همکاری شرکت Qnovo و سونی

کمپانی سونی این بار با همکاری شرکت Qnovo، باتری‌های جدیدی را ارائه کرده که چرخه شارژ آن بسیار بالاتر از باتری‌های معمول موجود در بازار است. در حالت معمولی و در گوشی‌های هوشمند حال حاضر، چرخه شارژ بین 300 تا 500 مرتبه است، اما سونی این بار گوشی‌های هوشمند خود را با باتری‌هایی با توانایی 800 چرخه شارژ به بازار عرضه کرده و یک انقلاب در عرصه باتری‌های گوشی‌های هوشمند به پا کرده است.
داستان به اینجا ختم نمی شود، چرا که قدرت دیگری نیز در این باتری‌ها نهفته است که موضوع اصلی بحث ماست: Super fast charging. این تکنولوژی یکی از همان فناوری‌های شارژ سریع است، اما سرعت بیشتر در شارژ شدن این بار محدود به چند دقیقه زمان کمتر نیست و سونی با این فناوری، صرفا قصد رکورد زنی نداشته است. به گفته این کمپانی، باتری‌های سری X اکسپریا، می تواند با 5 دقیقه شارژ شدن، تا حدود 2 ساعت دوام بیاورد که این مقدار بسیار بالاتر از محصولات دیگر برندهاست.
پس بدین ترتیب، سری X سونی به لطف تکنولوژی Qnovo، خصوصیات مهمی مثل طول عمر باتری بالاتر، امکان کار کردن طولانی‌تر با گوشی و شارژ شدن سریع‌تر برای استفاده دوباره از آن را خواهند داشت. همچنین این باتری‌ها سبک‌تر هستند و ضخامت کمتری دارند که باعث می‌شود گوشی‌هایی که از این تکنولوژی استفاده می کنند، با طراحی‌های باریک‌تر و خوش دست تری تولید شوند.