تلویزیون های جدید سونی براویا XR در سال 2022

شرکت سونی که برای کشور ژاپن بوده و برند محبوب مردم اکثر کشور ها می باشد ، چند روز پیش در مراسم نمایشگاه CES 2022 شرکت کرده و از محصولات جدید خود که در زمینه های مختلف بودند رونمایی کرده است یکی از این محصولات ها تلویزیون های جدید این برند میباشد. تلویزیون های سونی جزو محصولات بسیار پرفروش این شرکت می باشد که طرفداران خاص خود را دارد ، به خصوص در کشور ایران با توجه به آمار ها درمیابیم که اکثرا مردم متقاضی تلویزیون های این برند می باشند. شرکت سونی اعلام کرده است  تلویزیون های های جدید خود را که تحت عنوان تلویزیون های Bravia XR 2022  معرفی کرده است ترکیبی از 4K ، 8K Mini LED ، OLED و LED و بسیار هوشمند تر از تلویزیون های سری قبل خود خواهند بود.

ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری

با توجه به اینکه همه ی ما میدانیم که  تلویزیون های شرکت سونی جزو با کیفیتترین تلویزیون های موجود در بازار تلویزیون های هوشمند می باشند ، به همین دلیل مطمئنا این شرکت در حال حاضر که سری جدیدی از تلویزیون های خود را معرفی و رونمایی کرده است ، در این تلویزیون های خود پیشرفته ترین نسخه های  نرم افزاری و قطعات سخت افزاری را به کار برده است.
همانطور که شرکت سونی در این مراسم اعلام کرده است در مدل تلویزیون های Bravia XR 2022 شاهد بهبود سخت افزار نسبت به سری های قبلی تلویزیون های این شرکت هستیم اما این شرکت تنها به بهبود سخت افزاری تلویزیون های جدید خود اکتفا نکرده است و از لحاظ  نرم افزاری نیز این تلویزیون های جدید دارای نسخه جدید تر و باکیفیت تر می باشند ، البته که این پیشرفت نرم افزاری نیاز به بهره گیری از هوش مصنوعی برای ارتقا دارد که مطمئنا این شرکت از هوش مصنوعی نیز برای بهبود و ارتقا نرم افزار تلویزیون خود استفاده کرده است ، بنابراین کسانی که قصد خرید تلویزیون جدید دارند و طرفدار این برند می باشند پیشنهاد ما بهشون منتظر ماندن تا تولید گسترده این سری جدید تلویزیون های سونی می باشد.

معرفی مدل های جدید

شرکت سونی در جریان نمایشگاه  CES 2022  مدل های جدید تلویزیون های Bravia XR که  قرار است به بازار عرضه شود معرفی کرد ، که اعلام کرده است پرچمدار تلویزیون های Bravia XR ، مدل های تلویزیون ال ای دی و مینی ال ای دی 75 و 85 اینچی سری MASTER Z9K 8K خواهد بود . همانطور که در بالا اشاره شد تلویزیون های Bravia XR ترکیبی از  تلویزیون ‌های 4K ، 8K Mini LED ، OLED و LED  می باشد با توجه به این موضوع این سری جدید از مدل ها با فناوری های متنوعی برخوردار است . نوع  OLED سری MASTER A95K  درابعاد  55 و 65 اینچی قرار است تولید شود  و مدل آخر نام برده شده درد جریان مراسم ،  تلویزیون ‌های LED Mini LED X95K 4K در ابعاد  65، 75 و 85 اینچی می باشد که همه ی این ها جزو سری جدید تلویزیون های Bravia XR این شرکت می باشد.  و همچینین اعلام کرد  سری ‌های MASTER A90K، A80K و X90K  در اینچ های مختلف موجود خواهد شد .

        

با وجود تمام اطلاعات منتشر شده از این سری تلویزیون های جدید شرکت سونی اما این شرکت هیچ اطلاعاتی در رابطه با قیمت این محصول و زمان عرضه گسترده این محصول به کشور منتشر نکرده است ، اما این شرکت ژاپنی وعده داده ایت که در تاریخ بهار 2022  اخبار جدید این محصولات و قیمت و تاریخ عرضه این محصولات را اعلام کند.
در جریان نمایشگاه  CES 2022 شرکت سونی علاوه بر معرفی سری جدید  تلویزیون های Bravia XR از ماشین جدید خود نیز که به نام خودروی شاسی بلند الکترونیکی Vision-S 02  می باشد نیز رونمایی کرد که شما میتوانید با کلیک کردن بر روی مقاله زیر اطلاعات و خبرهای جدید منتشر شده با این اتوموبیل را مشاهده کنید ، شرکت سونی در ماشین جدید خود که به نام  Vision-S 02 می باشد از جدیدترین و حرفه ای ترین سنسور داخلی و خاجی استفاده کرده است.

یک تجربه هوشمندتر از تلویزیون Bravia XR

در این سری تلویزیون جدید از  پردازنده هوش شناختی XR  استفاده شده است که این پردازنده جدید نیست اما  با باز تولید صدا و تصاویر به روشی طبیعی تر ، یک تجربه ی واقعی را برای بیننده به ارمغان می آورد ، XR Backlight Master Drive سونی مجهز به پردازنده شناختی XR می باشد .
اگر بخواهیم به طور دقیق به پردازنده هوش شناختی XR را بپردازیم باید بگوییم که درایو اصلی نور پس‌زمینه XR تلاش می ‌کند تا سطح روشنایی و محدوده دینامیکی دقیق ‌تری در اختیا رکاربر قرار دهد .
اگر شما جزو اون دسته از افرادی هستید که میخواهید از محصولی با آخرین پیشرفت سخت افزاری بهره مند شوید باید بین مدل های Z9K یا X95K مینی LED  دنبال محصول موردنظر خودتان بگردید اما اگر شما جزو اون دسته افرادی هستید که به دنبال فناوری به اصطلاح “عریض ترین پالت رنگی” در تلویزیون خود می گردید باید مدل های جدید A95K که از پنل QD-OLED پشتیانی میکند،  انتخاب کنید ، که البته این مدل همانطور که می دانید از XR Triluminos Max پشتیبانی میکند.

      

برخی دیگر از امکانت هوشمند تلویزیون های جدید سونی

کسانی که میخواهند تلویزیون های جدید سونی را خریداری کنند در جریان باشند که حالت کالیبره شده نیز در این تلویزیون ها جدید موجود می باشد که این حالت کالیبره به طور خودکار تصویر را  با بهترین حالت ممکن تنظیم می کند تابدون توجه به شرایط نوری یا هر شرایط دیگری شما بتوانید تصویر را همان طور که به طور واقعی هست مشاهده نمایید یا به قولی همان گونه که سازنده ی آن تصویر در نظر داشته تا مخاطبان به آن صورت تصویر را ببینند، مشاهده کنند. از دیگر ویژگی هایی که در این تلویزیون های جدید قرار است وجود داشته باشد  که بسته به نوع تلویزیون شما که OLED یا LED باشد شامل تجربه صوتی و  بصری فراگیرتر از طریق استفاده از Acoustic Surface Audio Plus یا Acoustic Multi-Audio شامل تجربه صوتی و صری فراگیرتر از طریق استفاده از Acoustic Surface Audio Plus  یا Acoustic Multi-Audio میتوانند باشند .
در آخر نیز میتوانبه این موضوع اشاره کرد که سیستم‌ عامل پایه تمام مدل های تلویزیون های جدید سونی Google TV  می باشند و همچنین علاوه بر این طراحان شرکت سونی یک سری نرم افزار مختص این شرکت بر روی تلویزیون های خود قرار داده است که یکی از آنها Bravia Core می باشد.

      

هانطور که  در مقاله نیز مشاهده فرمودید شرکت سونی در حوزه های مختلف فعالیت میکند و جزو برندهای معروف و با کیفیت می باشد که جزو پر مخاطب ترین برند های بازار شمرده می شود ، از حوزه های فعالیت این برند ژاپنی اگر بخواهیم نام ببریم می توان به اسپیکر های سونی ، پلی استیشن های سونی ، موزیک پلی های سونی ، هدفون های سونی، سیستم ها صوتی های سونی ، باتری های سونی و ... اشاره کرد .