سونی ساخت دوربین های DSLR را متوقف کرد

به نظر می رسد که شرکت سونی بالاخره و بی سر و صدا ، تولید آخرین سری از دوربین های DSLR خود را متوقف کرده است.به نوعی میتوان گفت که دوربین های a99 II ، a77 II و a68 دیگر در دسترس نیست و فقط از طریق نمایندگی ها نشان داده می شوند و از وب سایت رسمی شرکت سونی نیز حذف شده اند.
اولین گزارش توسط Sony Alpha Rumors به ثبت رسید و مشخص شد که ،در لیست کامل دوربین های سونی در وب سایت رسمی این شرکت دیگر هیچ دوربین DSLR A-Mount را نشان نمی دهد و a99 II ، a77 II و a68 دیگر برای خرید از فروشندگان در دسترس نیستند. مشخص نیست که دقیقا چه زمانی این محصولات از رده خارج شده اند.
این حذف تدریجی دوربین های A-Mount نباید تعجب آور باشد ، زیرا سونی طی چند سال گذشته زیاد اشاره ای به این Mount نکرده است. جدیدترین اخباری که مربوط به محصولات DSLR سونی بوده ، در سپتامبر سال 2020 بود که اعلام شده بود یک آداپتور که عملکرد فوکوس خودکار بدون آینه دوربین های این شرکت را از طریق آداپتور A-Mount به E-mount و لنزهای A-Mount می رساند. آداپتور جمع و جور شگفت آوری که LA-EA5 نامیده می شود ، وعده داده است كه پشتیبانی کامل از فوکوس خودکار را برای تشخیص فاز در فوكوس كانونی ، پوشش فوکوس خودکار با تشخیص فاز كانونی در ناحیه وسیع ، فوکوس خودکار در زمان واقعی برای انسان و حیوانات و ردیابی زمان و ردیابی فوکوس خودکار / اکسپوژر خودکار برای لنزهای SSM / SAM تا حداکثر 11 فریم در ثانیه (بستگی به مدل دوربین دارد) را به ارمغان می آورد.
   
این احتمال وجود دارد که این آداپتور برای راحت تر کردن انتقال بدون آینه برای محصولات DSLR سونی طراحی شده باشد زیرا این شرکت کاملا از پشتیبانی A-Mount فاصله گرفته است. قبل از این آداپتور ، آخرین اعلامیه قابل توجه برای لنز های A-Mount در سال 2016 بود.
سونی a77 II در سال 2014 به بازار عرضه شد و حتی در آن زمان ، احساسات طاقت فرسایی وجود داشت که سونی به زودی این قالب را کنار می گذارد. در آن زمان ، a77 II با 79 نقطه فوکوس خودکار که 15 نقطه از نوع متقاطع بود ، تحت تأثیر قرار گرفت که اگر با فناوری آینه شفاف داخلی در SLT های سونی جفت شوند ، به معنای 12 فریم در ثانیه برای حداکثر 60 عکس JPEG با فوکوس خودکار مداوم است.
a68 در سال 2015 با فوکوس خودکار 4D به عنوان پرطرفدارترین ویژگی که درون خود جای داده بود به بازار عرضه شد. این محصول از 79 نقطه فوکوس خودکار استفاده می کند و همان چیزی است که این شرکت در آن زمان به بازار عرضه کرد.
  
a99 II به عنوان آخرین DSLR تولید شده توسط سونی به بازار عرضه شد. این محصول نیز در سال 2016 معرفی و عرضه شد و دارای یک سنسور جدید فول فریم با رزولوشن 44.4 مگاپیکسل و از نوع Exmor R CMOS با طراحی ویژه بدون شکاف روی تراشه برای جمع آوری بهتر نور و بازخوانی سریع داده ها است. همچنین این اولین بار بود که این شرکت فوکوس خودکار 4D را در یک سنسور فول فریم ادغام می کرد.
در سال 2015 ، گزارش هایی مبنی بر اینکه سونی قصد ندارد برای ادامه سیستم A-mount برنامه ریزی کند به بیرون از این شرکت درز کرد. با کمال تعجب ، a99 II اولین بار در سال (2016) بعد از انتشار این خبر ظاهر شد که به نظر می رسید نشان می دهد سونی از این قالب صرف نظر نمی کند ، اما به نظر می رسد که بالاخره یا جهت شرکت ، فروش ضعیف یا سایر عوامل منجر به نابودی سری دوربین های A-Mount شده است.
  
به هر حال باید بدانید که در حال حاضر بازار دوربین های بدون آینه یا همان Mirror less در انحصار شرکت سونی بوده و سهم زیادی از بازار جهانی به این شرکت تعلق دارد. بنابراین طبیعی است که شرکت سونی بجای تمرکز بر روی دوربین های قدیمی تر DSLR، تمام تمرکز خود را بر روی این نوع دوربین ها و فناوری های جدید آنها بگذارد.