امسال سونی در IFA2017 ما را با چه محصولاتی شگفت زده کرد؟

شرکت سونی با دست‌ پر به نمایشگاه IFA 2017 آمده بود. این شرکت گوشی‌ها و دوربین جدیدی را معرفی کرد. در کنار آن‌ها هم چند هدفون معرفی کرد. اولین محصول یک هدفون توگوشی بود. سونی به این موضوع اشاره کرد که هدفون‌های توگوشی جدیدش تا سه ساعت شارژ نگه‌می‌دارند. البته سونی گفته که کیس همراه این هدفون‌ها تا دو بار می‌تواند هدست‌ها را شارژ کند. پس می‌توانید ۹ ساعت موسیقی گوش کنید، اما با دو بار شارژ کردن. هر بار شارژ کردن کامل این هدست‌ها هم ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این محصول WF-1000X نام دارد.

سونی در کنار این محصول، از نسل جدید هدفون‌هایش هم رونمایی کرد.  سونی تکنولوژی جدیدی برای حذف صدای مزاحم روی این هدفون‌ها قرار داده که به صورت هوشمند عمل می‌کنند. این هدفون متوجه شرایط کاربر و محیطی که در آن حضور دارد می‌شود و صداهای مزاحم را با توجه به شرایط حذف می‌کند. این هدفون جدید WH-1000XM2 نام دارد.

سومین هدفونی که سونی نشان داد، یک هدفون دورگردنی به اسم WI-1000X بود. تمام این سه هدفون جدید به تکنولوژی حذف صدای مزاحم مجهز شده‌اند.براساس اطلاعات منتشر شده هر سه هدفون جدید سونی در اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه راهی بازار می‌شود. WF-1000X با قیمت ۱۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و مدل WI-1000X هم ۲۹۹ دلار قیمت دارد. هدفون WH-100XM2 هم با قیمت ۳۴۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار میگیرد.

شرکت سونی در جریان نمایشگاه IFA 2017، اسپیکر هوشمند خود را تحت عنوان LF-S50G به رخ رقبایش کشید؛ اسپیکری که از لحاظ ظاهری شبیه هوم پاد اپل بوده اما مجهز به دستیار گوگل است.

این وسیله دارای اسپیکر با برد کامل، ساب ووفر برای باس و دیفیوزر همه‌جانبه برای پخش کامل صدا در اتاق است. سونی ادعا می‌کند که اسپیکر هوشمندش به‌ راحتی گوی سبقت را از اسپیکر گوگل می رباید

اسپیکر هوشمند سونی با بلوتوث، NFC و وای فای به دستگاه شما متصل می‌شود و شما را قادر می سازد از چند اتاق آن را کنترل کنید. این اسپیکر ضدضربه بوده و قرار است در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه شود.

اسپیکر سونی برخلاف اسپیکر هوشمند گوگل قابلیت تشخیص gesture control برای موزیک و رد کردن آهنگ‌ها را دارد که با توجه به صدای بلند این اسپیکر این قابلیت یک برگ برنده محسوب می شود

.

اسپیکر هوشمند LF-S50G در ماه اکتبر با قیمت ۱۹۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود.

دوربین‌های اخیر سونی آن‌قدر خوب بوده‌اند که این شرکت توانسته است اسم خودش را به عنوان یکی از بهترین سازنده‌های دوربین ثبت کند. سونی می‌خواهد پایش را فراتر از دوربین‌های دیجیتال معمولی بسازد و در کنفرانس IFA خود از یک دوربین اکشن رونمایی کرده است.

دوربین RX0 با قیمت ۷۰۰ دلار رونمایی شده. این دوربین یک سنسور ۱۵.۳ مگاپیکسلی دارد که در پشت یک لنز ۲۴ میلی‌متری واید ساخته‌ی زایس قرار گرفته. سونی می‌گوید که کیفیت دوربین اکشن آن‌ها برابر با دوربین RX100 Mark V است. این دوربین اکشن می‌تواند با کیفیت ۴K تصویربرداری کند و سرعت اسلوموشن آن هم ۲۴۰ فریم در ثانیه است.

دوربین ورزش سونی در مقایسه با مدل‌های سایر شرکت‌ها، اندازه‌ی بسیار کوچکی دارد. این دوربین هم‌چنین در مقابل باران، گرد و غبار و همچنین آب مقاوم است

می‌توان این دوربین را تا ده متر زیر آب برد. دوربین RX0 همچنین می‌تواند از فاصله‌ی ۶.۵ متری بیافتد و مشکلی برایش پیش نیاید

.

می‌توان چند دوربین RX0 را به هم متصل و همه‌ی آن‌ها را توسط یک کنترل کننده‌ی رادیویی، کنترل کرد. در نتیجه، یک سیستم کامل برای ضبط تصاویر واقعیت مجازی ساخته می‌شود. مقاوم بودن دوربین RX0 می‌تواند به فیلم‌برداران در ضبط صحنه‌های اکشن سینمایی کمک زیادی کنند و دیگر نیازی به نابود کردن دوربین‌های گران‌قیمت نیست.

در طول کنفرانس سونی در نمایشگاه IFA 2017‌ این شرکت از دو پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. دو گوشی Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact جایگزین دو گوشی XZ و X Compact می‌شوند که دقیقا سال گذشته عرضه شده بودند. سونی در پرچمدارهای جدید خود از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ استفاده کرده و این گوشی‌ها هم‌چنین طراحی بهبود یافته‌ای دارند. هر دو گوشی XZ1 اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که با سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو وارد بازار می‌شوند.

از نظر کارایی و سخت‌افزار، دو گوشی Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact تفاوتی با هم ندارند. هر دو گوشی یک دوربین اصلی ۱۹ مگا‍‍پیکسلی دارند که از تکنولوژی Motion Eye سونی که با گوشی XZ Premium معرفی شده بود استفاده می‌کنند. هر دو گوشی می‌توانند با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه ویدیوی سوپراسلوموشن ضبط کنند. سیستم لرزشگیر نرم‌افزاری سونی یعنی Sony SteadyShot در دوربین XZ1 قرار دارد، ولی این گوشی‌ها لرزشگیر اپتیکال ندارند.

دوربین سلفی Xperia XZ1 هشت مگاپیکسل دقت دارد و یک لنز سوپر واید دارد. از طرف دیگر مدل XZ1 Compact یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی دارد.

قابلیت جدیدی که سونی در دو پرچم‌دار خود معرفی کرده، امکان اسکن سه بعدی است. دوربین این دو گوشی می‌تواند یک شی را اسکن کند و از آن یک مدل سه بعدی با کیفیت بسازد. این تصویر سه بعدی را می‌توان ذخیره کرد و با استفاده از یک پرینتر سه بعدی آن را پرینت کرد. یک مدل سه بعدی استفاده‌های زیادی می‌تواند داشته باشد. سونی قرار است با شرکت‌های بازی‌سازی برای استفاده از این اسکنر سه بعدی همکاری کند.

گوشی XZ1 یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح تصویر Full HD دارد و گوشی XZ1 Compact هم از یک صفحه نمایش ۴.۶ اینچی با وضوح ۷۲۰p استفاده می‌کند. هر دو گوشی از گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کنند و هم‌چنین با گواهی IP68 خود کاملا ضد آب هستند.

حجم باتری هر دو گوشی یکسان است و هر دو یک باتری با ظرفیت ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند. گوشی XZ1 با ظرفیت ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود و گوشی XZ1 Compact هم با ظرفیت ۳۲ گیگابایت. می‌توان حافظه‌ی هر دو گوشی را با یک کارت microSD اضافه کرد یا در اسلات این کارت، یک سیم کارت دوم قرار داد.

سونی در طراحی XZ1 از فلز استفاده کرده و این گوشی بدنه‌ای کاملا فلزی دارد، ولی مدل Compact بدنه‌اش با استفاده از شیشه و پلاستیک ساخته شده.

هر دو گوشی سری XZ1 با اندروید ۸.۰ عرضه خواهند شد؛ طوری که اگر Google Pixel و سری Nexus را کنار بگذاریم، گوشی‌های جدید سونی اولین گوشی‌هایی محسوب می‌شوند که اندروید ۸.۰ اوریو خواهند داشت.

قرار است XZ1 با قیمت ۶۹۹ دلار از روز ۱۹ سپتامبر وارد بازار شود. گوشی XZ1 Compact هم از روز ۴ اکتبر وارد بازار خواهد شد و ۵۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. سونی رنگ‌های آبی، صورتی، نقره‌ای و مشکی را برای گوشی‌های خود در نظر گرفته است.

کمپانی سونی در کنفرانس IFA 2017 امروز خود، از سه موبایل تازه رونمایی کرد که یکی از آنها، اکسپریا XA1 Plus است و در واقع مدلی ارتقاء یافته برای اکسپریا XA1 به حساب می آید. این میان رده جدید، چیپست Helio P20 مدیاتک را زیر شنل خود جای می دهد و از دوربینی 23 مگاپیکسلی بهره می برد که از هر دو موبایل XA1 و XA1 Ultra بالاتر است

XA1 Plus که در جایی میان XA1 و XA1 Ultra قرار می گیرد، به نمایشگری 5.5 اینچی مجهز شده که رزولوشن 1080 را به نمایش می گذارد و از دیگر مشخصات دستگاه می توان به حافظه رم 3 گیگابایتی، باتری 3430 میلی آمپر ساعتی و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد