طریقه اتصال اسپیکرهای بلوتوثی سونی به سایر دستگاه ها

 اگر می خواهید با استفاده از موبایل و یا هر دستگاه دیگری موسیقی را با صدای بلند تری از طریق اسپیکرهای بلوتوثی گوش دهید، بهترین راه برای اتصال آنها بلوتوث (Bluetooth) است.در این مقاله نحوه انجام تنظیمات لازم برای اتصال دستگاه ها با هم از طریق بلوتوث را توضیح می دهیم اما در عین حال توجه داشته باشید که تنظیمات محصولات مختلف متفاوت است.قبل از انجام اتصال بهتر است از میزان شارژ دستگاه خود اطمینال پیدا کنید . بلندگو را از طریق آداپتور به برق و یا لپ تاپ خود وصل کنید تا اسپیکر به اندازه کافی شارژ شود (زمان مناسب برای شارژ هر دستگاه متفاوت میباشد). هنگام اتصال به دستگاه بلوتوثی میتوانید مراحل زیر را برای هر دستگاه انجام دهید :

ابتدا Speaker خود را روشن کنید . برای جلوگیری از صدای ناگهانی صدای دستگاه بلوتوثی و اسپیکر خود را کم کنید و یا اینکه پخش را بر روی دستگاه بلوتوثی متوقف کنید.چراغ نشانگر بلوتوث بر روی بلندگو به رنگ سفید شروع به چشمک زدن میکند.هنگامی که یک لیست از دستگاه های شناسایی شده بر روی صفحه نمایش دستگاه بلوتوثی شما ظاهر میشود Speaker مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در صورتی که برای اتصال از طریق بلوتوث به دستگاه شما کدی تعیین شده باشد میتوانید از کد "0000" استفاده کنید، در صورتی که دستگاه بلوتوثی شما صفحه نمایش نداشته باشد شما نمیتوانید به آن اسپیکر وصل شوید .

هنگامی که اتصال از طریق بلوتوث صورت میگیرد نشانگر علامت بلوتوث روشن میماند در غیر اینصورت اتصال از طریق بلوتوث صورت نگرفته است و باید مراحل را از ابتدا طی کنید.

برای متصل کردن دستگاه بلوتوثی دیگر باید اتصال Speaker  شما به دستگاه قبلی قطع شود.

برای اتصال مجدد دکمه Paringرا نگه دارید بعد از مکث کوتاهی و با شنیدن صدا، نشانگر بلوتوث شروع به چشمک زدن میکند در این حالت اسپیکر وارد مرحله همگام سازی میشود.

هنگامی که دستگاهی برای یکبار به اسپیکر بلوتوثی وصل شده باشد نیازی به انجام مراحل بالا برای اتصال مجدد نیست مگر در موارد زیر:

اطلاعات اتصال از طریق بلوتوث در Speaker مورد نظر به هر دلیلی (بعنوان مثال دستگاه نیاز به تعمیر داشته باشد )پاک شده باشد.

اسپیکر شما به تنظیمات کارخانه برگردانده شده باشد .

اسپیکر را میتوان به  8 دستگاه متصل کرد ، در اینصورت 8 دستگاه جدیدی که Connect میشوند جایگزین اتصال های قبلی میشوند .

در صورتی که دستگاه شما مجهز به NFC (ارتباط بیسیم برای دستگاههایی است که در محدوده بسیار نزدیک هستند) باشد با نزدیک کردن قسمت NFC دستگاه خود به نشانگر NFC بر روی Speaker میتوانید به راحتی و بدون جستجو به Speaker مورد نظر خود متصل شوید .برای اسمارت فون هایی که امکان استفاده از NFC را داشته باشند این ساده ترین راه اتصال است.