چگونه صدای تلویزیون را از طریق سیستم صوتی خانگی بشنوید!

روش های رایجی که به شما این اجازه را می دهد صدای تلویزیون را از طریق بلندگوهای استریو و یا سیستم صوتی خانگی بشنویدعبارتند از:

اتصال با استفاده از کابل HDMI از طریق پورت  HDMI ARC

اتصال با استفاده از کابل صوتی، کابل دیجیتال کواکسیال،کابل دیجیتال نوری یا کابل صوتی

برای هر یک از این دو روش، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:                                 

روش اول: اتصال HDMI با استفاده از ویژگی ARC
در صورتی که شما تمایل به استفاده از اتصال HDMI داشته باشید باید هر دو دستگاه وصل شده از ویژگی ARC پشتیبانی کنند پس بعنوان قدم اول باید اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه از قابلیت ARC پشتیبانی می کنند. پورت های HDMI ARC با نام  ARCبر دستگاه های مورد نظرمشخص می شوند تا نشان دهد کدام یک از آنها برای اتصال سیستم صوتی و یا  سینمای خانگی مناسب میباشند . در صورتی که پورت HDMI دستگاه شما با استفاده از نشان ARC مشخص نشده باشد باید به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که دستگاه شما قابلیت ARC را پشتیبانی میکند ودر صورتی که متوجه شدید تلویزیون و یا سینمای خانگیتان ازARC  پشتیبانی نمی کند، باید از روش دوم که انتخاب کابل دیجیتال کواکسیال،کابل دیجیتال نوری یا کابل صوتی (فقط امکان انتقال صدا را دارد) برای اتصال دستگاه های خود استفاده کنید.ویژگی ARC از نیاز به استفاده از یک کابل صوتی دیگر کامپوزیت یا کابل نوری در هنگام اتصال یک گیرنده صوتی/تصویری  (A / V) به تلویزیون جلوگیری می کند.
کابل اچ دی ام آی را به پورت  ARC HDMI یا پورت شناسایی شده ای که بر روی دستگاه شما مشخص شده وصل کنید.

یک سر کابل HDMI( با سرعت بالا) را به خروجی HDMI سیستم صوتی خود وصل کنید.انتهای دیگر کابل را به ورودی HDMI ARC در تلویزیون متصل کنید.

نکته : کابل های با کیفیت پایین که درای سرعت بالا نباشند قادر به ارائه عملکرد ARC نیستند.

با استفاده از کنترل وارد گزینه تنظیمات دستگاه شوید و گزینه HDMI را در تلویزیون ، گیرنده و یا سینمای خانگی خود روشن کنید.توجه داشته باشید مراحل فعال سازی  HDMI برای دستگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد. دستورالعمل های عملیاتی اتصال دستگاه خود را مورد بررسی قرار دهید.

روش دوم : اتصال با استفاده از کابل دیجیتال کواکسیال، کابل دیجیتال نوری یا کابل صوتی

یک کابل دیجیتال کواکسیال، کابل دیجیتال نوری یا کابل صوتی را به سوکت خروجی صوتی تلویزیون وصل کنید.
انتهای دیگر کابل را به جک های متناوب گیرنده استریو یا سیستم سینمای خانگی وصل کنید.


توجه داشته باشید بسته به گیرنده استریو یا سیستم سینمای خانگی که استفاده می شود، ورودی صوتی ممکن است به نام TV INPUT یا VIDEO INPUT باشد. سپس با استفاده از تنظیمات تلویزیون گزینه ورودی مورد نظر را فعال کنید .