موتور x-reality pro سونی چیست و چگونه کار می کند ؟

شما به احتمال زیاد در مورد موتور X-Reality Pro سونی و آخرین نسخه آن برای تلویزیون های  ( 4K ) شنیده اید . اما دقیقا چه چیزی انجام می دهد و چگونه کار می کند ؟بهترین توصیف که برای این موتور تصویر می توان بیان کرد این است که یک پردازنده / ارتقا دهنده هوشمند است . این موتور محتویات تصویری و ویدیویی را صرف نظر از اینکه برنامه تلویزیونی , خبر , ورزش , دیسک بلوری , دی وی دی و یا فیلم خانگی باشد دریافت کرده و آن را برای بهبود تصاویر نمایش داده شده بر روی تلویزیون ارتقا می دهد و تصاویری با رزولوشن بالاتر را به شما ارائه می دهد .به عبارت ساده تر موتور این عمل را با تجزیه تحلیل و اصلاح هر پیکسل از تصویر , مقایسه آن با پایگاه داده داخلی  و سپس اساسا بازسازی آن و گرفتن پیکسل ها و جزئیات تصویر که در ترجمه از رزولوشن پایین تر به رزولوشن بالاتر از دست داده است انجام می دهد .

این فرایند را می توان به یک هنرمند یا ترمیم کننده حرفه ای شبیه کرد که با استفاده از شگرد های خود یک عکس یا نقاشی را به زیبایی واقعی و اصل آن برگردانده , عناصری را که از دست داده به آن بر می گردانند و مناطقی را که درخشش خود و یا روشنایی و جنب و جوشی را که پیش از این داشته اند  از دست داده اند روتوش می کنند . این موتور در تلویزیون های سونی نیز همانند یک هنرمند توانا عمل می کند . تصاویر را آنالیز و مطالعه کرده و رنگ ها , تن ها و بافت های مناسب را به زیباترین و طبیعی ترین شکل ممکن برای آن انتخاب خواهد کرد .این موتور در تلویزیون های سونی به ویژه زمانی بسیار مفید خواهد بود که شما بخواهید ویدیو هایی را که با موبایل هوشمند خود گرفته اید , فیلم های خانگی اچ دی و یا ویدیو های یوتیوب دارای رزولوشن پایین را بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون فورکی سونی خود ببینید . بدون این فرایند ارتقا دهنده با وجود اینکه محتوا بر روی صفحه نمایش های کوچک حتی بر روی لپ تاپ ممکن است خوب به نظر برسد , پیکسل های اضافی در تلویزیون فورکی ممکن است با از دست دادن جزئیات تصاویر را به کیفیت زیر متوسط استاندارد و غیر قابل مشاهده کند .برای تصاویر فضای بیرون , برای مثال , مشاهده تصویر با رزولوشن پایین که موجب می شود تصاویر درخت ها در پس زمینه تصویر همانند یک لکه سبز رنگ بزرگ مشاهده شود . از طریق فرایند ارتقا دهنده , تصاویر کامل تجزیه تحلیل شده و جزئیات از دست رفته بر روی تصویر پر خواهد شد برای نمونه در مورد درختان با شاخ و برگ هایشان پر می شود . برگ هایی که احتمالا آن ها را بر روی موبایل هوشمند و یا از طریق یوتیوب بر روی کامپیوتر خود به وضوح می بینید اکنون با استفاده از این موتور پردازشگر و بازیابی مجدد آن ها می توانید بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون خود نیز ببینید .

موتور X-Reality Pro سونی چگونه کار می کند ؟

فرایند در سه مرحله اتفاق می افتد : تجزیه تحلیل و یا آنالیز تصویر , کاهش نویز و ایجاد واقعیت . این موتور پیکسل ها را تجزیه تحلیل کرده , آنها را با یکدیگر مقایسه می کند , همچنین الگو های پیکسل ها را ا پایگاه داده داخلی مقایسه کرده و جزئیاتی را که به دلیل انتقال به این صفحه نمایش رزولوشن بالا از دست رفته است بازسازی می کند .پردازنده از یک تراشه برای ارتقا تصویر و از الگو آنالیز و ایجاد واقعیت برای مقایسه تمام جزئیات پیچیده از یک پیکسل به سایرین از جمله طول , عرض , حرکات قطری ( مورب ) و زمان , فریم به فریم , برای بررسی تغییرات استفاده خواهد کرد . سپس یک پایگاه داده هوشمند و الگوریتم ها را برای تنظیم رنگ ها , اشباع , روشنایی , کنتراست , وضوح و کاهش نویز ( لکه ها یا دانه بندی فیلم ) برای ارائه تصاویر بهبود یافته کار می گیرد .در آخرین نسخه از این موتور پردازنده برای تلویزیون های  ( 4K ) سونی , تکنولوژی های جدیدی شامل دانش آماری که به طور مداوم تصاویر 2K را با 4K به منظور تعیین ارتباط آنها و ایجاد تنظیمات هوشمند مقایسه می کند , در جریان است .  ( موتور X-Reality Pro همچنین در تلویزیون های 1,080p یافت می شود , تصاویر دارای رزولوشن پایین را برای افزایش کیفیت آنها برای نمایش بهبود می بخشد ) .

موتور X Reality Pro سونی یک تکنیک پشت صحنه برای بازگرداندن کیفیت تصاویر به هنگام نمایش بر روی صفحه نمایش با رزولوشن بالاست . این تکنولوژی برای ایجاد اطمینان از گرفتن و حفظ کردن بیشترین جزئیات ممکن برای تولید تصاویری ست که تا حد امکان به تصاویر اصلی و اورجینال نزدیک باشد .