دستی تکرار کنید.
پس از بارگیری تمام ذخیره های مورد نظر در cloud ، PS5 خود را روشن کرده و بازی مورد نظر خود را بارگیری کنید.
سپس به تنظیمات> ذخیره شده داده و تنظیمات بازی / برنامه بروید.
از آنجا ، به پایین به "ذخیره شده داده (PS4)" بروید ، سپس "Cloud Storage" را از زیر منو انتخاب کنید. یک نماد PS Plus در کنار خود دارد.
"بارگیری در ذخیره سازی کنسول" را انتخاب کنید.
از لیست ظاهر شده ، ذخیره های PS4 را که می خواهید ذخیره کنید انتخاب کنید ، سپس "بارگیری" را فشار دهید.
وقتی بازی PS4 مورد نظر را روی PS5 خود راه اندازی می کنید ، ذخیره های شما در انتظار شما خواهند بود.

انتقال بازی ها با یک HDD خارجی

اگر هارد اکسترنال دارید ، خوش شانس هستید ، زیرا این روش انتقال آسان ترین روش است و به حداقل تلاش نیاز دارد.
قبل از اینکه دیسک سخت را از برق بکشید ، مطمئن شوید که تمام ذخیره های PS4 و بازی هایی که می خواهید انتقال دهید روی آن هستند. برای انجام این کار ، PS4 خود را روشن کرده و به منوی تنظیمات بروید.
منوی "Storage" را پیدا کنید ، سپس "System Storage" را انتخاب کنید. HDD خارجی شما باید به عنوان "فضای ذخیره سازی گسترده" باشد.
پس از ورود به «سیستم ذخیره سازی» ، بازی های خود را در بخش «برنامه ها» پیدا خواهید کرد. این منو را انتخاب کنید و لیستی از بازی های نصب شده در حافظه داخلی PS4 خود را مشاهده کنید.
دکمه گزینه ها را در DualShock 4 خود فشار دهید ، که در سمت راست بالای صفحه کنترل کننده وجود دارد. سپس "انتقال به فضای ذخیره سازی گسترده" را از منوی ظاهر شده در سمت راست صفحه انتخاب کنید.
سپس صفحه به یک چک لیست تغییر می کند و به شما این امکان را می دهد کدام بازی ها را به هارد دیسک اکسترنال خود منتقل کنید. پس از انتخاب همه مواردی که می خواهید منتقل کنید ، دکمه "انتقال" را انتخاب کنید. این منو همچنین به شما می گوید که مقدار داده برای انتقال چقدر خواهد بود.
سپس صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که پیشرفت انتقال را به شما نشان می دهد. بسته به اینکه چند بازی منتقل می کنید ، ممکن است مدتی طول بکشد.
هنگامی که تمام بازی هایی را که می خواهید روی هارد اکسترنال خود منتقل کنید ، داشته باشید ، PS4 را کاملاً خاموش کرده ، هارد اکسترنال را از برق جدا کرده و درایو را به PS5 متصل کنید. پورت های USB در قسمت پشت PS5 ایده آل هستند ، زیرا درگاه های USB جلوی کنسول را برای سیم شارژ DualSense آزاد می کنند.
تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که PS5 را روشن کنید. PS5 هارددیسک را به عنوان فضای ذخیره سازی گسترده تشخیص می دهد و سپس بازی ها بر روی PS5 قابل پخش هستند. توجه داشته باشید که برخی از بارگیری های دیجیتالی ممکن است نیاز به به روزرسانی داشته باشند ، و بازی های مبتنی بر دیسک شما همچنان برای به روزرسانی آنها نیاز به قرار دادن دیسک دارند.
برای یافتن بازی ها در فضای ذخیره سازی گسترده خود (با فرض اینکه هیچ کدام در منوی اصلی نمایش داده نمی شوند) ، به «کتابخانه بازی» خود در سمت راست و سمت راست صفحه اصلی PS5 خود بروید.
به برگه «نصب شده» بروید و به پایین بروید. بازی های نصب شده در حافظه کنسول ابتدا ظاهر می شوند ، اما در زیر آن بازی های ذخیره سازی گسترده وجود دارد.
این روش همچنین به شما این امکان را می دهد که ذخیره ها و بازی های PS4 خود را بدون اینکه فضای ذخیره سازی داخلی اشغال کنند ، روی PS5 قرار دهید. حافظه داخلی PS5 نسبتاً محدود است ، بنابراین ممکن است فضای ابری بیشتری را برای نصب بازی های PS5 اشغال کند.

انتقال ذخیره از طریق USB

مشابه موارد فوق ، می توانید داده های ذخیره شده از PS4 خود را از طریق دستگاه خارجی به PS5 منتقل کنید
"Application Saved Data Management" را از فهرست تنظیمات انتخاب کنید. شایان ذکر است که PS4 ذخیره سازی را در هر چیزی که با عنوان "فضای ذخیره سازی گسترده" قالب بندی شده است ، انجام نمی دهد ، به این معنی که شما نمی توانید ذخیره های خود را به یک HDD خارجی مانند آنچه در بالا ذکر شد انتقال دهید.
گزینه "کپی در دستگاه ذخیره سازی USB" را انتخاب کنید. داده هایی را که می خواهید منتقل کنید از لیست بازی های ظاهر شده انتخاب کنید. همانطور که در بالا ذکر شد ، شما می توانید چندین ذخیره از یک بازی را جابجا کنید.
ذخیره های مورد نظر خود را انتخاب کنید ، سپس "کپی" را بزنید. با این کار بازی ها روی دستگاه USB شما قرار می گیرند.
برای حذف ایمن دستگاه USB ، به منوی "دستگاهها" در "تنظیمات" بروید ، به زیر منوی "دستگاههای ذخیره سازی USB" بروید و دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. در آخر ، "توقف استفاده از این دستگاه ذخیره سازی USB" را انتخاب کنید. سپس می توانید با خیال راحت آن را از PS4 حذف کنید.
سپس ، دستگاه USB را به PS5 خود متصل کرده و به "تنظیمات" بروید. به پایین به "ذخیره شده داده ها و تنظیمات بازی / برنامه" بروید.
از آنجا به «ذخیره شده داده (PS4)» بروید و «درایو USB» را انتخاب کنید و سپس  "کپی در ذخیره سازی کنسول"را انجام دهید.
اگر بازی قبلاً در PS5 بارگیری نشده است ، داده های ذخیره شده "بازی یا برنامه غیر نصب شده" نامیده می شوند ، اما می توانید بدون در نظر گرفتن آن را در کنسول کپی کنید. هنگامی که بازی را نصب و راه اندازی می کنید ، ذخیره ها انجام می شوند.
اکنون می توانید با خیال راحت از یک نسل کنسول به نسل دیگر منتقل شوید بدون اینکه یک بازی یا یک ذخیره را از دست بدهید.