قهرمان منچسترسیتی استادیوم فوتبال را در متاورس می سازد

منچسترسیتی، قهرمان لیگ برتر انگلیس، آماده ورود به متاورس است. این باشگاه فوتبال با سونی برای ساختن یک نسخه مجازی از اتحاد، استادیوم خانگی خود، شریک شده است. استادیوم مجازی قرار است مرکز تیم در متاورس باشد .دنیای مجازی که می‌توان از طریق هدست و کنترل‌کننده‌های دستی با استفاده از فناوری‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی (VR) و بلاک چین به آن دسترسی داشت.
قهرمانان فعلی لیگ برتر در 18 فوریه قراردادی سه ساله با سونی امضا کردند که در آن کارشناسان VR برای استفاده از فناوری تجزیه و تحلیل تصویر و ردیابی اسکلتی از شرکت تابعه Hawk-Eye مشارکت خواهند داشت. از این ابزارها برای ساختن ماکتی شبیه ورزشگاه اتحاد، یکی از برجسته ترین استادیوم های انگلستان استفاده می شود.
مدیریت این تیم مدعی شده است که هواداران به راحتی می توانند از مزایای یک استادیوم مجازی از آسایش خانه خود، به ویژه در زمان های آشفته ای مانند همه گیری جاری، بهره مند شوند.
کل نکته ای که ما می توانیم از داشتن یک متاورس تصور کنیم این است که شما می توانید یک بازی را دوباره بسازید، می توانید بازی را به صورت زنده تماشا کنید، شما بخشی از اکشن به روشی متفاوت از زوایای مختلف هستید، و می توانید به همان اندازه ورزشگاه را پر کنید. نوریا تاره، مدیر ارشد بازاریابی گروه فوتبال سیتی و افسر تعامل با هواداران، روز جمعه به آی نیوز گفت:
“در منچستر سیتی ، ما شجره ‌ای قوی از پذیرش مداوم جدیدترین فناوری ‌ها برای ارتقای عملکرد خود با تمرکز ویژه بر روی کشف راه‌ هایی برای تعامل و سرگرم کردن با هواداران جهانی خود داریم”.
این همکاری با سونی سیتی را در مرحله توسعه یک پروژه هیجان ‌انگیز قرار می ‌دهد که تجربه‌ های همه ‌جانبه ‌ای برای طرفداران دنیای مجازی ایجاد می‌ کند که قبلا هرگز در فوتبال دیده نشده بود. مقامات باشگاه منچستر سیتی بر این باورند که با بهره برداری از پروژه ورزشگاه مجازی اتحاد ، بزودی می توان چندین برابر ظرفیت واقعی این ورزشگاه ، در فضای متاورسی تماشاگر وجود داشته باشد. این موضوع هواداران را در هر کجای دنیا قادر می سازد تا بدون سفر به شهر منچستر ، به تماشای زنده بازی های این تیم بنشینند.
کاربران متاورس از طریق هدست واقعیت مجازی می‌ توانند تجربه متفاوتی از این جهان مجازی در اختیار داشته باشند. توسعه‌ دهندگانی که در زمینه فوتبال و واقعیت مجازی کار می ‌کنند بر این باورند که این فناوری در حال حاضر امکان تکرار مسابقه را در نسخه دیجیتالی ، شبیه به بازی ‌های ویدیویی فیفا فراهم می ‌کند. اما به نظر می ‌آید در آینده امکانات بیشتری در اختیار تماشاگران قرار می‌گیرد.
به نظر می رسد منچسترسیتی در حال جهش از مسیری است که در سطح جهانی محبوب شده است. بسیاری از برندها و خرده فروشان مانند نایک و والمارت علائم تجاری مربوط به فناوری متاورس را ثبت کرده اند.
غواصی منچستر سیتی به دنیای متاورس شاید توجه سایر تیم های لیگ برتر انگلیس را برانگیزد. به گزارش echo، یکی از خبرگزاری های لیورپول، تیم مرسی ساید در حال بررسی متاورس برای افزایش درآمد است.
منچستر سیتی و سونی همچنین در حال بررسی جنبه‌های دیگر بازی در متاورس هستند، مانند اینکه چگونه طرفداران می‌توانند با یکدیگر ملاقات کنند، تعامل کنند، کارهایی را که دوست دارند انجام دهند و برای اقلام طرفداران در دنیای مجازی خرج کنند.
با این حال، تار همچنین اشاره کرد که این ممکن است هنوز به طور کامل جایگزین تجربه زنده نباشد. ما هنوز هم می خواهیم مردم یکدیگر را ملاقات کنند!
"و من فکر می کنم این زیبایی بازی های زنده و هواداران در استادیوم ها است. زمانی را دیدیم که هواداران در استادیوم نبودند.
در حالی که رویدادهای ورزشی در متاورس در حال حاضر مانند نسخه های دیجیتالی بازی به نظر می رسند، درست مانند فرانچایز بازی های ویدئویی فیفا، این احتمال وجود دارد که طرفداران بتوانند بازی های واقعی را در استادیوم مجازی تماشا کنند. همانطور که اندی اچ، یکی از بنیانگذاران Rezzil، گفت: "این خیلی دور نیست."
Etches گفت: "ما تقریباً می‌توانیم آن را در حال حاضر ارائه دهیم، اگرچه در این مرحله به احتمال زیاد یک نسخه کامپیوتری خواهد بود."