سونی از یک سنسور تصویر جدید با نور پس زمینه رونمایی کرد

کمپانی سونی امروز از یک سنسور جدید رونمایی کرد که این سنسور از نوع نور پس زمینه و ToF یا زمان پرواز می باشد که از نوع 1/2 و با رزولوشن VGA می باشد که عملکرد بهبود یافته ای در تشخیص عمق دارد. کمپانی سونی عرضه ی نمونه های این سنسور را از ماه ایپریل سال 2018 آغاز خواهد کرد. این سنسور جدید جزوی از برنامه ی DepthSense سونی است که در این خط تولید از سنسورهایی برای سنجش عمق استفاده می شود. این سنسور جدید، نخستین سنسور با نور پس زمینه از این خط تولید می باشد.

سنسورهای کامپکت یا کوچک این قابلیت را دارند که عمق را به دقت اندازه گیری کنند و با استفاده از آن، در اپلیکیشن های مختلف بتوان از ژست های حرکتی متفاوت استفاده کرد.

با استفاده از فناوری زمان پرواز یا ToF، این سنسور می تواند فاصله از یک سوژه را با دقت بالایی اندازه گیری کند. عملکرد آن هم به این شکل است که از یک منبع نوری، پرتویی به جست تابانده می شود. سپس زمان رسیدن نور به جسم و بازتاب آن به سنسور اندازه گیری شده و با انجام محاسبه، سنسور متوجه فاصله ی جسم می شود. سنسورهای ToF به ازای هر پیکسل خود، اطلاعات عمق را از محیط دریافت می کنند که باعث می شود تا دقت بالایی را داشته باشند.

در این سنسور جدید از معماری سنسورهای back-illuminated CMOS یا دارای نور پس زمینه استفاده شده است که امکان بهره مندی از دقت بالاتر در تشخیص نور بازتاب شده را به دستگاه می دهد. از آن جایی که سنسورهای ToF در سنجش فاصله ی اجسامی که در فاصله ی بیش از 10 متر از سنسور قرار دارند دچار مشکل می شوند، این سنسور از حساسیت بالایی بهره می برد که باعث می شود تا در فاصله های بیشتر هم دقت لازم را داشته باشد.