سونی نسل جدید ساعت هایِ هوشمند خود را با فناوری جوهر الکتریک معرفی کرد !

اسمارت بند تالک سونی را با صفحه نمایش جوهر الکتریک به یاد دارید؟ شاید بسیاری از شما از نزدیک با دستبند هوشمند SWR30 سونی کار کرده باشید و از کار کردن با آن لذت برده باشید. سونی پس از چندی ساعت هوشمندی را با همین فناوری و به شکل بسیار نوآورانه ای طراحی و روانه بازار کرد و در همان زمان هم خبرهایِ زیادی از ساعت مذکور و هم ویدئوهایِ زیادی از آن منتشر کردیم.

حال سونی پیش از آغاز کنفرانس خبری خود در IFA 2016 پرده از نسل جدید ساعت هوشمند FES با نام FES U برداشته است که در نوع خود بسیار جالب میباشد. نسل قبل این ساعت از طرفی هوشمند خوانده میشد، چون هم صفحه و هم دستبند آن با یک حرکت بسیار ساده میتوانست به خواست کاربر تغییر کند و از طرفی به ساعت هایِ سنتی نیز میتوانست ربط داده شود، چون کاری به جز نمایش زمان و تاریخ انجام نمیداد.

اما نسل قدیم ساعت FES با نسل جدید که FES U خوانده میشود چه تفاوتی دارد؟ همانطور که اشاره شد، نسل قبل این ساعت هوشمند از هیچگونه فناوری ارتباطی ای پشتیبانی به عمل نمی آورد، اما نسخه بروزرسانی شده این ساعت دارایِ قابلیت هایِ ارتباطی بسیار محدودی است. سابقاً حرکت بین چهره هایِ مختلف ساعت توسط دکمه ای تعبیه شده بر رویِ ساعت انجام میشد، اما حالا به لطف برنامه اختصاصی، این ساعت دارایِ قابلیت هایِ بیشتری شده است.

حالا کاربران میتوانند از طریق نرم افزار اختصاصی این ساعت منحصر به فرد، چهره هایِ مختلفی را در گوشی هوشمند خود بسازند و آنرا بر رویِ صفحه نمایش ساعت یا حتی دستنبدش به نمایش بیرون بیاورند. به لطف فناوری جوهر الکتریک یا همان e-ink، این کار به سادگی انجام میپذیرد و کاربر نیازی به طی کردن مراحل طولانی و پردازش هایِ آنچنانی ندارد.

این ساعت هوشمند که با یک بار شارژ تا 3 هفته با شما همراه خواهد بود دارایِ فناوری هایِ بسیار جالبی میباشد و مناسب برایِ افرادی است که بسیار به مُد اهمیت میدهند. این ساعت هوشمند تنها ساعت جوهر الکتریک دنیاست که قابلیت تغییر تمام قسمت ها من جمله بند ساعت را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد و به نحوی با در دست کردن آن شما را در هر جمعی منحصر به فرد خواهد کرد.

سونی میگوید نرم افزار اختصاصی نسل جدید ساعت هوشمند FES مجهز به 24 چهره پیشفرض برایِ ساعت و دستبند است و توسعه دهندگان میتوانند چهره هایِ بیشتری برایِ ساعت مذکور طراحی و آنها را در اختیار کاربران قرار دهند. این ساعت هوشمند از تاریخ 7 اُکتبر 2016 میلادی و فعلاً تنها در کشور خانگی اش، ژاپن عرضه خواهد شد، اما مطمئناً در آینده ای نزدیک سونی این ساعت هوشمند را در بیشتر نقاط دنیا در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

برای مشاهده فیلم اینجا را کلیک کنید