خداحافظی با خانواده Z

سونی موبایل بالاخره و پس از کش و قوس های فراوان رسما پایان دادن به توسعه سری Z را به تایید رساند. در 24 ساعت گذشته خبر های ضد و نقیضی در خصوص ادامه یا توقف توسعه گوشی های هوشمند سری Z شده بود که حالا سونی موبایل با انتشار بیانیه ای رسما به این شایعات پاسخ داد.

منابع داخلی سونی موبایل در کشورهای مختلف در ساعات گذشته چندین بار موضوع جایگزینی خانواده X را به جای Z تایید و رد کردند. اما سونی موبایل حالا با انتشار بیانیه ای پاسخ داد که سری Z به پایان راه خود رسیده و دیگر این خانواده را ادامه نخواهد داد.

سونی موبایل در بیانیه خود مینویسد:

سری Z دیگر به اوج تکامل خود رسیده و ما به همین منظور فصلی جدید در تولید گوشی های هوشمند خود با عنوان سری X پایه ریزی کردیم. در حالی که سری Z پیشرفته ترین فناوری های گوشی های هوشمند را در خود جای داده بودند اما سری X با هدف ارائه تجربه ای بهتر در دوربین، باتری، طراحی سخت افزار و نرم افزار روی کار آمدند.


با این حساب به نظر میرسد نه تنها دیگر خبری از معرفی گوشی های سری Z از سونی خواهد بود، بلکه دیگر نباید انتظار خانواده های دیگری غیر از X را داشته باشیم. سونی حالا تمام تمرکز خود را بر روی سری X معطوف کرده و ما در آینده باید منتظر محصولات پریمیوم و خاص از این خانواده باشیم.