کنفرانس CES 2017


 طی کنفرانس سونی در رویداد CES سونی برای اولین بار از تلویزیون  های OLED خود پرده برداشت تا با پایان شایعات خط تولید جدیدی به محصولات تصویری خود بیافزاید.

سونی در این باره اذعان می دارد که: “استفاده از تکنولوژِی OLED در تلویزیون ها باعث دستیابی به مراحل بالاتر از رنگ سیاه، رنگ هایی غنی شده و بسیار طبیعی، کنتراست پویا، تصاویری با وضوح بالا و بدون هر گونه تار بودن و در نهایت زاویه دیدی وسیع را فراهم میسازد”.

توانایی پشتیبانی از تکنولوژی دالبی HDR بصورت پیش فرض در این تلویزیون ها قرار داده شده است، این تلویزیون همچنین دارای پردازنده مرکزی ای با نام 4K HDR Processor X1 Extreme می باشد.
tv
این سری تلویزیون ها بسیار بسیار باریک بوده و همین امر باعث شده است که سونی پایه نگهدارنده این تلویزیون را به پشت این دستگاه منتقل کند. این سری تلویزیون های سونی در سایز های 55، 65 و 77 اینچی به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز صحبتی درباره قیمت نهایی و زمان عرضه این محصول نشده است اما به طور معمول دستگاه هایی که در این رویداد معرفی میشوند در بهار همان سال به بازار عرضه می شوند.
tv2
اما موضوع عجیبی که ذهن تماشاگران را به خود درگیر کرده است محل قرار گیری بلندگوهای این سری تلویزیون است. هیچ گونه بلندگویی در نمای ظاهری دستگاه مشاهده نمیشود. سونی با معرفی تکنولوژی ای موسوم به تکنولوژی صدای سطحی آکوستیک شروع به توضیح درباره نحوه قرار گیری بلندگو ها و تکنولوژی صدای استفاده شده کرد.

tv3
سونی در این باره بیان می کند: “به لطف تکنولوژی OLED نیازی به استفاده از نور پس زمینه در طراحی صفحات وجود ندارد وبا لطف طراحی ماهرانه و خارق العاده، علاوه بر تصویر خروجی بسیار زیبا نمایشگر این تلویزیون صدای فراگیر غنی شده ای را نیز از طریق صفحه تلویزیون پخش خواهد کرد.” همچنین سونی درباره کیفیت خروجی صدای این تلویزیون اذعان داشته است که: “این تکنولوژیِ توانایی ساخت صدایی با کیفیت و هماهنگ شده با تصویر در همه نقاط تلویزیون را دارا است.”
این سری از تلویزیون های سونی همانند دیگر تلویزیون ها از اندروید تی وی بهره میبرد. علاوه بر سری تلویزیون های جدید، سونی با بروزرسانی خط تولید قدیمی خود از سری محصولات X940E و X930E عملکرد سریعتر و پشتیبانی از تکنولوژی صدای دالبی و خروجی تصویر HDR را به ارمغان آورده است.
اسپیکرهای بلوتوث کمپانی سونی ممکن است تحت برند Extra Bass خود کمپانی سونی تولید شوند ولی در ساخت آن ها، باس تنها مسئله ی مورد توجه نبوده است.


چهار اسپیکر جدید امروز معرفی شدند که سه تای آن ها ( با مدل های SRS-XB40, SRS-XB-30 و SRS-XB20 ) افکت های نوری ویژه ای دارند و دو مدل اولی با LED های طراحی شده بروی آن ها، نور و صدایی بسیار جذاب را برای کاربر پخش می کند.
srs
خط های نوری موجود بروی این اسپکیرها، الگوهای رنگی متفاوتی را ایجاد می کنند که این طیف رنگ از سفید آغاز شده و با رنگ های هفت رنگ رنگین کمان پایان می یابند. قابلیتی که سونی برای کاربران درنظر گرفته است، امکان هماهنگی ریتم موزیک درحال پخش و نور اسپکیر است. با استفاده از اپلیکیشن SongPal کمپانی سونی می توانید از روی اسمارت فون بروی اسپیکر خود موزیک موردنظر را پخش کنید. همچنین با استفاده از این اپ می توانید نور اسپیکر را خاموش کنید، اسپیکرهای جدید برای کنترل به لیست خود اضافه کنید ( امکان افزودن حداکثر 10 اسپیکر وجود دارد )، میکس و هماهنگی بین مدل های مختلف و هماهنگ کردن دو اسپیکر برای پخش صدا بصورت استریو را انجام دهید. اپلیکیشن دیگری که بصورت اختصاصی برای SRS-XB40 طراحی شده است، Fiestable نام دارد که امکان کنترل کامل نور ها و رنگ های اسپیکر را به شما می دهد.

درمیان اسپیکرهای جدید معرفی شده، مدل SRS-XB10 کوچکترین اندازه را دارا است ولی سونی قابلیت پخش صدا با حجم بالا و عمر باتری طولانی تا 16 ساعت را برای آن فراهم کرده است که مقدار بسیار زیادی برای اسپیکری در این ابعاد می باشد. همچنین، باید درنظر داشت که این مدل، تنها مدلی است که امکان لینک شدن و هماهنگ شدن با سایر مدل ها را ندارد.

تمامی این اسپیکرهای معرفی شده ی کمپانی سونی دارای گواهینامه ی IPX51 هستند که مقاومت آن ها در برابر مایعات را نشان می دهد. مدل های XB40, XB30 و XB10 امکان قرار گیری بروی سطح به حالت های افقی و عمودی را دارا می باشند.

انتظار می رود که این دستگاه های جدید از بهار سال 96 عرضه شوند. هنوز اطلاعات بیشتری درمورد قیمت گذاری های انجام شده بروی این اسپیکرها در دست نیست ولی به محض مشخص شدن قیمت آن ها، آن ها را با شما درمیان خواهیم گذاشت.
هدفون‌های اکسترا باس کمپانی سونی فقط برای کاربران حرفه ای موزیک نیست؛ این هدفون ها برای تمام افرادی که از موزیک لذت می برند، طراحی شده اند که در آن ها به باس صدا توجه ویژه ای شده است.

در CES 2017، سونی چهار عضو جدید از خانواده ی اکسترا باس را معرفی کرد که شامل: پرچمدار جدید MDR-XB950N1، یک مدل هدفون بلوتوثی جدید با قابلیت از بین بردن نویز محیط و مدل MDR-XB950B1 بدون استفاده از قابلیت از بین بردن نویز می باشند.

یک مدل هدفون سیمی هم به این خانواده افزوده شده است. مدل MDR-XB550AP بصورت سیمی درون گوش قرار می گیرد. همچنین، مدل MDR-XB510AS نیز با طراحی ضد آب در CES معرفی شدند.

در مدل های بی سیم این هدفون ها کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن Sony Connect که برای دستگاه های اندرویدی و iOS طراحی شده است، مقدار صدای هدفون ها را تنظیم کند. همچنین، امکان خاموش یا روشن کردن قابلیت از بین بردن نویز محیط نیز بوسیله ی همین اپلیکیشن قابل تنظیم می باشد. همچنین، این هدفون به گفته ی سونی 22 ساعت بازدهی را تنها با یکبار شارژ کامل به کاربر خود ارائه می دهد.
انتظار می رود که تمامی این هدفون ها از بهار سال 96 در بازارها عرضه شوند ولی متاسفانه هنوز اطلاعاتی از قیمت آن ها در دست نیست. برآوردها حاکی قیمت گذاری 250 دلاری بروی MDR-XB950N1 می باشد؛ چراکه مدل MDRXB950BT که درحال حاضر بدون قابلیت از بین بردن نویز عرضه شده است، قیمتی معادل 200 دلار دارد. احتمالاً مدل MDR-XB950B1 نیز با بازدهی 18 ساعته ی باتری قیمتی معادل 200 دلار خواهد داشت.
سونی در رویداد  CES از پخش کننده بلوری جدید خود موسوم به UBP-X800 با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی HDR پرده برداشت. این اولین پخش کننده اولترا اچ دی سونی برای بازار های جهانی بوده و قابل خرید توسط عموم مردم خواهد بود. لازم به ذکر است شرکت سونی در ماه سپتامبر پخش کننده این چنینی را معرفی کرده بود که فقط برای استفاده افراد حرفی ای تر ساخته شده بود و در دسته پخش کننده های حرفه ای قرار میگرفت که نیازمند امکانات خاصی برای استفاده از آن بود.
این دستگاه علاوه بر پشتیبانی از فلش یو اس بی و دیسک های قدیمی تر همانند بلوری های معمولی، سی دی ها و دی وی دی ها، توانایی پخش دیسک های اولترا اچ دی بلوری، توانایی پخش زنده واستریم با کیفیت 4K از شبکه های آنلاین مانند نتفلیکس و پشتیبانی از تصاویر خروجی HDR را دارا می باشد.

در مورد خروجی صدای این محصول میتوان به توانایی پشتیبانی از صدای 24 بیت با ریت 192 کیلوهرتز و تکنولوژیِ پخش مستقیم صدا با فرکانس 11.2 مگاهرتز اشاره کرد.
همانند تلویزیون های به تازگی معرفی شده سونی، این دستگاه نیز تاریخ عرضه و قیمت نهایی ای را دریافت نکرده است ولی انتظار میرود در بهار امسال به بازار عرضه شوند.
سونی  در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه CES 2017 محصولات متنوعی را معرفی کرد که شاید یکی از جذاب ترین آنها پروژکتور جدید این شرکت باشد.
پروژکتور VPL-VZ1000ES محصولی جذاب و رویایی از سونی است که به طور رسمی معرفی شد. این پروژکتور، اولین پروژکتور سونی با امکان ویدئوهای 4K HDR میباشد.

این پروژکتور میتواند تصویری را از حداقل اندازه 6 اینچ تا حداکثر اندازه 120 اینچی بر روی پرده یا دیوار به نمایش بگذارد. این پروژکتور از موتور پردازش لیزری جدید به اسم Z-Phosphor بهره مند است که کمک میکند، تصاویری که به سختی توسط پروژکتورهای معمولی نمایش داده میشوند را به تصویر بکشد.


ابعاد کوچک این پروژکتور از امتیازات مثبت آن به شمار میرود که شما میتوانید آن را در گوشه ای از اتاق و بدون ایجاد مزاحمت قرار دهید. این پروژکتور روشنایی بالایی نیز دارد که حتی در محیط های روشن نیز تصویر بسیار باکیفیتی را بر روی پرده نمایش میدهد. حداکثر روشنایی این پروژکتور 2500 لومن است که 25 درصد روشن تر از نسل های قبلی پروژکتورهای سونی است.
این پروژکتور خانگی سونی، چندان هم ارزان نیست. قیمت این پروژکتور 25 هزار دلار تعیین شده که به عنوان یک محصول رویایی، خرید آن برای بسیاری از مردم کار ساده ای نیست. هنوز تاریخ عرضه و جزئیات بیشتر این پروژکتور اعلام نشده است.

سونی در رویداد CES علاوه بر تمامی محصولات خود ساند بار جدیدی با تکنولوژی کروم کست گوگل معرفی نمود. ساند بار HT-MT500. این ساند بار بصورت جمع و جور طراحی شده است و توانایی جفت شدن و هماهنگی با ساب ووفر خانه را دارا میباشد که میتوان با استفاده از تنظیمات این دستگاه جهت قرار گیری این دو گجت را بهینه سازی کرد. این دستگاه علاوه بر تکنولوژی بلوتوث و ان اف سی توانایی پخش مستقیم صدا از شبکه اسپاتیفای را دارا میباشد.
علاوه بر ساند بار HT-MT500 سونی از یک ساند بار جمع و جور و نازک تر با نام HT-CT290 پره برداشت. این ساند بار هم توانایی متصل شدن بصورت بلوتوث یا وایرلس به ساب ووفر خانه را دارا بوده و خروجی صدایی برابر با 300 وات را دارا میباشد. همچنین این دستگاه توانایی پشتیبانی از تکنولوژی True HD و DTS-HD دالبی را دارا میباشد.


علاوه بر این ها میتوان این دستگاه را به دیگر بلندگو های صدای فراگیر سونی متصل نمود و توانایی استفاده از امکانات گوگل هوم نیز در این دستگاه گنجانده شده است.
و اما در نهایت ساند بار پرچمدار سونی برای سال 2017 ساند بار HT-ST5000 خواهد بود. توانایی کلیدی این دستگاه در پشتیبانی از صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) و تکنولوژی صدای های رس(High-Res) میباشد.
سونی این دستگاه را بعنوان هسته مرکزی سیستم صوتی خانگی طراحی کرده است. بدین ترتیب 3 پورت HDMI، یک پورت HDMI ARC، ورودی یو اس بی و تکنولوژی بلوتوث در این دستگاه گنجانده شده اند. همچنین این دستگاه بصورت کامل با دستیار صوتی گوگل همراه بوده و توانایی کنترل موسیقی و دیگر تنظیمات صدا از طریق فرامین صوتی را به سادگی دارا میباشد.
این گجت ها نیز همانند سایر گجت های معرفی شده توسط سونی قیمت نهایی و تاریخ عرضه دقیقی را دریافت نکرده اند اما انتظار میرود در بهار سال جاری به بازار عرضه شوند.